Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) béta (1) beta (3) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2005.11.19. 14:41 sztahanov

John Battelle a tegnapi New York Timesban immár sokadszor próbálja megfogalmazni, hogy miért nincs új lufi. (Mindig kicsit máshogy mondja, de azért a lényeg visszaköszön.) A tegnapi négy érve az, hogy:

  • Ez a web nem az a web (persze, ezért hívják 2.0-nak, haha.) Sokkal hatékonyabb, mert jobbak a technológiák, több a szélessáv, olcsóbbak a nagy tömeget kiszolgálni képes szerverek. Fontos elem, hogy a nyílt forráskódú technológiák beértek, gyakorlatilag minden feladatra lehet jó kiindulási alapot találni, nem kell drága szoftvertechnológiát venni, a fejlesztési ciklusok is rövidebbek. Az új webes vállalkozások így sokkal kevesebb pénzből indulhatnak ma neki, mint a múltkori lufi-érában. (Természetes, hogy közülük sok elhullik majd, hiszen nagyon sok hasonló szolgáltatás van, de akkor sem milliós veszteségekről lesz szó.)
  • Nem a befektetők, hanem a vállalkozók és a geeknépség hajtják előre ezt az új fellendülést. Ez pl. azt jelenti, hogy nem a pénz az egyetlen prioritás, a web 2.0 alkalmazásainak van egy erős misszionáriusi vonulata is. De a lényeg persze az, hogy a fejlődés iránya nem csak és kizárólag a ROI maximalizálása, egészségesebb fejlődési utakat lehet választani.
  • Jól lehet keresni végre a weben - ez azt jelenti, hogy mindenhova eljutnak a látogatók. Az előző lufinál sok cég veszte volt az, hogy nem tudták magukra húzni a kritikus látogatótömeget, mert a web nem volt eléggé átjárható. A keresés fókuszba kerülésének további haszna is van, egyrészt rengeteg vállalat működik úgy, hogy a keresés valamilyen formája része az üzleti modelljüknek, másrészt az új, keresésekre épülő hirdetési rendszerek szinte tetszőleges webes szolgáltatás pénztermelői lehetnek, már azok kritikus, korai életszakaszában is.
  • Nincs részvénykibocsátás - amennyi pénz kell az induláshoz, azt az angyalok és VC-k össze tudják dobni, nem kell IPO. Az igazi növekedés iránya inkább az, hogy egy erős szakmai típusú vállalat vásárolja fel a kishalat, mint mondjuk a Yahoo! vagy a Google - jó, nem mindenki annyira szerencsés, hogy a Google akarja felvásárolni, de vannak kisebb nagyok is. 

(via Jason Calacanis

Címkék: biznisz web2.0

A bejegyzés trackback címe:

https://sztahanov.blog.hu/api/trackback/id/tr221774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Endre · http://snitt.info/ 2005.11.21. 22:07:46

őőh, lehetne kevesebb ROI/VC/IPO benne? mik azok egyáltalán? :)

sztahanov 2005.11.21. 22:11:16

ROI
VC
IPO

na így jártam, a wikipedia is lehalt, bloody monday, kicsit később, ha már lusta vagy rájuk keresni.

Endre · http://snitt.info/ 2005.11.21. 22:33:52

jó, igaz, bocs. Annyira nem érdekelt :)

Endre · http://snitt.info/ 2005.11.21. 22:34:29

amúgy mi volt ma ez a googleout hype?

sztahanov 2005.11.21. 22:41:40

Na most nézzed.
süti beállítások módosítása