Kipróbáltam a linktert, no, ez nem egyszerű digg-klón, látszk, hogy dolgoztak vele, vannak igazi extrái, mint pl. az elrakott linkek, szóval majdnem bookmarkmanager, viszont a dizájnnal továbbra sem sikerült megbarátkoznom, elnézést. Annak a megítélésére nem vállakozom, hogy mennyire lesz sikeres, az tény, hogy elég sok átkattintás jött a sztahanovra a linkterre felkerült egy darab cikkre, de a konkurrencia éppen ma jelent meg a Freeblog címlapján - bár az a szituáció még nem tiszta nekem (de rajta vagyok a sztorin) -, szóval harc, az lesz.
Néhány kérdést természetesen azon melegiben iziben nekiszögeztünk a linkter-crew-nak, válaszol Dobó Mátyás (Doransky) tartalomigazgató:
Q: Úgy tűnik, hamarosan több linkgyűjtő lesz, mint blogszolgáltatás, mit gondolsz, hány él meg a hazai piacon ?
A: Attól függ, hogy mekkora közösséget képesek megfogni ezek a szolgáltatások. Egy Linkterhez hasonló híroldal rendkívüli módon függ az aktív felhasználói bázistól, ha több oldal is képes lesz felhalmozni megfelelő számú résztvevőt, akkor akármennyi megélhet. Ez természetesen független az üzleti megtérüléstől. A versenyben azok maradnak talpon, akik az ügyes kommunikáció mellett elegendő erőforrással rendelkeznek tudás, technológia és közösség szempontjából. Mi mindent megteszünk azért, hogy a fejlesztés alatt megszerzett tudásunkat és a Blogter üzemeltetése kapcsán szerzett tapasztalatokat előnyünkre kamatoztassuk és piacvezetőkké váljunk.
Q: Ha megnézzük a digg-hez képesti extráitokat, a delicious felé mentetek el egy kicsit, hiszen van saját linkgyűjtési lehetőség is. Mik a jövőbeli irányok?
A: Valóban szeretnénk megkülönböztetni a Linktert a többi - Digget szimplán lemásoló - hírgyűjtő oldaltól. Az elkövetkező hetek fejlesztései főleg arra irányulnak majd, hogy olyan extra szolgáltatásokat adjunk a felhasználók kezébe, ami kiterjeszti a lehetőségeiket a Linkter használatával kapcsolatban - illetve azon túl - és segítenek egyedivé tenni a szolgáltatást. Ilyen most első példaként, hogy a blogokba egyszerűen kipublikálhatóvá váltak a Linkteren elmentett kedvencek, ezzel szinte minden nagyobb hazai blogszolgáltatón blogoló blogger értékes tartalmakkal láthatja el az olvasóit.
Q: Mi a kapcsolat a blogter és a linkter között? A linkter jóval általánosabb merítésű, de azért a blogter juzerbázisára épít. Nem lesz-e túl blogtercentrikus?
A: A Blogter felhasználói bázisára nagyon számítunk a Linkter kapcsán. Ők már megmutatták, hogy profikat megszégyenítő minőségű tartalmakat tudnak publikálni és a Blogteren létrejött társas keretrendszer nagyon sok elemében hasonlít Linkterhez. A tervezéskor a bloggerek hatását természetesen számításba vettük és az általad említett blogcentrikusságot egy olyan technológiai keretrendszer ellensúlyozza, ami az egyes témák elharapódzását visszafogja a címlapon.
Q: A digg.hu-t a Blogter foglalta le, és jelenleg is a linkterre van átirányítva. Nem tartotok-e attól, hogy a mostanság egyre aggresszívabbá váló digg.com az orrotokra koppint a domainhasználat miatt?
A: Nem félünk, a domaint csak a biztonság kedvéért védettük le. Az alapötlet átvételén túl nem szeretnénk tovább példaként használni a szolgáltatást, ami - szerintem - amúgy sem fejlődik a legjobb irányba.
Q: Kiemelt tageket látok a linkter címlapján, szóval van valami szerkesztés is az algoritmusban? Tényleg, a kiemelő algoritmust egy mondatban össze tudnád foglalni?
A: Az általunk fejlesztett algoritmus körübelül 5 faktorból számolja a címlapi kiemeléseket, ebből az elsődleges, hogy mennyi felhasználó ment el egy adott cikket. Erre építettük rá azt a súlyozási rendszert, ami mérsékli a társas keretrendszerből eredő torzításokat és egy demokratikus kiemelésen alapuló gazdag tartalomkínálatot hoz létre.
Q: A Digg méretéhez képest meglepően kulturált szolgáltatás, nem féltek-e attól, hogy a helyi viszonyok között a mindent elborító vicc és spamhullám lesz az úr (itthon szerintem nem az újdonság egy link népszerűségének legfontosabb eleme), terveztek-e szerkesztést/cenzúrát/moderálást?
A: A Linkteren nem szeretnénk cenzúrázni - bár lesznek szerkesztők által ajánlott tartalmak -, a "mindent elborító vicc és spam" hullámot a mag felhasználói csoport ösztönzésével és a címlapi kiemelést végző algoritmussal próbáljuk ellensúlyozni. A működésben a változatos tematikára helyezzük a hangsúlyt.
A nézettségi adatok hiányában csinálok néhány publikátor-oldali tesztet, azaz honnan jön egy adott anyagra több link vissza, majd megírom pár nap múlva, mi az eredmény.
Utolsó kommentek