Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) beta (3) béta (1) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2006.01.10. 08:32 sztahanov

Na most csalódtam igazán nagyot: Nielsen előjött eddigi legnagyobb butaságával 'A keresőmotorok a web piócái' címmel.

Search engines extract too much of the Web's value, leaving too little for the websites that actually create the content. Liberation from search dependency is a strategic imperative for both websites and software vendors.

Nielsen nem érti, hogy a web2 ekonómiája, alapmechanizmusa a keresőmotorokra épül, ez működteti, ez teszi lehetővé, hogy a long tail is lélegezni tudjon (kapjon találatokat) (nem beszélve az AdSense-ről, ami pénzt is juttat bele, másik történet). A kontent az king, persze, de az elszigetelt tartalom nem jó semmire, a keresőmotorok ragasztják össze a sok szigetecskét. A keresőmotorok demokratizálják a webet, a kicsik marketing nélkül nem élnének meg nélkülük, ki találna rájuk?

Nielsen azt mondja, hogy a felhasználóknak hasznosak a keresők, a tartalom szolgáltatóit viszont kizsákmányolják. A tartalom szolgáltatói, még a nagyok is (itt pl. Calacanis) erre azt válaszolják, hogy forgalmuk - és új látogatóik - jelentős része érkezik keresőkből.

Nielsen gondolatmenete valami olyasmi, hogy a szájtok (szigorúan bizniszről van szó) folyamatosan licitálni kénytelenek azért, hogy a keresőmotorok hozzájuk irányítsák a látogatókat (a licitálást a konverziós rátájuk növelésével végzik, csak így tudnak többet fizetni a keresőnek egy látogatóért), részleteket ld. a cikkben. Nekem borzalmasan beszűkültnek és periferiálisnak tűnik a felvetett probléma ahhoz képest, ami a mérleg másik oldalán van. (Egy részletesebb válaszcikk a SearchEngineWatch-on.)

Valami nagyon pici igazat adok neki egyébként abban, hogy a keresők első találati oldalára kerülni ma már egyre szigorúbb és költségesebb munka eredménye, ami nem a konkrét tartalomra költődik. De nagyon úgy tűnik, Nielsen egyre kevésbé lát ki ebből a B2B világból, amibe beszorult, csőlátása lett, és ez kár. (A hírlevelet ajánlja pl. a cikkben, mint fegyvert a keresőuralom ellen...)

(Ha már én is megöregszem, és meghülyülök, plz. lőjetek le!)

Címkék: biznisz marketing keresők

A bejegyzés trackback címe:

https://sztahanov.blog.hu/api/trackback/id/tr572158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nohab 2006.01.10. 09:55:22

A web1 ökonómiája is a keresőkre épül, nem? Ottan is kell, hogy találatot kapjanak az oldalak. Viszont tény, hogy a keresők elérhetik az ellentétes hatást is: megjelenítik az oldal egy részét, hogy eldöntsd, kell-e neked az a találat. Ha csak egy apróságra voltál kíváncsi, az már sokszor ezekből kiderül (pl. egy évszám, egy szó helyesírása, stb.), így valóban nem látogatod meg az oldalt. És ez nem egy ritka jelenség.

tekatana · http://blog.freeculture.hu/ 2006.01.10. 10:10:44

nemhiszemel, hogy megelőztelek. valld be, hogy már este megvolt a poszt, csak későbbre időzítetted :)

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.01.10. 12:12:21

nohab,
nem, a web1-ben a kevés csomóponthoz nem kellenek keresők. Ez nem ilyen tiszta feketefehér dolog persze, mondjuk úgy, kevésbé kellenek. Amit írsz, hogy a találat részlete elég, az szerintem %-ban elég alacsony, ráadásul kompenzálja az, hogy a többi SERP reklámként működik, sokszor elkattintasz valami miatt, amit nem is kerestél épp.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.01.10. 12:14:47

tekatana,
igen, megvolt már éjjel, de szerintem később, mint a tied.

nohab 2006.01.10. 14:20:24

Nem tudom, hogy a web1 és a web2 legalapvetőbb topológiája között van-e különbség. Szerintem nincs, mindakettő ugyanolyan, ún. skálamentes hálózat.

A web2 esetén inkább arról lehet szó, hogy van egy halom, a web1-től jelentősen eltérő, interaktív / közösségi módon szerkesztett tartalommal feltöltött csomópont.

Meg persze mindenből sokkal több van. Leginkább emiatt értékelődik fel a keresők szerepe.

Az nálam elég gyakori, hogy a kereső találati oldala elég. Általában olyankor van, mikor egy teljesen konkrét adatot keresek. Ha például megkérdezed a Google-t, hogy "Mozart birthday", akkor az első tízből kettőben benne lesz, hogy január 27. Az ilyen jellegű kereséseknél ez elég gyakori.

nzanga mobutu junior · http://h.underground.hu 2006.01.10. 21:02:26

OR vagy AND kapcsolat a két feltétel között? azaz_mindenképp_ki kell várnunk, hogy megöregedj? :) s.k.


ps: "a web1-ben a kevés csomóponthoz kevésbé kellenek keresők." ez a gondolat nekem már elég lenne...

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.01.10. 21:07:43

Már megöregedtem, úgyhogy AND.

A ps-sel mi a bajad, bele akarsz kötni? :-)

nzanga mobutu junior · http://h.underground.hu 2006.01.10. 22:06:10

mi vagyok én, beton? persze, ha te tíz, öt, vagy akár két évvel ezelőtt kevésbé használtál keresőket, mert úgymond kevesebb volt a csomópont, de a mostani zrzavaros, csomópontmentes világban már igen, akkor nincs mit tenni. :)

mondjuk én a legelső weblap, amit életemben láttam 90akárhányban (tényleg ,mikoris?) az altavista volt. a haverom azon demózta a web egyik leglényegét. ez persze nem jelent semmit, lehet h a haverom még abban a kevés csomópontban se tudta átlátni a dolgokat. de az is lehet, h ő már akkoris 2.0 volt.

a keresők és a web egymastól 'gyakorlatilag' a web létezése óta elválaszthatatlan izék. értékelem térítő tevékenységedet, de imho nem kéne mindent a 2.0 mijján átértelmezni.

köszönöm, h elmondhattam :) s.k.

nzanga mobutu junior · http://h.underground.hu 2006.01.11. 07:50:48

csomópontmentes=csomópontos.k.
süti beállítások módosítása