Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) beta (3) béta (1) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2006.03.25. 19:11 sztahanov
A Turul írja, hogy Gyurcsány biztonsági öve nincs bekötve legújabb kampányfilmjében, de hát nem ez a legnagyobb baj vele, hanem. Miniszterelnökünk az egyik snittben irodájában dolgozik, laptopon. Ami önmagában nem lenne baj, de én, mint választópolgár, elvárom, hogy ne egy laptop billentyűzetét használja munkára, egészen egyszerűen azért, mert egy laptopon mindig lassabban és bénábban lehet gépelni, mint egy igazi billentyűzeten. Én pl. a laptopra applikálom rá a normál billentyűzetet, és úgy dolgozom, hogy hatékony legyek, és ezt javaslom Gyurcsány Ferencnek is, aki mindannyiunk helyett gépel.

A bejegyzés trackback címe:

https://sztahanov.blog.hu/api/trackback/id/tr397941

jj25 2006.03.25. 19:25:19

igen, megint az van h barmit csinal a GY. az rossz....
aki sokat gepel notebookon az ott is gyorsan tud dolgozni...

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.25. 19:42:10

El vagy tájolva. Segítek neki. (Egyébként ha valaki sokat gyakorol laptopon illetve billentyűzeten, mindig billentyűzeten fog gyorsabban tudni gépelni.)

Dob 2006.03.25. 19:42:11

Illetve ami még gáz, hogy Compaq...

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.25. 19:46:56

Ha kérhetem,ne politizáljunk, ez a bejegyzés egyáltalán nem politikáról szól.

mr.soka 2006.03.25. 19:55:09

ha esetleg van egy gepiras vizsgad es megy a tiz ujjas gepeles, tkp. teljesen mindegy hogy min gepelsz ;)

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.25. 19:59:31

Egyáltalán nem mindegy, az is számít, hogy az ujjaid milyen könnyen járnak, milyen mélyen kell ütni, hol van a csuklód, hogy vannak a térben a gombok elosztva, hány funkciója van egy gombnak, etc.

steve 2006.03.25. 20:03:39

ezt most nem vágom, szerintetek tényleg gyorsabb normál billentyűzeten írni? Három hónapja váltottam laptopra, az első hónapban meghaltam tőle, hogy mint egy részeg tengerész úgy használom a klaviatúrát, de mostanra simán belejöttem és kb kétszer olyan gyorsan gépelek, mint régebben tíz év rutin után a normál izomfejlesztő billentyűzeten... Szerintem ha az ember elengedi a hagyományos billentyűt és elhatározza hogy soha nem vesz olyat a kezébe, akkor nagyon-nagyon jól fog járni vele...

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.25. 20:19:47

Ha jobb lenne a laptopbillentyűzet, miért nem használnak rendes gépeken is olyan nyomorítottat? Ugyan már.

AZso · http://azso.cjb.hu 2006.03.25. 20:25:30

Yo, én meg vettem otthonra a PC-mhez egy Genius Slimstar billentyűzetet, ami szinte olyan (méretre, billentésre, magasságra), mintha egy laptopé lenne...

[Na jó, bevallom, hogy a laptophoz vettem, mert annyira melegedett a bal tenyerem alatt (Dell Latitude D600), hogy nem bírtam tovább... Most viszont a PC-hez használom, hogy ne legyen akkora különbség a PC és a laptop között...]

Én egyébként nem ezt kifogásolom ezen a képen, hanem azt, hogy nincs a laptopba semmilyen kábel bedugva... Azért ez ma még utópia...

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.25. 20:31:08

Az enyémbe sincs semmi bedugva, amikor a kanapén vagy kádban használom, oszt mégis :-) azér 2006 van vagy mi.

nzanga mobutu junior · http://h.underground.hu 2006.03.25. 20:40:13

faszt. pont a laptop billentyuzeten lehet gyorsabban gepelni, mivel:
1. az ujjak konnyebben jarnak.
2. kevesbe melyen kell utni, mint normal billentyuzeten.
3. a gombok a terben egymashoz kozelebb vannak elosztva, azaz kevesebb utat kell az ujjaknak bejarniuk.

ahol hatranyt szenved az a numpad, de azt akar kulon is lehet applikalni.

sztahanov a logitech fizetett ugynoke, egyertelmu s.k.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.25. 20:47:39

Nem tudom honnan szopjátok ezt a f*szságot, szerintem mondjuk guglizzatok kicsit, és csak utána írjatok be ide baromságokat. Különösen nzanga tetszik, aki úgy írja be ide az idiótaságát, mintha az szentírás lenne, pontokba szedve. L*f*szt. Ha cáfolni akarsz, bizonyítsad vazze, hivatkozzál valamire, akármi. De nem fogsz, mert hülyeséget állítasz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.03.25. 21:29:04

Látom, Sztahanov, neked is kellett Gyurcsányról írni, hogy a Google megtaláljon ;-)
Nekem igazából nem a lapitopival van bajom, meg a vezetékekkel sem, hanem azzal, hogy az asztalon körülötte rend van. Miért van ott rend????

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.25. 21:35:42

Konrád, engem megtalál a Google anélkül is :-)

Azért van rend sztem, mert a forgatás előtt a kellékes rendet csinált.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2006.03.25. 21:37:24

Ezt az egész blogbejegyzést flame-nek szántad, ugye? :) Mert már magának a bejegyzésnek sincs semmi értelme, max. annyi, hogy megnézzed, hol szerepelsz a Google találati listájában a min.elnök nevére. ;)

Én nem tudom, de vegyes üzemben használva a laptopot és a billentyűzetet részemről baromira nem érzékelek semmi különbséget a produktivitásomban, a gépelési sebességemben.

Én azt nem értem, hogy miért kelsz ki a többi hozzászóló ellen (főként így), ha te sem támasztottad alá a dolgot semmivel. Ami pedig AZso hozzászólását illeti, ő nem azt mondta, hogy hogyan van általában, hanem hogy szerinte hogyan van... Én is, nekem ez a tapasztalatom.

Hogy félrevigyem teljesen a témát: a számítógép monitor esetében ugye azt állítja mindenki, hogy ha sokat bambuljuk, akkor romlik az ember szeme. Ezzel szemben kb. 6 évesen kaptam egy szemüveget, 10 évesen már nyomtam az ipart akkor még C64-gyel a TV előtt, majd átváltva (volt jó is, rossz is) monitorokra, s most 28 évesen is pont olyan szemüvegem van, mint az oviban volt. Ez nem azt jelenti, hogy a villogás nézése ne rontaná az ember szemét, s az egész ergonómia hülyeség, de azért túlzásba sem kell feltétlenül vinni a gyakorlását.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2006.03.25. 21:38:19

Nézd, Konrádnak is ugyanaz jutott az eszébe, mint nekem. ;)

PAStheLoD · http://pasthelod.ashes.hu 2006.03.25. 21:39:29

Laptop billentyűzet mindig a halálom, sokcsillió funkció, nem is egységes, gyártónként, modellenként változik minden :C

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.25. 21:42:42

Lesz*rom, hányadik helyen szerepel a sztahanov Gy*****ny nevére, nyilván nem vagyok az első százban, tehát már a felvetés is hülyeség, mindegy.

Keyboard: nem tudok jobbat, mivel ez olyan, mint azon vitatkozni, hogy a hó piros vagy fehér, olvassatok utána, nem indítok ezügyben tanfolyamot. Néhány forrás azért:

6. Laptops And Their Inherent “Un-Ergonomic Design”
- Although laptops are certainly a great invention, there is no way that they will be ergonomic (in their present design) without a little help from you.
- It usually turns out that when the screen is at a comfortable height and distance, the keyboard isn’t and vice versa. The best way to avoid discomfort here is to place the keyboard at a comfortable distance and enlarge the font, which you can always reduce later.
- If you use your laptop for more than one hour at a time, consider obtaining an external keyboard and/or monitor.
- The fact that a pointing device on a laptop is almost always located in the middle may not allow you to keep your arm at a neutral position while using it. Consider purchasing a mouse or any other external pointing device.
- As in the case of a desktop keyboard, you may use a wrist rest to intermittently support your hands in between bursts of typing on the laptop keyboard.
- Avoid using your laptop on a high surface. This will cause you to abduct your shoulders and lead to shoulder and back pain.

ergo.human.cornell.edu/MBergo/schoolguide.html

Ergonomic Concerns in the Use of a Notebook PC

Jonai, H., Villanueva, M.B.G., Sotoyama, M., Marumoto, T. and Saito, S. (2003), “Ergonomics in the Digital Age," Proceedings of the XVth Triennial Congress of the International Ergonomics Association and the 7th Joint Conference of the Ergonomics Society of Korea and the Japan Ergonomics Society”, Vol.3, Seoul, Korea, August 24-29, 2003. 3pp

VDT work is considered constraining because it requires a definite position for the eyes in order to see well and the hands in order to use the keyboard or mouse. Some researchers have pointed out that the use of a notebook PC would produce more ergonomics problems than a desktop computer. Recommendations on how to reduce physical stress while using a notebook PC are proposed in this paper.


A Comparison of the Postures Assumed When Using Laptop Computers and Desktop Computers

Straker, L., Jones K.J. and Miller J. (1997), Applied Ergonomics, 28 (4), 263-268.

This study evaluated the postural implications of using a laptop computer. Laptop computer screens and keyboards are joined, and are therefore unable to be adjusted separately in terms of screen height and distance, and keyboard height and distance. The posture required for their use is likely to be constrained, as little adjustment can be made for the anthropometric differences of users. In addition to the postural constraints, the study looked at discomfort levels and performance when using laptops as compared with desktops. Statistical analysis showed significantly greater neck flexion and head tilt with laptop use. The other body angles measured (trunk, shoulder, elbow, wrist, and scapula and neck protraction/retraction) showed no statistical differences. The average discomfort experienced after using the laptop for 20min, although appearing greater than the discomfort experienced after using the desktop, was not significantly greater. When using the laptop, subjects tended to perform better than when using the desktop, though not significantly so. Possible reasons for the results are discussed and implications of the findings outlined.

files.acco.com/KENSINGTON/K60702/K60702-1416.doc

Esetleg keressetek olyan tanulmányokat (nem reklámokat), amik az ellenkezőjéről szólnak.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.25. 21:46:21

András,

(speciel foglalkoztam életemben ergonómiával.)

Nincs olyan ergonómiai állítás, hogy a monitornézéstől romlik a szemed, ez csak urban legend. A monitornézéstől fárad a szemed, az ergonomómia összes monitorra vonatkozó állítása erre vonatkozik, nem a látásromlásra. Eleve a látásromlás mechanizmusa nem egyértelmű, a szemészeten belül sem (igen, volt szemész feleségem is).

Alapvetően nincs semii bajom egyébként, csak fel tudnak idegesíteni az alap nélküli kötözködések. Mindegy, ugorjunk.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2006.03.25. 21:55:51

Az én tapasztalatom az én tapasztalatom. :) Azt aláírom, hogy egy normál billentyűzet lehet, hogy "ergonómikusabb", de állítólag az elforgatott MS klasszikus ergonómikus is jobb, nekem pedig mégsem. Másmilyenek vagyunk.

Lehet, hogy azért jutott eszünkbe (eszembe), ami, mert valahogy nagyon furcsán hatott itt a témafelvetés és a tárgyalása. :)

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.25. 22:00:51

Máskor is írtam már Fercsiről, de ha mégegyszer elolvasod ezt a posztot, akkor látod, hogy egy csipetnyi politika nincs benne. Egyszerűen mániám az ergonómia, és főleg az, hogy az emberek mennyire képtelenek arra gondolni, hogy a hatékonyságot (pénzt) veszítenek el azzal, ha kényelmetlenül dolgoznak.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.25. 22:01:39

A monitorban egyetértettem, remélem nem mást olvastál ki a posztból, én is ugyanilyen szemüveges monitorista vagyok.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2006.03.25. 22:26:13

Kezd lejönni az eredeti mondanivalód. ;)

A laptopos kéztartást illetően én másképp tartom a kezem (a mellékelt ábrán látható úriemberhez képest). Egyrészt a tapipad (külön egeret használok) melletti részen megtámasztom, másrészt a könyököm semmiképp sincs lejjebb gépelés közben, sőt, néha feljebb van, mint a csuklóm. És sokkal inkább 45-55 fokot zár be a képernyőre merőlegessel. Szerintem van helyes (és jól működő) kéztartás laptop billentyűzet esetén is, csak az más, mint a normál esetben.

Az is érdekes, hogy az 50 percenként pár perc szünetet (lásd hazai törvények a számítógép előtt dolgozókról) általában egész jól betartom, s mégcsak nem is tudatosan felállok, elmegyek egyet utántölteni a kulacsba. :)

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.25. 23:18:48

Ja, az ember képtelen egy órát ülni eleve egy helyen, szerencsére.

xyz 2006.03.26. 08:13:22

Személyes tapasztalat: laptop billentyűzetettel is tudok olyan gyorsan gépelni, sőt. Főleg hogy nem versenygyorsgépíró vagyok. De biztos van egy kazal tanulmány (brit tudósok) arról, miért nincs igazam.

Ráadásul ha valaki sokat mozog, akkor hordjon magával külön billentyűzetet, meg egeret, meg ergonomikus széket? Nem is értem ezt az egészet, tényleg.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.26. 12:40:10

Ok, higgyél benne, az már félsiker.

(Sokan hordanak magukkal külön billentyűzetet és főleg külön egeret a laptop mellé, előbbinek külön piaca van.)

Sasi · http://viragelet.pardey.org/ 2006.03.26. 12:44:03

Ah-ah-ah. 2 éve laptop billentyűket ütök, és sokkal kényelmesebb, mint egy normál desktop keyboard.

Tudom, hogy Sztahanovnak alátámasztás kell, de hadd mondjak valamit, ezeket a forrásokat mind emberek írták, ők sem istenek, kinyilatkoztatásuk nem szent, tehát ne ugrálj annyira. (A legtöbb állítás rossz vagy jó tapasztalatokon alapszik, csak egy doktor-tudósnak lehetnek tapasztalatai meg következtetései?! Bullshit.)

Nekem sokkal jobban kézreáll, minden kéz alatt van, de egy biztos, hogy szinte minden megszokás kérdése, és alkalmazkodásé! Pl. először corelt használtam, mikor illustratort tanultam, majd meghülyültem, olyan lassú és béna voltam benne, és tök logikátlan volt. Most, hogy Illustratort használok - suliban illustrator van stanardizálva - szinte idegen a corel, folyamatosan úgy akarok dolgozni, ahogy az illustratorban megszoktam. Pedig szerettem corelt, és elég jó ismerem. Szóval átállás, megszokás, alkalmazkodás. Ugyanígy van ez a touchpad-dal(érintőegér laptopon) - fél évig touch paden vektorgrafikáztam, állítom nem lassaban és nem bénábban, mint mások vagy én egérrel. Sőt, ez jó, mert ugye ágyban nem kell egér :) Szóval leülni egy desktop keyboard elé nekem halál, mert a laptopon nagyjából vakon gépelek, és amikor egy bármilyen más keyboard elé leülök, akkor ugyanúgy akarom csinálni, márpedig ez ugye nem működik, mert nem ott vannak a gombok, ahol megszoktam. Gyors- és gépírni nem tanultam, ezért aztán a vakon és gyorsan gépelés abszolút egy hozzászokásos tanulási folyamat, amit nálam minden új billentyűzetnél újra kellene csinálni.

A képernyő villogása fárasztja a szemet. A képernyő közelsége és az egy pontra fókuszálás fárasztja a szemet, és nyilván a fókuszálást vezérlő izmokat teheti tönkre, mert ugye megerőlteti őket a huzamos egy helyre összpontosítás. Másrészt a képernyő fényereje is befolyásolja a szem fáradását. Valószínűleg ezektől is romolhat a szem, de ezek ellen talán pihentetéssel vagy szemaerobikkal lehet küzdeni, ám egy biztos, hogy míg a CRT káros sugarakat bocsájt ki, addig a tft csak natúr fényt ver vissza/bocsájt ki.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.26. 12:59:15

A megszokás nagy úr, ez így van, ha valaki csak laptopbillentyűzeten gépel egész életében, akkor lehet, hogy amikor először (vagy ritkán) rendes billentyűzetet kap, azon lassabb lesz. Ezt az egy esetet tudom elképzelni, a többi bullshit.

Egy jó CRT semmiféle káros sugarat nem bocsát ki (azt is sokkal inkább hátra, mint előre). Azt nem is tudom értelmezni, mit érthetsz 'natúr fény' alatt. Egy kis igazi nap van a TFT-ben? Vagy mi.

mustar 2006.03.26. 13:29:47

Egér laptopon:
Amiről itt még nem esett szó, az az IBM (meg néha HP/Toshiba) féle trackpoint pöcök/csiklóegér. Ami mint tudjuk a billentyűzet közepén van, így ha valamire gyorsan pozicionálni/kattintani kell, sokkal gyorsabb nemhogy a touchpadnél, de az egérnél is, egyszerűen azért, mert nem kell megmozdítani a kezed.
Szerintem ez az, amiért soha nem lesz más márkájú laptopom, és ezért esik ki a Mac is, hiába szimpatikus.

Ha kiadnának olyan billentyűzetet, amin van trackpoint, nem kis pénzt lennék hajlandó fizetni érte...

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.26. 14:16:59

www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-4WKSWX

Én konkrétan meghalnék, ha használnom kéne, de ez tényleg megszokás kérdése :-)

nzanga mobutu junior · http://h.underground.hu 2006.03.26. 18:42:46

sztahanov, akarsz beszélni róla? :)

a pontjaim nem szentírások, hanem a te saját magad által felhozott szempontokra adott válaszok (sztahanov.blog.hu/2006/03/25/title_1026#c9938), amire_érdemi_választ nem bírtál adni, csak két_irreleváns_tanulmányt beböfögni. merthogy a belinkelt két cucc bármennyire is szeretnéd de nem (gyk: nem) az általad írtakra vontakozik ("egy laptopon mindig lassabban és bénábban lehet gépelni"), hanem a desktop/laptop használat egészségügyi, és kényelmi aspektusaira. ami egészségtelen, az más szempontból még nem feltétlenül rosszabb. szal az állításod, miszerint a laptop billentyűzeten lassaban lehet dolgozni, az továbbra is a faszság kategóriájába tartozik.

amúgy leszarom, h valaha ergonómus voltál, ez a tekintélyelvű duma nem jön be, ha az általad felhozott érvek tekintetében az_egyéni_gyakorlat_(és a józan éz is (márha van, hehe)) az ellenkezőjét mutatja :) s.k.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.03.26. 18:44:46

Ok, ezt a szarrágást itten becsukom most.
süti beállítások módosítása