Az origo is elindította saját sztártoplistáját, de takarékosabb módszert választott, mint az Index HCDB-je, ez a lista direktben a Vizsla keresési statisztikáiból táplálkozik. (Zárójelben megjegyezzük, hogy a HCDB előállítása jóval munkásabb - legalábbis technikailag -, hiszen mindenféle megjelenési és forgalmi adatokat, Google találatok számát, stb. számol meg súlyoz.)
Az origo tehát nem reszkíroz, egyszerűen reciklál, remixel egy amúgy is meglevő adatot - nem mellékesen reklámot csapva ezzel a Vizslának. Az eredmény jóval gagyibb, mint a HCDB-n, hiszen ha érdekel minket a toplistás celebritás, leginkább azt nézhetjük meg róla, mit kapnánk, ha magunk írnánk be a keresőbe a nevét. Persze ez néha nem várt előnyökkel is jár, pl. rengeteg pucér görögzitás képet találunk egyetlen kattintásra az oldaltól!
Két eltérő filozófia van a dolgok mögött: az Index egy munkásabb megoldással egy komolyabb, 'valósághűbben' modellező rendszert épít, amit - sok emberi munkával - erősen integrál is saját tartalmaiba, az origo websztárja csak egy játék. Ami viszont relatív önjáróbbsága miatt lehet, hogy hatékonyabb - bár alapvetően mindkét rendszer újrahasznosító. (A websztár persze nemcsak sztárokat mér persze, hanem más kategóriák aktuális kereséseit is.)
Utolsó kommentek