Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) béta (1) beta (3) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2005.12.01. 15:32 sztahanov

A Skype kidobta a 2.0 verzió bétáját, van benne videó is. Más újdonságok:

The overall Skype interface is slightly simplified but much as before - and the Skype icon on screen changes colour to blue.

 

The new features in Skype - including video - are mostly commonplace in instant messaging systems such as Yahoo, AOL and MSN Messenger, which have had video for some time. Skype is banking on their inclusion adding to the attraction of a product that majors on telephony, not chat.

 

Among the other tweaks well known to IM users, are avatars and a better set of presence functions, that let the user tell other Skypers his mood - or his time zone, to avoid being woken in the middle of the night.

 

Users can now group contacts, and start conference calls to a whole group with one click.

Elmondom, miért rühellem. Annak idején avid IRC fan voltam és marhára utáltam, hogy mindenki áttért ICQ-ra, fogalom nélkül, hiszen az egyértelmű visszalépés volt, eltűntek a szobák, maradt a f2f. Aztán persze feladtam, muszáj volt áttérni, erre viszont már az ICQ lett fótos, mindenki az MSN Messengert használta, mert az benne van az XP-ben és az emberek valahogy komálják a felugráló mozgó dolgokat, meg hát alapvetően lusták is. Most már nekem is van Messengerem (sőt, Trillianon keresztül AIMom és Yahoo! Messengerem is), viszont ma már nem számít embernek az, aki nincs Skype accountja (67 millió juzer nem tévedhet).

De most van az, amikor elég. Nem fogok Skype-tot telepíteni (nem beszélve arról, hogy utálom, ha nem írni, hanem beszélni kell, hát épp az az egész lényege, hogy kitaláltunk egy új, different kommunikációs formát, és végre elfelejthettem a gyűlöletes telefont).

angelday: Attól azért fel lehet telepíteni, nekem is fenn van, de időm legtöbb részét kikapcsolt állapotban tölti. (Sajnos ezzel is az van, mint az MSN-nel, mindenféle arcok rámtelefonálnak fogalom nélkül.)

A Skype szerintem nem telefonálásra való, hanem arra, hogy virtuálisan összekössön embereket. Különösen hasznos, ha fejlesztői munkát csinálok és konstans beszélgetésben lehetek.

Másik nagy szar a Skype-ban, hogy a gép előtt kell használni, amikor mást akarok csinálni és nem tudok figyelni. Ezért nálam csak developer tool, ala Nick Denton. (A kommentekben kérlek ne hívjátok fel a figyelmem a bluetooth headsetekre lol.)

sztahanov: József, kapaszkodj meg, mindegyik arra való, hogy virtuálisan összekössön embereket, és erre mindegyik használható is, nem kell, hogy Skype-nak hívják.

Címkék: tech

A bejegyzés trackback címe:

https://sztahanov.blog.hu/api/trackback/id/tr501705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Hedgehog 2005.12.01. 15:40:57

Nálunk a melóban Skype-on keresztül megy a kommunikáció. Főként írásban. Én csak erre használom, amúgy MSN-es vagyok mert a kontaktok 90% azt használja. Aki nem az meg nem talál meg :)

a lee · http://lipilee.hu 2005.12.01. 15:48:42

Jabber uralkodik (de amíg nem, addig én is ICQ), a Skype-ot meg én is rühellem. nem beszélve arról, hogy mennyire szar ez Enterprise levelen - de ez hosszabb téma.

Lac · http://yozora.freeblog.hu 2005.12.01. 16:16:40

Én ICQ-n indítottam, aztán raktam fel Trilliant az ICQ/MSN miatt, aztán rájöttem, hogy az ICQ nem is olyan jó, szóval most Trillian MSN-el (viszont egyszerre két MSN accounttal :)). Skype-ot meg egyelőre muszájból, de már csak arra várok, hogy valaki kidobjon végre egy standalone Trillian plugint hozzá (standalone értsd: nem API-n alapul, tehát nem kell, hogy fusson mögötte a Skype).

robi 2005.12.01. 16:38:49

tudom, kicsit overkill, de nekem az ipaq elsősorban skypera van. Úh wifi miatt el lehet szakadni a géptől, ki lehet menni egy cigire a konyhába, közben lehet telefonálni. (attól most tekintsünk el, h szeretem/nem szeretem)

piprog 2005.12.01. 16:47:42

a skype egy munkaeszköz, távfejlesztésben jó, de a Gizmo Project rulez hangminőségben, ha konferenciázol (sztahanovnak: 8-p )

ac3 2005.12.01. 17:45:23

marha jo a skype. mindenki felhiv es orakig pofazik... amig penzbe kerul addig legalabb visszafogjak magukat az emberek :)

Zsolt 2005.12.01. 18:57:50

Az IRC-ből hamar kinőttem, az ICQ-t és a Messengert használom, de igencsak "core" módban. Miranda feltesz (miranda-im.org), Icuka és MSN plugin beizzít, mindez vastag 700 kByte-ba gyűrve, lehet írni, néha állományokat cserélgetni oszt' csókolom.

Neten beszélgetni meg (egyelőre) akar a bánat.

Birka · http://birka.freeblog.hu 2005.12.01. 20:09:36

Háháháhá.
A Skype kifejezetten beszélgetésre való, írásban szar. Arra ott van az MSN/ICQ/etc... A Skype-ban az a jó, hogy könnyű beállítani hangilag (nem úgy, mint a f*cking messengert) és megy a játékok alatt is. Tegnap este Lengyelországból fél órát dumáltam a csajommal, Skype segítségével. Ugyanennyi a céges telefonon péniszlevágást idézne elő. Ja, és ez tényleg megy mindenen.

inSay · http://keptar.organic.hu 2005.12.01. 20:16:39

Azert a Skype fejlesztok is aranyosak. Ugyanis ha gepeden netalan fent van SoftIce progi (asm.debuger foleg crackereknek) akkor a skype nem hajlando elindulni. Nemtom mit feltenek a kodon :) Ilyenkor kenytelen az ember egy masik debugerrel kiiktatni a softice ellenorzest. lol

darthwalk · http://bpcity.hu 2005.12.01. 22:17:13

mint a legtöbb előttem szóló, trillian (msn+icq), skype csak ha messzeföldivel akarok beszélni.

amúgy nem szeretem a dögöt, mert 2003 alatt nem hajlandó rendesen menni, állandóan fagy stb.

a laptop meg kevés hozzá. Ez a softice check mekkora vicc már... komolyan. aki komoly dolgot akar a skypetól annak ez enm okozhat gondot.

jaq 2005.12.01. 23:35:06

skype tökéletes játék alá (ha vkinek nem tetszik, ott a ventrilo). arra van.

ant 2005.12.01. 23:59:23

A skype beszelgetesre van, nem igazan messenger. Arra viszont teljesen jo. Ha mar ugyis a gep elott ulok, akkor milyen jo ingyer beszelgetni a kedvessel vagy a csaladdal, ami igy ~1500 km tavolsagbol amugy kicsit koltseges lenne. Es bar nem akarom kulon felhivni a figyelmed a bluetooth headsetekre, de kb. 10 rugobol megvan egy szimpla szett (usb adapter + headset) es onnantol nem vagy meg a gephez se kotve. Nekem igy mukodik, es bejott.

ant 2005.12.02. 00:01:34

Ja, meg annyit, hogy valoban jol lehet jatekhoz is hasznalni (a la roger wilco) es jo a hangminoseg. Ja, es (viszonylag) olcsoert hivhatok vele barmilyen telefont is. Mi kell meg?

sztahanov 2005.12.02. 00:07:57

Én valószínűleg a 17. századból itt maradt kövület lehetek, de nem tudom elképzelni, hogy a telefonom helyett a gép előtt beszélek, mint egy majom, még csak el se tudok húzódni a privátszférámba, mert oda vagyok kötve, egyébként sem szeretem a telefont információcserérénél többre használni, arra viszont sokkal jobb internetes módszerek vannak.

Ne értsd fére, szeretek emberekhez beszélni, de nem telefonon keresztül.

sztahanov 2005.12.02. 00:08:29

(A majmot nem abban az értelemben.)

FB2 · http://fb2.hu 2005.12.02. 11:20:25

Szerencsére az új video feature nem megy mac alatt. Az Ilyen alulról nézős webcam még rátesz egy lapáttal, még kövérebbnek tűnik a fejem.

teodora · http://teodora.freeblog.hu 2005.12.02. 13:52:51

Én azé nem szeretem, mert lelassítja a gépet. Meg mert annak ellenére, hogy mindenkinek van, kb senki sem használja. Yahoo msg. a legjobb, meg a trillian.
süti beállítások módosítása