Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) béta (1) beta (3) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2006.04.21. 01:44 sztahanov

Oké, tehát felraktam a kilences Operát. Azután elkezdtem keresni, hogy mi az új benne. Háát.

Első, második és harmadik blikkre is teljesen ugyanúgy néz ki és ugyanúgy viselkedik, mint a régi.

Az Operát főleg feedolvasásra használom, így nem meglepő, hogy ebben a részben egyetlen bitet sem fejlesztettek. Pedig lenne mit, az Opera legbosszantóbb tulajdonsága, nevezetesen hogy nem lehet a feedeket csoportosítani, majd kiszúrja az ember szemét. De nem.

De nézzük az újdonságokat, már amiket ők annak tartanak.

  • BitTorrent - még nem jöttem rá, hogy miért használnék Operát a bevált (bejáratott) Azureus helyett. Egyáltalán, táblázatkezelőt is rakhattak volna bele ennyi erőből. Gyűlölöm, amikor egy böngésző a házi feladatokat (feedek!) nem tudja, de közben olyan dolgokban vitézkedik, amik teljesen feleslegesek.
  • Widgets - dettó, bár ezzel legalább tíz percig elszórakoztam, mert legalább szép. Viszont ahhoz, hogy hasznos legyen, sokkal több Widget kellene, mint ami most elérhető. Talán majd egyszer.
  • Content blocker - át van definiálva a jobbmenü az Operámban, ezzel az upgrade nem tudott megbírkózni, maradt az átdefiniált menü, az új dolgok, mint pl. a Content blocker, nem kerültek bele. Király.
  • Improved rich text editing - jó lenne, ha a blog.hu fckeditora működne Opera 9 alatt, és most már elvileg tudna is, csakhogy ehhez az Opera tudása kevés, az fckeditor van olyan okos, hogy tudja, Operán meg sem szabad próbálnia elindulni. Új verzió (ami tudja, hogy kilences Operán el lehet indulni) pedig egyelőre nincs, kedvem hekkelgetni nem sok van.
  • Thumbnail tab preview - na ez tök jó lenne, ha lehetne állítani a thumbnail méretét. De nem lehet, így ez is használhatatlan.
  • Site-specific preferences - hát lehet, hogy egyszer a büdös életben ez még jól fog jönni, egyelőre nem tudok életszerű helyzetet elképzelni hozzá.

Idegesített egy sort azzal, hogy Flash plugint akart installáltatni egy csomó oldalon, aztán amikor installáltam, akkor szemre nem történt semmit és legközelebb megint akarta - hagytam a csudába.

Annak, aki kizárólag Operát használ - ha létezik ilyen ember, aki képes egyetlen bmgészővel megélni - lehet, hogy a design mód meg a többi motorjavítás - ami az Operát a korszerű böngészők szintjére hivatott felhozni - hasznos meg szép, ők örülhetnek. Én nem annyira, ez maximum 8.6, nem 9. 

Címkék: software opera

A bejegyzés trackback címe:

https://sztahanov.blog.hu/api/trackback/id/tr148801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aries · http://aries.mindworks.hu 2006.04.21. 09:06:41

A Bittorrent kliens nem hülyeség, pont annyi köze van a hagyományos brózerséghez, mint a feedek értelmezése.

voroskoi 2006.04.21. 09:15:12

Elárulod miért jó több böngészőt használni? Én például utálnám, hogy a bookmarkjaim szanaszét vannak. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy rss-t, azt akregator-ban olvasok. Tud csoportosítani is :)

eszpee · http://sesblog.hu 2006.04.21. 10:23:02

Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyek országa! ;)

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.04.21. 10:31:47

A Bittorrent lehet hasznos valakinek, oké. Ugyanakkor a feedolvasás sokkal közelebb áll a hagyományos brózerséghez, hiszen ott a leggyakoribb művelet az, hogy rákattintasz egy linkre, meg karod nézni, ergo böngésző kell hozzá mindenképp.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.04.21. 10:49:00

A bookmarkokkal én is szívok. A több böngészőt sztem nem lehet megúszni, de erről volt már szó többször.

mefi · http://mefi.be 2006.04.21. 11:45:59

A feedekkel az a probléma - legalábbis nálam-, hogy összekveri őket. Sokszor van, hogy egy bejegyzés hat helyen szerepel...

Én csak Operát használok, kivéve ha valami oldalt tervezek, akkor elengedhetetlen egy másik böngésző. :)

ant 2006.04.21. 12:23:03

Nem tudom, de en eleg jol elvagyok egyetlen bongeszovel (firefox) - otthon, munkahelyen, windows es linux alatt is. Igaz, nem vagyok webfejleszto, de tobbsegunk nem az. Feedet bloglines-al olvasok (bongeszobol) ami tud csoportositani, konyvjelzoket delicious-on tartok (hogy mindenhonnan el tudjam erni) es most probalkozom a netvibes-al, ami elvileg ezeket egyutt is tudja.

Az operat szerettem egy idoben, ha most mar van benne content blocking, akkor talan megint megprobalkozok vele.

B 2006.04.21. 14:13:04

Ha ennyi baja van az Opera feed olvasójának, akkor minek azt használjátok?

B 2006.04.21. 14:29:49

Hát az tényleg igaz, de azért akad olyan aminben ilyen nagy hibák/hiányosságok nincsenek.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.04.21. 14:36:06

Gyors, jó a kétszintű olvasottságjelzés, lehet címkézni, igazából nagy bajom csak a csoportok nemléte miatt van (meg néhány apróság, jó).

Próbáltam én már mindenféle olvasót, de mindnek van valami baja.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.04.21. 15:10:50

Én is Operával olvasom a feedeket. Jó, mert közben alapvetően Operával is böngészek, így "kéznél van".
A csoportosításon kívül nekem az export-import funkció hiányzik még...

B 2006.04.21. 15:42:46

Mondjuk ha webes feed olvasót használsz akkor még jobban kéznél van (kvázi "integrált"). Bármelyik böngészőben.

Orosz Péter · http://www.kzamm.com/ 2006.04.21. 15:58:11

Szerintem a bittorrentnek nagyon is helye van a böngészőben. Épp itt az ideje kimozdítani a nörd dimenzióból és beletenni a böngészőbe. Abba a szoftverbe, amit tényleg mindenki tud használni aki használt már számítógépet.

A bittorrent klassz dolog, de még mindig nem tudnám az anyám kezébe adni: "ööö, szóval letöltöd ez a .torrent fájlt, de ez még nem a tévésorozat amit meg akarsz nézni, ahhoz kell egy bittorrent program, vagyishát a bittorrent az nem is program hanem egy protokoll, szóval utána megnyitod ezt a portot a routereden, jakjakjak".

Bele kell tenni a böngészőbe, az meg majd értelmezi hogy a link amire kattintok az torrent fájl-e.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.04.21. 16:09:00

B, a webes feeder nem dobja fel nekem, hogy érkezett új bejegyzés. Az Opera meg igen, és elég jól.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.04.21. 16:41:11

Webes feedolvasó amatőröknek való (szorri, no offense), akik pár feedet olvasnak és a sebesség nem szempont, nekem órákig tartana úgy végiszaladni a headlineokon (nem beszélve a keresés sebességéről).

Péter, ok, de kiváncsi vagyok, mennyire lesz egyszerű (egyelőre 500 - Internal serer error kapok, ha keresek).

B 2006.04.21. 17:09:46

Nem, sokkal gyorsabb szerintem, főleg akkor ha nem olvasol el mindent. 187 feedre vagyok feliratkozva most (volt több is de leszokóban vagyok). Nem bejegyzésenként kell olvasni. Én rákattintok egy linkre és egy (hosszú) oldalon ott az összes új hír (vagy egy általam létrehozott kategória hírei), csak göregtni kell lefele, ha érdekes egyik hír, akkor ha rövid ott beleolvasok/elovasom, ha kell még vagy hosszabb akkor háttérben, új tabon megnyitom. Ha végigértem a híreken, akkor sorba végigmegyek a megnyitott tabokon, így a leggyorsabb.

Persze van hátránya is, de azok engem nem érintenek, nem címkézek meg ilyesmi, más rendszerem van.

B 2006.04.21. 17:15:48

Konrad: dehogynem, Bloglineshoz pl. van notifier.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.04.21. 17:17:35

Ja, hát különbözőképpen fogyasztjuk a betevő feedjeinket :-)

B 2006.04.21. 17:19:40

Mondjuk a notifier szerintem nem jó dolog, mert megszakítja a munkát, de erre megoldásként az is beállítható Bloglines-nál, hogy csak beállított feedek új elemeit jelezze (a legfontosabbakét).

nzanga mobutu junior · http://h.underground.hu 2006.04.22. 20:01:57

"Webes feedolvasó amatőröknek való"
web2.0, mi? s.k.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.04.23. 12:45:15

Webes email és webes feedolvasó egyelőre nem megy hatékonyan online alapokon, mert itt még nem eléggé frictionless a technológia, azonkívül nem vagyunk állandóan online. Sajnos. Persze, ez az irány. De nem vagyunk még ott.

niederl 2006.04.25. 15:15:39

"hogy nem lehet a feedeket csoportosítani, majd kiszúrja az ember szemét."

Ezt mondd egy opera-fórumban, és körberöhögnek. Ajánlom figyelmedbe a "filter" szócskát, és az M2 súgót.
nieder

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.04.25. 15:39:08

Ennél konstruktívabban? Esetleg az egy probléma lehet a körberöhögésnél, hogy nem vagyok tökhülye, és tudom, mi az a filter, és hát arra kurvára alkalmatlan, h feedeket szortírozz vele.

niederl 2006.04.25. 15:57:32

nekem megy... :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.04.25. 16:00:46

niederl, a probléma a következő: vannak olyan feedek, amiket alkönyvtárba tennék, mint ahogy a bookmarkoknál is lehet.
Lenne egy hírek, meg lenne blog, meg nálom mondjuk egy onlinemarketing és egy kereső főcsoport, az alatt pedig vagy alkönyvtárak vagy a konkrét feed-ek.
Ezt most nem tudja az Opera. Vagy mégis?

niederl 2006.04.25. 16:04:04

bizony tudja! egy meglévő filteren jobbklikk/new filter-rel az előzőn belül helyezi el. utána beállíthatod hogy ténylegesen csak a fölötte lévő filterben lévő feedekhez férjen hozzá, vagy mindenhez.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.04.25. 16:04:30

Dehogy tudja. Kézzel, sok munkával kevés feedre kiízzadhatsz valami szűrőt, de rögtön belehalsz, ha pl. át akarod rendezni őket.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.04.25. 16:05:32

niederl, az a probléma, hogy nem tudod beállítani egy filterben, hogy melyik feedek jelenjenek meg ott. Vagy ha szerinted igen, akkor hogyan?

robi · http://playground.blog.hu 2006.04.25. 16:09:43

hát, én is átszoktam a bloglines-ra az akregatorról, merthogy nem dolgoztam semmit, csak estek be a hírek, amiket el kellett olvasni, stb. És mégvalamit tud a bloglines, hogy mobilon is (pocketpc-n) remekül lehet olvasni a feedeket.

Másrészről a gmailt is meg lehetne szokni. Főleg, h az is jól megy pocketpcn.

niederl 2006.04.25. 16:21:40

aha. nekem csak általános kulcsszavaim vannak, és így osztom szét 18 filterben az összes feedet. további osztogatásnak nem sok értelmét látom, ezek szerint te igen.

kérdésedre: from header contains ... és "kézzel, sok munkával" beírogathatsz minden egyes feedet... ;-) már ha ragaszkodsz a szigorú könyvtárszerkezethez.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.04.25. 16:25:23

Nem ragaszkodom a szigorú könyvtárszerkezethez, csak azt szeretném, ha 5-6 csoportot el tudnék különíteni, pl. van 10-20 feed, amit realtime szeretnék látni, és vannak, amit elég naponta, néhánynaponta, egy-két élesebb tematikus leválasztás, ilyesmi.

De feedeket olvasok, nem pedig egy ömlesztett halmazt, szavak alapján válogatva, ebben nem hiszek :-) A feedek azért vannak felvéve, mert azokat jó forrásnak tartom, és látni akarok mindent, ami egy fontos feedből jön.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.04.25. 17:12:57

Egyetértek sztahanovval, én is várok már valami újítást az Opera feedolvasójában, sajnos tudomásom szerint semmi ilyesmit nem terveznek. Lehet akárhány filterem, ha lenyitom a feed menüt, akkor is ott az összes feed egymás hegyén hátán. Személy szerint megelégednék ott egy rendezhetőséggel, a levelezőben maradhatna úgy ahogy van.

robi · http://playground.blog.hu 2006.04.25. 18:06:14

egyébként nem úgy kéne ennek az egész rss rendezésnek működnie, h a blogger kioszt cimkéket a postokhoz, amik bekerülnek az rssbe, és a user aggregátora szétdobálja cimkék szerint és/vagy folderekbe csoportosítva?
vagy ez majd a web2.0-nak az első patch-ében lesz? :)

Fiber 2006.04.25. 23:40:21

Emellett nem tudtam szó nélkül elmenni. Olyan szofverről teljesen negatív véleményt mondani, ami még béta állapotban van? :)
Egyszerű a képlet: nem tetszik, ne használd. Az ie-n kívül én sem pikkelek egyik böngészőre sem, csak mert nem úgy működik, ahogy nekem kényelmes. Rajtam kívül van pár millió felhasználó, akiknek viszont így jó, ezért így használják. Jah, és én vagyok az, aki kifejezetten Operát használ böngészésre, mert nekem így jó. Próbáltam mást is, azok nem tetszettek. Viszont egyikre sem mondom, hogy sz*r, csak mert nekem nem tetszik. De aki a béta lehúzását tűzte ki célnak, az tegye, bár kissé furcsa és nevetséges egy olyan embertől, aki látszólag ért az informatikához.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.04.26. 09:16:00

Fiber, Sztahanv is nagy Operás, épp ezért érdekes a véleménye!
Az Opera nem egy szent állat, nem is egy politikai párt vezére, hogy csak dicsérni lehessen. Azért kell felvetni a nem tetsző dolgokat, mert arról unalmas beszélni, hogy mi tetszik :-)

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.04.26. 10:13:54

Én meg amellett nem tudok szó nélkül elmenni, hogy embereknek miért kell érzelmi-vallási ügyet csinálni abból, hogy milyen egy böngésző bétája. Egyébként azt fogom leírni, amit én gondolok róla, ez azt gondoltam, ennyi idő után már triviális, de nem.

(A képlet egyébként sokkal egyszerűbb, ha nem tetszik, ne olvasd - azt meg, hogy én használom-e az Operát, majd eldöntöm magam.)

(Kurvára nem érdekel, hogy vannak felhasználók, akiknek ez 'így jó', ezt a blogot nem ők írják, hanem én. Még egyszer: ha nem tudsz személyeskedés nélkül hozzászólni, inkább ne tedd, kösz.)
süti beállítások módosítása