Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) béta (1) beta (3) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2006.01.03. 09:31 angelday true

Nincs most időm jobban feldolgozni, meg blu.. Sztahanov asztala inkább, de itt egy remek inside post a Microsofttól, ahol elégedetlen alkalmazottak verik a nyálukat. Érdemes elolvasni petert összefoglalóját a kedvcsinálóhoz, majd visszatérni az előző linkre.

Szar cég, mindig mondtam.

sztahanov: ez pedig egy szar poszt, úgy értem, mi az értelme? Hol itt a pont? Vagy csak nem találtál ma reggel semmi olyan hírt, amiben az Apple kétszer jobb volt, mint a Microsoft? Azt akarod vele mondani, hogy az Apple-nél csak elégedett emberek dolgoznak? Vagy mit?

angelday: Rossz napod van? Egyébiránt mai Apple: a South Park háttérrendszerét is az Alma szolgálja ki. Ha nyernék a lottón, akkor tuti vennék egy 11 ezer dolláros XServe-öt és azon neteznék. Jól.

Címkék: kommuna microsoft google fun

A bejegyzés trackback címe:

https://sztahanov.blog.hu/api/trackback/id/tr711553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszpee 2006.01.03. 11:11:11

angelday, én csodálom, hogy eddig bírta türelemmel. én szeretlek tisztellek meg minden, de az a fajta buta bináris térítés, amit itt nyomsz egy ideje, az kikezdi a beléd vetett hitem. :)

gergoke · http://gergoke.hu/ 2006.01.03. 12:04:07

tényleg sok ez már

tamas · http://80x25.bazmag.hu 2006.01.03. 12:52:06

az xserve meg lehet, hogy jonak van titulalva, meg nagy korulotte a hype, de ha tiszta teljesitmenyt nezunk, akkor egy linux, solaris, de meg egy "alap" (free)bsd is magasrol uti. az osx nem szerver szoftver, hanem igaslo. kicsi igaslo ;]

angelday true 2006.01.03. 13:55:10

tamas, igen, de azok csúnya boxok. dap mesélte, hogy egyszer a szerver szobában látott valami csillogást, odament, látta, hogy nini, egy mac.

a brutális térítésre szükség van, mert különben nagyon eltunyulnátok! :) lol

Adi 2006.01.03. 14:04:16

Úgy emlékszem, hogy Anandék nyomtak nemrég egy tesztet, Xserve volt benne, Xeonok és Opteronok, ez halálbiztos. Mindez OS X és Linux alatt, esetleg még vmi más BSD is. Az egyik elsődleges csapásirány a szálkezelés, lévén ezt a MySQL keményen használja, azt meg az emberek webes cuccok hátában.

A pontos eredmények most nem jönnek IQ-ból, de az kiderült, hogy az OS X szálkezelése fos, az Opteronok meg feltörölték a padlót mind a Xeonokkal, mind a G5-ökkel. Tamasnak tehát igaza van, az OS X minden erény ellenére nem szerverre való oprendszer.

eszpee 2006.01.03. 14:06:51

"a brutális térítésre szükség van, mert különben nagyon eltunyulnátok! :) lol"

úgy érted nem tudnánk mit csinálni a hirtelen felszabadult időnkkel, amit a sztahanov nemlátogatásával nyertünk?

angelday true 2006.01.03. 14:14:34

könyörgöm a világért se tedd! inkább nem postolok.

CDColt 2006.01.03. 14:54:22

angelday: latod, amig a Plastik-on nyomtad, nem volt baj, de most mar proletarforradalommal kell szembenezned :-)

BTW - miert nem postols a Platikra? Pont akkor alltal le, amikor uj logot nyomtal fel, stb. En csak par honapja olvaslak (igaz, visszamenoleg elolvastam az osszes postot), de nekem tetszettek az irasaid. Ja meg, nagyon kozel allok egy Mac vasarlashoz, szoval nekem kellett egy kis motivacio :-)

Beszaras a PowerBook-od, ugye? Legutobb epp a klotyon irtad ezt - LOL

angelday true 2006.01.03. 16:03:56

a powerbook egy tökéletes termék. ki mond nekem ellent? nos?

Zoli · http://ziggystardust.freeblog.hu 2006.01.03. 16:08:02

Az enyémben épp most szart be a dvd, bár este valszeg meg tudjuk javítani. Mondjuk elnézem neki, hatodik életévében van :-)

PAStheLoD · http://pasthelod.ashes.hu/ 2006.01.03. 16:25:53

Szerintem egy jó link, nem nagy poszt, de az csak formaiság. Érdekes, érdemes elolvasni. Az lehhet, hogy angelday Apple próféta, meg felvette a Steve nevet tiszteletből, de erről itt konkrétan nem volt szó, a linkelt posztban is MS vs nagy G "összehasonlítás" van.

CDColt 2006.01.03. 16:27:07

angelday true: En nem mondok ellent! En is ilyet szeretnek! (kivancsi vagyok a 10.-i bejelentesekre...) Jo lenne egy 2GHz feletti Yonah, duplamagos, 1 GB Powerbook - esetleg GlareType kijelzovel. 160GB HDD. Hmmm...

Na jo. Back to work!

PS: angelday true >>> errol mindig a Budweiser sor reklam jut eszembe! Ismered? A wazzaaaaap! Abban mondjak azt a vegen, hogy "Doin' nothing'... Watchin' the game, havin' a beer... True. True."

FB2 · http://fb2.hu 2006.01.03. 17:02:41

Nekem most szart be a vadiuj PowerBook LCD-je, szoval a tokeletestol talan picit tavol van.
Bar tudom, szerinted ez feature, mert igy tobbet tudok pihenni. Abszolut minimalista design, mert nem kell es nem is lehet hasznalni.

urbansector 2006.01.03. 17:20:37

végül is a gépek csak gépek. a tartalmat kell szolgálniuk és kész. ha azt nézzük az autó feladata hogy elvigyen a-ból b-be. kinek igénye és pénztárcája mennyit ér ez meg neki. A lényeg hogy odérj. A szgép is valami ilyen szerintem. én vágynék egy dual core g5-re, helyette egy PB 1gh van. /az is 4 éves./ ez is egy helyzet. de nem hiszem hogy az irodai acer sokkal szarabb lenne. /Igaz az alig múlt egy éves/ kinek mi jön be úton a-ból b-be......
szerintem

melyviz 2006.01.03. 17:40:05

és a southparkban a háttérben néha fel-feltűnik egy powermac. bocsánat.

nekem tetszik az első link.

CDColt 2006.01.03. 17:43:36

Már nem az első embertől hallom ezt a PB LCD fuckup-ot... Aggasztó. IBM ThinkPad-et használok 9 éve. Soha semmi nem romlott el. Semmi. Soha. Mégsem szeretem :-)

ax 2006.01.03. 18:45:15

Powerbook tökéletes, legjobb termék azok közül, amiket mindenhova magaddal vihetsz. Ránézel, aztgondolod "nemnézekrácsakazértse", de aztán megint ránézel és megint. Mert jó. És szép is. Talán egyedül csak a csoki tudná ütni. Esetleg.

Greg · http://www.konnektor.org 2006.01.03. 18:51:00

1, aki nem tud AD túlbuzgó térítésén mosolyogni az egy savanyú fasz. :) vállaltan elvakult hívő és szószóló, tessék e szerint kezelni.
2, nekem az első ibook-om LCD-je (ill. a GPU) szart be. másfél évvel a garancia _után_ ingyen és bérmentve cserélték az alaplapot az épp futó modellére.
3, osx szálkezelése valóban gyengus. architektúrálisan (mikro kernel) jön ez az adottság... (http://en.wikipedia.org/wiki/Mach_kernel) Persze renderfarm-ra ettől még nagyon jó.
4, Sört meg tessék bekészíteni 10. estére! Just one more thing!

sztahanov 2006.01.03. 18:55:19

Elvakult = ostoba.

angelday true 2006.01.03. 19:28:02

senki sem lehet mac-es a saját blogoszférájában

mondjatok nekem olyanokat, akik áttértek mac-re és megbánták! kevés ilyen ember van.

A.
olyanokat ismerek, akik régi orthodox mac-esek voltak és az osx első verzióitól herótot kapva menekültek (ilyen ember pl. uj péter wanted/belga lemezborító készítő haverja domján gábor, vagy deltai karcsi az akkori ddb-ből stb).

B.
az emberek másik része, mint én is, szopatták magukat a microsoft miatt, áttértek mac-re, és nagyon bejött nekik. ilyen vagyok én is, de még sokan. az új generációsok már az OSX későbbi verzióin, kikóserolt okos programokat használva ismerték és szerették meg a platformot.

C.
aztán gondolom vannak azok, akik kipróbálták és azt mondták: ez szar és a windows tutibb a-b-c okok miatt (mert.. faszomtudja, több a shareware szoftver, vagy van rajta maya, meg jobb a billentyűzet kiosztás, mittomén).

VÉGÜL
arra kérnék mindenkit, hogy használjon exkluzívan egy mac-et, aztán utána magyarázzon nekem, hogy mekkora majom vagyok. ha továbbra is az a véleménye, akkor sem fog az enyém változni, hiszen nem ABSZOLÚT igazságokat keresünk, hanem tapasztalati úton mondunk véleményt, nem pedig könnyű prekoncepciók alapján olyan dolgokról, amikről nincs is firsthand experience-ünk. sokkal könnyebb ott ülni a winamp és total commander mögött és osztani az észt, hogy hülye mekes. ha próbáltad és tényleg szar, akkor elhiszem.

sztahanov 2006.01.03. 19:31:26

Nem azért vagy majom, józsef, mert mekes vagy, hanem az agresszív, elvakult megtérítős attitűdöd miatt. Nem tudhatod, hogy kinek mi a jó, mégis állítod, hogy tudod, ez pedig ostobaság.

Jano · http://www.hszk.bme.hu/~hj130/ 2006.01.03. 20:52:57

Nem tudom hagyomanyos PC-knel mi a statisztika, de azert ez a minden 5. vagy 6. gep az elso evben javitasra szorul nem hagzik annyira jol:
http://www.macintouch.com/reliability/laptops.html

LLam · http://chilled.hu 2006.01.03. 21:03:45

hja, sztahanov (19:31) ezt úgy montad meg ahogy kell. pedig bírom angelday búráját (már így messziről..)

CDColt 2006.01.03. 22:08:53

Angelday: First hand experience: 1 hetes video IPodom van, most hozták azusából, ma beszart. Én is.

A középső gombja érintkező hibás. Villog a kijelzője. Én bontottam ki a csomagból, tehát szó szerint first hand experience.

Megbántam, hogy ezt vettem? Nem. Sajnálom, hogy megbízhatatlanul működik? Igen.

Vennék PB-t ezek után. Naná! (de szétparáznám magam ha egy hét után bekrepálna, az tuti).

Greg: sör bekészítve!

eszpee 2006.01.03. 22:24:35

Az iPod-iTunes a legjobb példája annak, hogy jó marketinggel bármilyen szart el lehet adni. Köszönöm, hogy elmondhattam.

CDColt 2006.01.03. 22:30:38

Ettől függetlenül, szerintem egyetérthetünk abban, hogy az OS-X szuper, mint oprendszer.

Ettől függetlenül Jobbs fantasztikusan ért a marketinghez, és nagyon jó stílusérzéke van.

Nekem bejön. (Az iTunes viszont nem.)

EdBoy_WW · http://mastermind.blogter.hu 2006.01.03. 23:06:12

Angelday: mond az neked valamit, hogy overadvertising? most találtam ki, sztem jól leírja a helyzetet, pedig én még egész jól bírtam...

ja, népek, kérdés: vegyek új ájPodot az elhagyott helyére, vagy ne? Aszkézis, vagy tanulópénz? eBay vayg Apple stand? Á vagy Bé? Megjegyzem, más nem kell, mert nem olyan szép meg fényes.

Höhö, bocs offtopik.

CDColt 2006.01.03. 23:23:46

EdBoy_WW - vegyél. Szerintem sincs jobb a piacon. Csak ne szívj vele mint én. Mondjuk nekem is eldurran a fejem, amikor szopat az Apple. Hogy mi a fenéért nem bírnak egy rohadt hálózati töltőt meg egy AV kábelt adni az iPODhoz nem értem. Tiszta szarrágás.

A másik szopás meg az, hogy ha bár kiadtál érte x ezer Ft-ot, csak nem dugsz rá egy fekete Media Marktos 600 Ft-os kábelt, nem? Elmész az Applehoz és megveszed a kábelt 7000-ért, a töltőt meg 8000-ért. Rablás. Ez olyan, mintha a Gerbaud cukrászdában a kávédhoz a kiskanalat meg a cukrot felárért vennéd meg. Fuck off. A legfantasztikusabb meg az, hogy ennek ellenére, elmentem és kifizettem a pénzt. Mert ha már lúd akkor legyen kövér. Vazzeg.

EdBoy_WW · http://mastermind.blogter.hu 2006.01.04. 05:46:16

"csak nem dugsz rá egy fekete Media Marktos 600 Ft-os kábelt, nem?"

De. :D

rabasz 2006.01.04. 09:55:28

Ahogy ez a post viszonyul a sztahanov szellemiségéhez, egyre olyanabb a mac-es világ is.
-romlik a minőség,
-felhígul a felhasználói tábor, (ld kommentek)
-önjelölt messiások tűnnek fel időnként

Valahol ez nyilván jó (növekszik az eladás vs. egyre több olvasó) de az eredeti idealista világkép összeomlik szép lassan.
Esetünkben viszont a blog szellemi atyja nem kíván meghasonulni és ez azért elég komoly ellentéteket szül házon belül...érdekes. Érdemes lesz figyelni a fejleményeket :-)

birdland · http://www.beatb.org 2006.01.04. 09:59:45

eh, en linuxrol meg solarisrol valtottam (privat) os x-re, es baromira nem bantam meg - mert tele volt a hocipom, hogy allandoan hegeszteni kellett, hogy hasznalni is lehessen a szaros gepet, vagy ha gepet csereltem, akkor fel is alljon normalisan az oprendszer minden periferiaval. konyorgom, az tenyleg hasznos idotoltes, hogy napokig kernelt matatok, mert tele van pakolva szemettel, ami megmagyarazhatatlan core hegyeket termel? nemar...(vindozrol nem tudok nyilatkozni, 94-ben hasznaltam utoljara otthon vindozt, azota se - munkaban meg putty kiszolgalo:)). az is igaz, hogy megvaltoztak a preferenciaim, es a szabadidomben nem akarok mindenaron fejleszteni, meg mindenfele beta servereket tesztelni. masra hasznalom a gepet.

oke, angelday nagyon agresszivan tolja a teritest, de valakinek azt is kell (ahogy sztahanov a web2.0-t:)). szomoru lenne, ha a magyar blogoszfera legjobb szajberugyi kozlonye nem tudna felvallalni egy megveszekedett macest.

angelday true 2006.01.04. 10:01:37

Igen, belátom, hogy erre a fajta komment war munkára, amit csinálok nincsen igény és közönség, ezért most visszavonulok.

Mindenkinek igaza van, de rabasznak van igaza a legjobban.

Greg · http://www.konnektor.org 2006.01.04. 10:16:18

eszpee: most legalább annyira "ostoba" ((c)Blumi) vagy inkább szemellenzős vagy mint AD. ipod/itunes szar? Azért ez kicsit csúsztatás, nem? Erős átlagos. Minimalista. Nagyon durva marketinggel és drogkartelt megszégyenítő stratégiával. Persze lehet ennél csak sokkal jobb alternatívákat láttál. Irigyellek.

Greg · http://www.konnektor.org 2006.01.04. 10:18:37

Jaj! Közben jött AD meg Rabasz kommentje. Meghunyászkodom és utólag beszúrom a smileykat :D mert persze ez csak egy kis disputa, nem vérre menő vallásháború.

Mac-esek jobbra, PC-sek balra el. :)

CDColt 2006.01.04. 11:08:38

Mondom en, elo a Spectrumokat, C=64-et! Meg a VT terminalokat!

eszpee 2006.01.04. 14:56:46

Greg, nálam kimeríti a szar definícióját, ha hivatalosan csak a cég által szállított szoftverrel használhatom a hardvert. Nem azt mondom, hogy nem teheti meg, csak nálam alap lenne egy médialejátszónál, hogy simán felmásolhassak rá fájlokat. De nagyon elviszem a fonalat, hagyjuk, csak szubjektív, erős frusztrációból fakadó vélemény volt.

kemuri · http://folio.struct.hu 2006.01.04. 16:44:38

Ugy nez ki nem csak az MSN Spaces-nel cenzuraznak...

sztahanov 2006.01.04. 17:11:38

Ezt moderálásnak hívják, amire te gondolsz.

LLam · http://chilled.hu 2006.01.04. 19:59:37

hmm... a moderálás és a cenzúra legalábbis rokon dolgok nem? sőt! e-cenzúra=moderálás (sztem)

.rewerse. 2006.01.04. 20:10:52

hajra angelday! veled vagyok teso! teritsd meg a vilagot! mi tudjuk mi a tuti! Mac foreva! :))

.rewerse. 2006.01.04. 20:12:56

eszpee.. megsugom van alternativa az iPod-ra torteno masolashoz..
versiontracker.com

clyde 2006.01.04. 20:14:00

Szerintem én vagyok a harmadik oldal, szóval Angelday figyu. Én sokáig a Mac-et egy felsőbbrendű dolognak tekintettem, mert úgy volt megmarketingelve/olyan volt az ára, h az emberek egy exkluzív valamiként kezelték, mert az is volt :P Aztán az első közeli élménynél beszartam, h "húdecsillivilli" az OSX, meg ez a minimalista hw dizájn, meg minden, szóval mégjobban belebuzultam. Aztán mikor mp3 playat akartam venni, akkor 1 hét fórumolvasgatás után az iPod kiesett, mivel rohadt kevés volt a fícsör, ellenben drága volt meg szép és mivel úgy voltam, h többet fogom hallgatni, mint nézegetni, inkább jól szóljon mint szép legyen, így lett egy Creative Zen Micro. A köv. dolog a távolodásban az volt, h felraktam egy hekkelt OSX-et egy PC-re (aki elkezd hülyeségeket beszélni, h az úgy szar...stb azt hátbaszúrom egy PowerBook-kal :)) ami tök jól működött, próbáltam céges környezetben használni, de szopás volt. Szóval a mérleg egyik serpenyőjében a 15 év PC-s tapasztalat és a megszokott dolgok álltak, a másik serpenyőben meg az h eyecandy, stabil, meg h nem értek hozzá... Most h már nem olyan elérhetetlen (sose adnék ennyi pénzt érte, pláne most, h már x86 arhitektúra lesz alatta) az én szememben kisebb lett a bálvány, bár az tény, h rettentően felhasználóbarát (pl. hot corner, spotlight...stb iszonyat featúrák, az MS ellophatná őket nyugodtan :))). Összefoglalva még most is használom mindkettőt (OSX-et csak elvétve), de már nem akarok Mac-et. Engem nem zavar igazán, h Angelday térít, de amit ő nyomat azt úgy hívják, h egocentrikusság, mivel úgy gondolja, h ami neki jó, az mindenkinek jó és mindenki más hülye amiért nem érti meg, h mi a jó neki... :P Bocs, h ilyen hosszú lett és köszönöm, h elmondhattam :D

sztahanov 2006.01.04. 20:45:18

LLam,
egyáltalán nem (rokon a moderálás a cenzúrával).

Tamás 2006.01.04. 22:50:56

Pc-Mac-Pc switching. Jó érvek a Windows mellett (és ellen)
http://www.russellbeattie.com/notebook/1008724.html

kemuri · http://folio.struct.hu 2006.01.05. 02:20:16

Sztahanov => Okes, voltak nem oda illo szavak a postban, szanom banom. Csak olyan furan vette ki magat, ellent mondok a fobloggernek es repul a komment.

sztahanov 2006.01.05. 05:57:55

A stílus számít, nem a tartalom.

eszpee 2006.01.05. 08:59:28

.rewerse., a versiontracker.com alatt melyikre gondolsz? Egyébként direkt fogalmaztam úgy, hogy ".. ha hivatalosan csak a cég által szállított szoftverrel használhatom a hardvert"

.rewerse. 2006.01.05. 09:21:10

a versiontrackert csak azért írtam mert én ott szoktam mindenféle handy cuccot keresni. találtam is jó pár iPod cuccost.

abban igazad van, hogy hivatalosan csak iTunes, de pl a sony-ericsson telómat is hivatalosan csak az ő szoftverükkel használhatnám, ellenben a maccal simán brózolhatom akár BT-n keresztül is a memora kártyáját.
+ hivatalosan nem szedhetsz le zenét az iPodról (sokat vigyorogtam a kijelzőre rakott kis fólia feliraton). Viszont létezik rá nem 1 progi amivel ez kikerülhető.

nem veszekedés miatt, csupán a vita kedvéért: mutass egy olyan hw-t ami a hozzáadott sw-vel használható ki a legjobban!

peace! :)

LLam · http://chilled.hu 2006.01.09. 21:08:51

"A stílus számít, nem a tartalom."

hubbake, ezt komolyan mondod? ehhe. én még azt tanultam 2/3mad hogyan mondod s 1/3mad mit. itt ez 3/3mad hogyan és 00 hogy mit? LOL nem gondolhatod komolyan...

egyébként érdekel a véleményed a cenzúra és a moderálás közötti különbségről...

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.01.09. 22:32:59

Komolyan, és bár nem szeretném erről szétvitatkozni magam, dióhéjban:

"Censorship is the control of speech and other forms of human expression, often by government intervention. It is most commonly applied to acts which occur in public circumstances, and most formally involves suppression of ideas."
http://en.wikipedia.org/wiki/Censorshipvs.

"Moderation is the process of eliminating or lessening extremes. It is used to ensure normality throughout the medium on which it is being conducted."
http://en.wikipedia.org/wiki/ModerationMagyarul a cenzúra a tartalom, a moderálás inkább a forma szabályozása. Én legalábbis ezt gondolom, és mondom, nem szeretnék végtelen vitába bonyolódni, akit ez nem hagy nyugodni, -> chilled.hu.
süti beállítások módosítása