Történt pedig, hogy a Txd szolgáltatása meglehetősen akadozott az elmúlt időben (2 hónap alatt 3 óra, vagy valami ilyesmi, ha jól interpretálom) és egyik felhasználójuk elkezdett szakérteni a fórumon. Jason Hoffman az egyik Txd-s kisgóré-alapító válaszolgatott is neki szépen türelmesen, ám a csávó addig-addig trollolt, míg Jason végül elvesztette a fejét: lef_szozta, majd néhány ütésváltás után bannolta a csávó accountját.
Rossz megoldás! Az egész bloguniverzumban nagyon negatív PR-ja lesz ennek a sztorinak, pedig elolvasva az egészet Jasonnek van igaza. Az, hogy megjelenik itt ilyen kis buzgómócsing tudálékos f_szkalap és olyan szakmai problémákra hívja fel a figyelmet, amihez igazából semmi köze (mert ügyfél és nem ott dolgozó!) -- nálam simán becsúszna az "ignore" szűrőbe.
Érdemes megfigyelni a faszi (jblaine néven) mennyi időt tölt el azzal, hogy kilométeres postokat ír és a legjobban felfogott önérdeke szerint ítél. Ráadásul teljesen unszimpatikus hozzáállása van annak ellenére, hogy igaza van abban, hogy volt server outage.
Jasonnek pedig elő kellett volna vennie a szakmai érvek helyett a jól működő mechanizmust, amit én most kb a "gyere, fizetek neked egy italt"-ra fordítottam: jóváírni neki valami pénzt, elismerni, hogy hibáztunk valamiben és rajta vagyunk a témán. Komolyan, ezeknek a szakmai vitáknak semmi értelme a trollokkal, hiszen az értelmes hozzáállás csak feedeli őket.
Rövidre zárni, gyorsan. Avoid bad press.
Mindezt egyébként Nick Denton vadiúj blogján, a Consumerist-en olvastam, ami egy online érdekvédelmi szerv-szerű figyelemre méltó kezdeményezés. Most pedig a Sztahanovon. ;-)
Utolsó kommentek