Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) béta (1) beta (3) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2005.10.09. 05:17 sztahanov

A héten tartott Web 2.0 konferenciáról Richard MacManus tudósított meglehetősen kimerítően, bár kicsit kuszán - nehéz élőben jegyzetelni úgy, hogy annak később is legyen értelme, az elmúlt napok posztjait egy helyről el lehet érni itt. Érdemes végigolvasni, mert egy csomó olyan dolog szerepel arra, ami önmagában nem elég ahhoz, hogy itt meg tudjam osztani, de jó, ha beépülnek az ember világképébe. Azért pár dolog a konferenciáról, teljesen szubjektív és rendezetlen válogatásban, nem feltétlenül újdonságok, max a megfogalmazásuk (nekem):

  • A világban több a mobiltelefonáló, mint az internetező (Japánban az arány majdnem négyszeres - egyébként itthon is), viszont szélessáv kell ahhoz, hogy jó bevételeket lehessen tartalomból generálni. Ebből az következik, hogy amikor a szélessáv találkozik a mobileszközökkel, akkor lesz majd egy szép fellendülés - 2009 előtt viszont ez nem várható, akkor lesz majd ütős 3G (akárhogyis hívják majd akkor).
  • Ez, ami most van, még nem az új boom, hanem csak boom-let, azaz fellendüléske vagy konjunktúrácska. Az igazi boomnak ez még csak az előszele, bár a Yahoo! upcoming.org-felvásárlása jelezheti már ennek az utóbbinak a kezdetét (nem derült ki, hogy miért pont ez).
  • Az igazi fellendülés vs buborék dolgot egyébként egyelőre nehéz megítélni, a felvásárlások beindultak, dominó-elv, de még nem tiszta, hogy stratégiaiak-e vagy csak senki nem akar kimaradni.
  • Az internet első tíz éve csak bemelegítés volt (ez tetszik).
  • Az eyeball helyett az engagement kerül előtérbe a hirdetéseknél, a metrics továbbra is fontos (tehát kellenek ezentúl mérőszámok, csak máshogy kell számolni őket)
  • Egyáltalán, a hirdetések meglehetősen kísérleti szakasz elé néznek, ki kell találni, hogy a Long Tail (tehát a dekoncentráció) korában milyen eszközöket lehet sikerre vinni.
  • A felhasználók és a profik által generált tartalom aránya és jelentősége nagyon megváltozott az előbbi javára, a Yahoo! mindkettőre épít, és a piacra bízza döntést, melyik lesz az igazán fontos.
  • A felhasználók, kiadók és hirdetések ekoszisztémája - mindegyik egyformán fontos célcsoport, mondja a Yahoo!. Meg azt is, hogy ki kell használni, hogy ők állnak a legtöbb lábon: tartalom, keresés, kommunikáció, vásárlás, stb., a többiek egyoldalasabbak. Egyáltalán, egy korszerű médiavállalatnak szüksége van technológiai lábra.
  • Az AOL ezentúl igazán AOL-nak hívja magát, nem America Online a cég neve - főleg a kínai és más érzékeny piacok miatt.
  • Nagyon jó a startupoknak a környezet, rengetel angyal, VC és vállakozásindító vállakozás van (ez persze az USÁ-ra igaz).
  • Sergey Brin óvatosan fogalmazatt a Google Office-szal kapcsolatban, kb. azt mondta, hogy nem feltétlenül kell a régi eszközöket lemásolni az új környezetben, hiszen a lehetőségek jobbra is adottak. Amit ők csinálnak, az független lesz az Office-tól, de persze lehetnek hasonlóságok.
  • Ugyancsak Sergey Brin mondta, hogy nagyon sok sikeres Google-termék van, ami nem a menedzsmentből,  hanem a mérnökök oldaláról indult. Nesze neked, business plan, product placement meg hasonló bullshitek.
  • Két üzleti modell van per pillanat a web2.0-ban: eladni a céget egy idő után vagy környezetérzékeny hirdetésekből pénzt termelni - ez baj, ennél több kell. Éledeznek az új generációs fizetős szolgáltatások is (37signals, JotSpot), de ez még nem nagy üzlet.
  • Rengeteg új terméket, együttműködést jelentettek be a Web 2.0 hetére időzítve. Kiváncsi vagyok, vajon hány bejelentést időzítenek a magyar cégek az Internet Hungary idejére.

Címkék: web2.0 média trendek mobil

A bejegyzés trackback címe:

https://sztahanov.blog.hu/api/trackback/id/tr991990

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

admc · http://radiozz.freeblog.hu 2005.10.09. 08:12:47

Biztos már szóltak, meg off is, de:
Miért jó, hogy a baloldali sáv nagyon széles az oldaladon?

eszpee 2005.10.09. 10:01:30

Igazából nem sok újdonságot / konkrétumot hozott nekem a dolog, de az általad is legelsőnek kiemelt pontra nagyon oda kell figyelni.

Hajlamosak vagyunk magunkból kiindulva azt gondolni, hogy a mobil szolgáltatások sehol nincsenek és nem is lesznek, hiszen ki szenvedne wappal (még ha az wap2.0 is :) ), ha ott a web. Hát, a számok magukért beszélnek, a mobilosok háromnegyedének nincs ott a web.

Aki most elindul ezen a piacon, az pár éven belül nagyon jó helyzetben lehet, viszont a desktop/web alkalmazásokhoz képest sokkal jobban oda kell figyelni a sweet spot helyére. Nem akarok feleslegesen szövegelni erről, hiszen abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy összeírták a lényeget már jópár éve. A következő anyagot mindenkinek kötelezővé tenném, aki egyáltalán bármit is fejleszt, de mobil vonalon (a Palm/Handheld szó egyszerűen felcserélhető mobilra a doksiban) nincs erre szükség, ugyanis aki ezeket nem veszi figyelembe, az azonnal kihal.

http://www.palmos.com/dev/support/docs/zenofpalm.pdf

Mustread.

eszpee 2005.10.09. 10:07:27

Megtaláltam, hogy mibe fogsz belekötni, így inkább elébe megyek. :)

Igen, a web ott lesz pár éven belül a mobilosok kezében is. Már most is ott lehet. Viszont iszonyú mellélövés azt hinni, hogy attól különbözik a webre fejlesztés a mobilra fejlesztéstől, hogy (egyelőre) nem használhatjuk ugyanazokat a tag-eket, és (egyelőre) kisebb a sávszélesség.

A legfontosabb, és 2009-ben is biztonsan érvényes különbségek:
- interfész (sokkal kisebb megjelenítő, korlátozott input)
- használat módja (nem véletlenül hívják mobilnak)

Lehet, hogy meg kéne írni a Zen of Mobile-t? :)

sztahanov 2005.10.09. 16:25:38

Nézd, neked amúgy is nehéz újdonságot mondani, annyira rajta vagy a világ vérkeringésén :-)

No de amit a mobilról írsz, azt nem értem, hogy hogy jön ide a web/wap kérdés, a történet itt még nem tart, nem technológiáról van szó egyelőre, hanem tartalomról, szolgáltatásokról, sávszélességről, piacról, ilyesmi. Amúgy biztos igazad van :-)

Redeyeinthedark 2005.10.10. 03:29:43

Az első ponthoz: nem kell feltétlenül széles sáv. Az sms és a wap él, csak ma Magyarországon ez egy ötmilliárdos üzlet. Vesd össze az internetes bevételekkel! Sőt, ha operátorok tartalomfelelőseivel beszélgetsz, akkor kiderül, inkább az a gondjuk, hogy mihez kezdjenek a sávszélességgel. A videotelefonáláson kívül nem hemzsegnek a nagy ötletek. Persze arról, hogy mi lesz 2009-ben, könnyű beszélni, de lassan szembe kell néznünk azzal, hogy a nagy durranás itt zajlik a szemünk előtt.

Eszpé: nem lennék ennyire optimista, a web nem lesz ott a mobilosok kezében. Ez egy másik közönség, vannak, akik mobiloznak, és vannak, akik számítógépeznek, nagyon kicsi az átfedés. A számítógép kényelmes, ahogy az általad idézett egyébként tényleg érdekes guide írja, hegynyi információ fér el benne, és ez azokat vonzza, akik ennyi mindenre kiváncsiak. A mobil viszont egy csészényi infót hordoz, bizony, egy másik célközönségnek. A mobil a szegény ember internete, a low end infoszolgáltatás, és bár technikailag nagyon logikus lenne, hogy összekeveredjen a kettő, ez mégsem látszik megtörténni. Jó, mondjuk 2009 előtt :)

sztahanov 2005.10.10. 12:13:54

Ez elsősorban amerikai álláspont, ott per pillanat több internetező van, mint mobiltelefonfelhasználó. Az SMS-bevételek az internet szempontjából még nem érdekesek (az, hogy a mobilipar hogy keres, minket kevésbé izgat :-), csak az, amikor majd a net kinövései érik el a mobiltelefont.

Persze, van két külön célcsoport, de ezek szerintem egyre jobban össze fognak mosódni. Én pl. biztos lelkes mobilos internetező leszek, ha lesz végre ehhez használható mobil, ami ma még nincs.
süti beállítások módosítása