Alan Meckler blogszkeptikus és Jason Calacanis blogcsászár vitázik a Wall Street Journal hasábjain arról, lehet-e blogokból pénzt csinálni. (Mindketten kaszáltak tavaly blogokból, de másképp: Meckler (JupiterMedia CEO és főrészvényes) 43 millióért szabadult meg a ClickZ hálózattól (nemcsak blogok), Calacanis viszont 25 millióért magával együtt adta el az AOL-nak hálózatát, a Weblogs Inc.-et.)
Alan Meckler kb. azt hajtogatja, hogy a bloggerek 99.999%-a sosem fog pénzt keresni blogjával. Ha valamivel pénzt lehet csinálni, az a bloghálózatok felépítése a megfelelő blogok okos kiválaszásával és együttmenedzselésével. Ez egy működő üzleti modell - de nem lehet akárhányszor megismételni a sikert. Calacanis szerint viszont bárki, aki komolyan gondolja, képes olyan blogot csinálni, amiből meg tud élni egyszerű bulk hirdetések (AdSense és társai) segítségével anélkül, hogy sokszereplős üzletet építene maga köré (érdekes számok: Calacanis 3-10 dolláros bevételt becsül 1000 látogatónként, azaz napi 10 ezer látogatóval 5-15 ezer dollár között lehet kaszálni). A long tail bevételtermelő képessége még messze kihasználatlan, de ez a következő években változni fog, mivel egyre nő az internetes hirdetési piac, ugyanakkor a nagy szájtok már erősen túlterheltek (mármint hirdetési szempontból) - így Calacanis.
Túlságosan meglepő dolgok nem derülnek ki, mégis mindenki kötelességének érzi, hogy mgemlékezzen róla, én is :-). Stephen Boyd és Jeremy Wright egyaránt 20 ezerre becsüli azoknak a blogoknak a számát, amikben a forgalom illetve a blogoszférában elfoglalt hely alapján van komoly pénztermelő potenciál. Glenn Fleishman egyenesen elárulja, mi kell ahhoz, hogy pénzt keressünk blogunkkal, juhé:
It requires a combination of obsession, reporting skills and/or a good turn of phrase, an audience willing to read obsessively, enough of an audience in a segment, and advertising dollars that target that audience.
Ebben sincs sok újdonság, mint ahogy abban sem, hogy nem a hirdetés az egyetlen bevétel egy blogban:
A number of others (like Thomas Hawk and Hugh MacLeod) jump in to point out that for many of us, blogging is a way to flog our personal brands (Hugh says "microbrands") or position ourselves as experts to get consulting gigs, or sell books.
Bár ezt Dave Winer persze frappánsabban fogalmazza meg:
A person with a blog is analogous to a source in the old publishing world. Sources don't get paid directly, but we do get paid indirectly.
Egyébként meg nem pénzért kell blogolni, vonja le a következtetést Om Malik, hanem azért, hogy megmutassuk magunkat. Ja.
Utolsó kommentek