Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) béta (1) beta (3) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2006.01.05. 08:46 sztahanov

Hála eszpeenek, úgy tűnik, egy időre megszabadulok a memória és processzorfaló dinoszaurusztól (jó, Mozillától). Eddig két dolog miatt indítottam el:

  1. elkeseredett kísérlet arra, hogy használjam és megszokjam, mert biztos milyen jó - de sose sikerült megszeretni, lassú és nem áll kézre;
  2. oldalakat debugolni a developer toolbarral és az okos source renderelővel - ez volt az igazi felhasználás.

De ennek most vége, nem is amiatt az operás developer toolbar miatt, amiről eszpee írt (azt még nem mertem kipróbálni a leírtak alapján), hanem a kommentekben talált (thx to attisan) IE devtoolbar miatt, én eddig nem tudtam, hogy ilyen van (nem is régóta van), és felraktam és működik és szuper és hurrá!

Címkék: böngészők dev

A bejegyzés trackback címe:

https://sztahanov.blog.hu/api/trackback/id/tr821545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.rewerse. 2006.01.05. 09:26:19

áruló!!! :)

Zoli Erdos · http://www.zoliblog.com 2006.01.05. 09:36:42

A Performancing Firefox extension-jat lattad? Blog-irasra...

sztahanov 2006.01.05. 09:57:04

Zoli,
nagyon régóta szeretnék posztolni a performancingról, nem is a cucc maga érdekes, hanem a tanulságos történet, ami mögötte van, csak idő nem volt rá.

Zoli Erdos · http://www.zoliblog.com 2006.01.05. 10:06:43

Ja, hat en a sztorit nem ismerem... csak arra gondoltam, a MS egy nagy lassu ceg, az eletben nem tud annyi kreativitast osszehoznni amit a sok fuggetlen extension jelent a Firefox-nak.

keo · http://604.hu/ 2006.01.05. 10:09:47

őszinte részvétem az IE-ben való fejlesztés miatt :) azt hittem valami olyasmi lesz a cikk vége, hogy "és mostanra már 100%-os safari felhasználó lett belőlem" :)
amúgy az új google-opera egész jó, egész életemben rühelltem az operát, de az új megszerettette magát, legalább annyira hogy nem törlöm le - kicsi gyors aranyos, és a default rss feed managere egész jóra sikerült. merem ajánlani.

sztahanov 2006.01.05. 10:10:22

Ja, ez tény, én se pure IE-t használok, hanem kreatív wrappert :-)

A. 2006.01.05. 10:46:38

Firefox a legjobb, nem a Web Developer miatt.

sztahanov 2006.01.05. 10:49:22

Az Opera szerintem is az RSS-ben jó, minden hibája ellenére ez a killer featúra.

sztahanov 2006.01.05. 10:50:20

Ja, a legokosabb meg én vagyok :-)

PAStheLoD 2006.01.05. 11:10:20

Firefox a legjobb :] Mert a legkényelmesebb, a legtöbbet tudja, nekem gyors és nem eszik túl sok memóriát se ..

sztahanov 2006.01.05. 11:28:33

Mert biztos nem használod, bár nekem már pár füllel is belassít.

ant 2006.01.05. 11:30:34

Bocsi hogy ilyen formaban teszem fel a kerdest, de ez mar a vegso elkeseredettseg:

TUDOTOK OPERARA RENDES REKLAMSZUROT?

Ugyanis sokevnyi Opera utan ezert lettem FF-os...

rabasz 2006.01.05. 11:34:30

Ezt a belassít jelenséget nem értem. Többen panaszkodnak (panaszkodtok) de én például soha nem érzem, hogy ettől lassulna a rendszerem. Vagy mi lassul, a böngésző? Abban mi? A memóriahasználat az igen, tényleg túlzás, bár a mai gépeknek ez sem akkora megterhelés szvsz.

Szóval a belassulásra valami konkrétat tudnátok mondani, amivel ki tudnám próbálni?
(nálam most is 17 fül van nyitva és semmivel sem lassabb, mint amikor csak 1)

sztahanov 2006.01.05. 11:39:24

Adblockra vagy mail spamfilterre gondolsz?

eszpee 2006.01.05. 11:39:49

ant, sajnos olyan jó, mint a firefox adblock (vagy mi) nem létezik operára.

A. 2006.01.05. 11:40:49

Nálam 50-70 nyitott füllel se lassú.

sztahanov 2006.01.05. 11:43:54

Nyilván összefügg a memóriafoglalásból eredő több swappeléssel is, de a Ffox a többihez képest érzésre is lassú, azt értem ezalatt, hogy a válaszidők nem azonnaliak, pl ha váltok egy fület, akkor nem azonnal, hanm mondjuk háromnegyed másodperc múlva vált, ez nagyon zavaró, főleg a többi program után.

(17 fül azért elég kevés, úgy értem, nem életszerű nekem.)

rabasz 2006.01.05. 11:50:06

A "pár" fül, amit írtál, akkor ennél több? :-|

A. 2006.01.05. 11:52:18

A tabok közötti váltás tényleg valamivel lassabb, mint mondjuk Operában (bár azért háromnegyed másodpercnél gyorsabb szerintem) de ahogy én használom úgy nem zavaró ez. És ott van az a sok dolog ami a többi böngészőből hiányzik.

sztahanov 2006.01.05. 11:55:35

Ugyanez a delay ott van pl. az egérgesztusoknál is, egyszerűen lagging feelingje van.

sztahanov 2006.01.05. 11:56:49

Megszámoltam, per pill a Maxthonban 36, az Operában 49 fül van nyitva, és ezek lassulás nélkül működnek.

A. 2006.01.05. 12:04:18

Mondjuk ha két böngészőt használsz az azt jelenti, hogy mindkettőből hiányzik valami. :-)

sztahanov 2006.01.05. 12:06:21

Igen, ezért használtam eddig négy böngészőt :-)

xyz 2006.01.05. 12:52:10

Biztos én csinálok valamit rosszul, de nálam Win alatt az Opera zabálja a processzort és memóriát. Egy zavarosabb oldal, vagy egy jól irányzott flash (pl. index címlap) teljesen ki tudja akasztani. A gyorsaságérzet meg jó esetben maximum úgy jelentkezik, hogy az Operában az egérgörgőre nagyobbat szkrollozik az oldal mint Firefoxban.

gergelyv 2006.01.05. 12:58:29

Fura nekem ez a 2.0-s embertípus. :) Már az is érdekes, hogy valami oknál fogva ezer webhelyet néztek egy nap, és ezért kell az RSS, de hogy minek kell megnyitva lennie száz oldalnak, az végképp érthetetlen nekem.

Őszintén szólva én azt a pár hírszájtot és blogot is túladagolásnak érzem, amit naponta megnézek. Már ez sem a boldogságomat szolgálja, csak rászoktam. Boldogabb akkor lennék, ha sokkal kevesebb inputból valami hasznos outputot tudnék előállítani.

sztahanov 2006.01.05. 13:30:19

Nincs univerzális megoldás, dwe az nem is baj, ha az egyes felhasználóprofilokra össze lehet rtakni működőt. (Az Opera sokszor elszáll, de gyors mint az állat - legalábbis nálam.)

ant 2006.01.05. 13:30:57

Adblock-szerure gondoltam az Operahoz. Van tobb kezdemenyezes is erre (java, css, mittudomen) de egyik sem olyan egyszeru es hasznalhato mint a FF-os. Sajnos. Egy idoben pl. probalkoztam a kulso filterekkel is, mint Procomitron, Admuncher, de ez sem az igazi. JO megoldas kellene. Mondjatok, ha tudtok.

sztahanov 2006.01.05. 13:32:10

gergelyv,
you know, én a Long Tailt olvasom mindennap, azért nem fér ki egy fülbe.

CDColt 2006.01.05. 13:35:06

sztahanov: becsszó semmi pejoratív hatsó szándék nem vezérli kérdésemet, de hogy tudod a 30-40 tab közul látni, hogy melyik-melyik?

Vagy a 30"-os Cinema Displayen dolgozol, ahol látható ennyi tab felirat?

Én nem nagyon tudok 10 tab fölé menni 1280x1024 felbontásban, ugyanis eltűnnek a feliratok...

Do I miss here something?

sztahanov 2006.01.05. 13:37:04

ant,
erre majd eszpee válaszol, ha errejár, ő emlegetett valamit, én nem használok Opera alatt ilyet. (A Maxthonhoz van beépített, az nekem jó.)

tms · http://fejos.hu 2006.01.05. 13:42:53

Komment csokor egyben az egész:

Zoli Erdos,
Performancingot és is használom van még pár kényelmetlenség benne, és sokszor kell kézzel utánszerkesztenem a blogokat. Az új verziótól javulást várok használhatóságban.

sztahanov,
ex-Firefoxistaként elmondhatnád, hogy milyen FF extensionokat, user scripteket hasznlátál? Performancing még biztos nincs Operára. :)

Ezt a cikket olvastad?
http://weblabor.hu/hirek/20060102/firefoxmemmin

FF-re van a Fasterfox extension, ami pontosan megmondja mennyi idő alatt töltődött le az oldal (ha éppen működik ez, én most pont hibát keresek :) Operara van ilyen?

Megoldható, hogy legyen az komment elküldés gomb mellett egy előnézet gomb is, ha először megnézném, hogy hogyan mutatna az irományom?

ant,
ha XP-t használsz ajánlom a Kerio Firewallt egész jó a Web és reklámszűrése és böngésző független.
Most a Sunbelt akciósan árulja:
http://www.sunbelt-software.com/Kerio.cfm


sztahanov 2006.01.05. 13:51:01

CDColt,
a favikonok és az első betűk látszanak (ha nincs favikon, akkor több betű) általában, meg persze nagy részük hosszú távon van nyitva, és azok között otthonosan mozgok, illetve van a Maxthonban fix sorrend, hogy merre nyílnak/csukódnak, amihez jól hozzá lehet szokni. Vagy jobb gomb + egérszkroll, ez Opera/Maxthon univerzális.

Amúgy persze, ha a világon létezne egy darab használható bookmarkmanager, akkor kevesebb fül is elég lenne.

inSay · http://keptar.organic.hu/ 2006.01.05. 13:58:43

azert meg van hova feljoldnie az ie-s devtoolbarnak is. kb 1 honapja raktam fel, de hol ezt, hol a ff-eset hasznalom.
elegge hianyzik belole a css editalo/szabalyt megjelenito/letilto es a dom inspectoros reszbol jobboldali cuccok egy resze.
Amugy kijott a ff-osnak az 1.0-as verzioja.

eszpee 2006.01.05. 14:00:38

ant, sztahanov, fent leírtam, hogy nincs operára jó adfilter. pont.

oldalletöltés időmérő van operában, de csak másodperc pontosságú.

sztahanov 2006.01.05. 14:03:17

tms,
nem vagyok exfirefoxista, mivel sosem voltam firefoxista, csak fenn van a gépen és néha használom. Így az extensionokat se használom napi szinten - néhány kivétellel -, lista róluk egy régebbi posztban itt van.

A Performancing szerintem toy, nem használható eszköz (toynak persze érdekes!), ezért annak a hiánya nem zavar, a sztahanov saját blogfelülete épp elég jó a bloggoláshoz :-)

A memóriás cikket olvastam (sőt, valamelyik fülben még nyitva is van :-), ha rá tudom magam venni egy tab/memória-versenyre, akkor előte a ffoxot feltuningolom vele.

(A Fasterfox praktikus érelmét nem látom, legalábbis azt, hogy én mire használnám.)

Előnézet helyett egy jobb kommentszerkesztőablakban gondolkodom (de nincs kizárva az előnézet), de ehhez előbb át kell pakolni a sztahanovot a blog.hu motorja alá, ami azért nem halad, mert itt kommentezek helyette.

sztahanov 2006.01.05. 14:04:47

Eszpee,
szerintem nekem meséltél pár napja valami operás adszűrőről, de simán lehet az is, hogy csak álmodtam.

sztahanov 2006.01.05. 14:06:41

inSay, az editálós CSS tényleg király, de ha pont az kell nagyon, akkor majd elindítom a ffoxot.

CDColt 2006.01.05. 14:32:21

sztahanov: hat igen, tudod nekem PCm van es el vagyok attol szokva, hogy tobb, mint 10 oras uptime-om legyen :-)

Bezzeg KKovacs.hu-nak 30 napos az uptime-ja a PowerBookjan. Angelday true-rol meg ne is beszeljunk :-)))! Szerintem nala mar kiakadt a szamlalo.

sztahanov 2006.01.05. 14:46:56

CDColt,
nekem is PCm van, remélem, ez köztudott tény. Sőt, egy nyomorult laptop, és egy-két naponta újraindítom.

ant 2006.01.05. 14:56:37

Operas reklamszuronek tuzfal helyett akkor mar inkabb maradok a fent emlitett proxomitron-nal.

Az FF-hez meg van valami olyan extension (tabmix plus?), ami megengedi, hogy ne csak egy sorba rakja ki a fuleket, es akkor mind olvashato marad(hat).

Tobbet nem tudok elmondani...

.rewerse. 2006.01.05. 14:57:23

hmm.. én sem értem mi értelme van 3-4 ablaknál több nyitva. látok 3-4 linket.. kinyitom őket fülben, amíg töltődnek tovább olvasom az aktuálisat, majd becsukom és elolvasom a kinyitottakat, majd azokat is bezárom..

ennyi fül között elvesznék. de ti dolgotok, ti tudjátok mi a jó nektek. én speciel rühellem az eklektikát. :)

2.0 2006.01.05. 15:11:57

Letöltöttem és telepítettem a fenti plugint, de nem jövök rá, h hol lehet előcsalni a nagytudását...

Tudom, én vagyok a béna, de plíz help... :)

Sehonnani Bitang 2006.01.05. 15:18:54

Operához adszűrőnek: Admuncher
öröm nézni ahogyan kiher*li az indexet.

ant 2006.01.05. 15:21:55

2.0: melyik plugint?

sehonnai: az admuncher 30 nap utan regisztralos, szerintem.

tms · http://fejos.hu 2006.01.05. 18:55:04

sztahanov,
egy ablakban kb. hány egyszere megynyitott lap a rekordod?
Performancing ígéretes, de még van hova fejlődnie.

A FF torrent extension is jól hangzik, csak még nem elérhető, ahogy az (Go)Operáé sem.

Előnézet szerintem jó volna, de participáljunk. Tudsz szavazást csinálni róla?
Akkor jó munkát a jómunkásembernek!

kereszt · http://kereszt.hajdok.hu 2006.01.05. 19:34:53

nem olyan jó mint a ff adblock, de nekem bevált:
http://www.operaadfilter.com/

sztahanov 2006.01.05. 20:32:11

Ezt ügyesen sikerült két helyre bekommentezned, úgyhogy két helyen válaszolok:-)

Nem nagyon lehet ötven fölé menni, mert akkor a Maxthon is elkezd lassulni, ráadásul két sorba töri egy idő után a taboka, ami engem idegesít. Az álmom egy olyan böngésző, ami kétszintű tabolást tud!

Nem kell szavazni, szerintem is kéne, csak helyet kell neki találni a queueban.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2006.01.05. 22:07:30

Az új Web Developer Extension (1.0) Firefox-hoz azért kötelező darab. Ja, és Sztanahov fiam (apám), csalódtam benned. :)

Sehonnani Bitang 2006.01.05. 22:12:45

ant: az admunchert 30 nap után egy jómunkásember megoldja. Tudod fogja a csákányt...

sztahanov 2006.01.05. 22:39:13

András,
ha szerinted jobb az, ha beállok a trendi firefoxos kórusba jobb meggyőződésem ellenére - ne feledd, mindegyiket használom, egyikhez sem fűz érdek vagy érzelem, csak azt szeretném, ha működnének - akkor nem bánom, csalódj bennem.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2006.01.06. 10:42:35

sztahanov,
nem az a gond, hogy a Firefoxot hagytad ott, hanem hogy azt hiszed, hogy az Internet Explorer jobban használható webfejlesztésre. :) A Firefoxnak tényleg vannak komoly gondjai a memóriakezeléssel sajnos (sosem ítéltem el senkit csak azért, mert nem dícséri és/vagy szidja, te pedig még eléggé objektívan is bíráltad), s az IE féle Developer Toolbarnak is vannak valóban jó lehetőségei, de webfejlesztésre jelen pillanatban nincs jobb eszköz a Firefox + Web Developer Extension combónál. Az Internet Explorerről annak idején nem valamilyen érzelmi ok kapcsán szoktam le, hanem mert a Firefox használhatóbb gyorsbillentyűket ad a forrás megtekintésére (Internet Explorerben nincs ilyen), több, részletesebb infót kapok a betöltött oldal elemeiről, stb. Erre jön még rá a Web Developer Extension (live CSS és HTML szerkesztéssel, stb.), a Live HTTP Headers, és a szabványkövetés. De te tudod. :)

sztahanov 2006.01.06. 10:50:14

Egyrészt nem mondtam, hogy jobban használható az IE+WebDev, hiszen még csak kipróbáltam, élesben alig használtam, ilyen kiejelentéshez pedig tapasztalat kell.

Másrészt az is igaz, hogy valószínűleg nemugyanazt értjük webfejlesztés alatt, én főleg HTML-CSS debugolásra használom, és arra tény, hogy nagyon hendi volt a ffox webdevtoolbarja illetve a forrásnéző extensionok. De ha az IE+Webdev azokat a dolgokat, amik nekem kellenek, tudja, akkor nem érdekel az, hogy a Ffox még sokkal többet is tud, ha azt én nem használom ki, na, remélem, érthető.

De még nincs lefutva, csak a remény él bennem, hogy hosszú távon használható lesz.

2.0 2006.01.06. 11:02:20

ant: web developer-ről, amiről szthanov post-ja ír.

Jano · http://www.hszk.bme.hu/~hj130/ 2006.01.06. 15:05:07

Firefox sajnos tenyleg zabalja ramot, neha ujra kell intidtani...

Operat probalgattam kozben: ami idegesit: egyszeruen nem lehet megkulonboztetni konnyen, hogy melyik ful tartozik az adott ablakhoz es ha be akarom zarni akkor nem egy helyen van a bezaro gomb mint FF-ban hanem elo kell keresnem az aktiv fulet ami mint mondom nem egyertelmuen lathato.

Opera webtoolbar vagy mi: sesblogos cikk hatasara feltoltam, vegigkattogtam linkeket, erre osszebarmolt a toolbarokat...hat erdekes. Kell meg egy kis elhatarozas, hogy rendbe tegyem.

Operaban szar meg az is bar lehet ezen is lehet valtoztatni:
- hogy bookmarkok oldalt nyitva legyenek meg kell jelennie annak az oldalso allo tolbarnak is amin kapcsolhato, hogy mi legyen ott megnyitva, ez plusz helyet vesz el.
- es nekem bookmarkok tobb hierarchia melysegben is vannak, ha ezeket akarom latni akkor szelesebbre kell huzni, mert nincs vizsszintes gorgeto...

Eddig ennyi Operarol...

Most eppen Safari.

sztahanov 2006.01.06. 15:17:33

Jano,
aktív fül az operából tényleg vackabbul látszik, de olyan skint kell választani, ahol azért látszik.

A bezaro gomb nekem egy helyen van, ehhez egy close makrot kell leszedni a netrol, nem nehezebb, mint a firefoxhoz extensiont letolteni.

Az Operaban es Maxthonban eppen az a tokjo, hogy a sidepanel tartalmat egy extra kis gombsorral tudod valtoztatni. A fapados Firefoxban ez a kontrol nincs meg ilyen egysegesen, teljesen veletlenszeru, hogy ha valamit akarsz epp a sidebarba, azt hogyan sikerult belevarazsolni.

A. 2006.01.06. 15:57:47

Operába mondjuk szerintem rossz a tab fókusz kezelés, legalábbis úgy nem igazán tudtam beállítani, mint Firefox-ban (bezárás után a következő tab kapja a fókuszt, ha utolsó tab, akkor az előző).

ant 2006.01.07. 11:06:59

Operaban probald a bookmarkokat F4-el megnyitni (ha jol emlekszem, reg volt).

A fulek megkulonboztethetoseget asszem be lehet allitani pl azzal, hogy az aktiv ful cimet bold-ra allitod. (valahol a beallitasokban)

Jo az opera, csak hat az a franya adblock... :-(

ant 2006.01.07. 11:07:43

Miert csinalt linket az "adblock"-bol?

Jano · http://www.hszk.bme.hu/~hj130/ 2006.01.07. 13:30:58

Talan a regexp a valami pont valami ami nem white space-t linknek veszi...

Bártházi András · http://barthazi.hu 2006.01.08. 16:20:30

Sztahanov,

akkor megnyugodtam. :) A cím számomra ezt sugallta.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.01.08. 17:54:14

Igen, az lett volna a jó cím, hogy "búcsú a firefoxtól - legalábbis nagyon remélem". :-)

inSay · http://keptar.organic.hu/ 2006.02.13. 10:05:07

kijott a beta2-es verzioja

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.02.13. 11:47:43

Már fel is raktam tegnap, de nem látok különbséget, a legbosszantóbb hibát (toolbar túl hosszú) nem bírták kijavítani, van viszont color picker, ami akár még hasznos is lehetne, ha hexában adná vissza a színt - szóval nem egy nagy upgrade.
süti beállítások módosítása