Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) béta (1) beta (3) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2005.11.13. 17:48 sztahanov

Lassan visszatér az élet a rendes kerékvágásba, összefoglalom, mi volt, de csak erős idegezetűek olvassanak tovább!

Tehát.

Úgy kezdődött, hogy a notebookon (amit valamiért szintén sztahanovnak hívnak, bocs) két partíció van, C: és D: (mert csak, illetve mert így szeretem). Az első a C:, a második a D: - nyilván. Nos, egy jószándékú, de dilettáns program ezt a két betűt egy adott pillanatban felcserélte egymással (nem, nem vírus volt). Ennek következtében az XP elkezdett ugyan bútolni, de mielőtt révbe ért volna, a sok feloldhatatlan C: meghajtós hivatkozás miatt (merthogy ugye rebútkor minden átkerült a D:-re) feladta.

Megcserélni két meghajtó betűjelét az XP alatt gyerekjáték, ha

  • tudod, hogy hogyan kell
  • van egy működőképes XP-d. 

Nekem a fenti két feltételből egyik sem állt fenn (lévén péntek késő este, és guglizni sem tudtam), így szorult helyzetemben elkezdtem néhány rossz megoldást erőltetni. Nem, nem bírtam várni, mert idegesített, hogy vesztek-e el adatok vagy sem. (Semmilyen boot nem futott végig, se safe, se konzol, se semmi. A recovery consolhoz meg fejből nem igazán értek, csak a szituációt tudtam felmérni rajta.)

Így hát elő az XP boot CD-t, elkezdtem repairolni. A repair sajnos ugyanannyi ideig tart, mint egy full install, közel egy óra, de utána eljutottam odáig, hogy bejött a desktop üresen, és el bírtam indítani billentyűzetről a task managert, onnan pedig képes voltam run-nal megszólítani a Total Commandert. Vov. Ez volt az a pillanat, amikor lementettem az adataimat külső diszkre, és megkönnyebbültem. (Persze nem volt két perc találni annyi helyet, amennyi kellett, de mindegy.)

Ezután szerettem volna internetet (gugli!), így felraktam az XP-t a másik (valaha D:) partícióra. Itt - nem részletezném a részleteket - sikerült párszor összekeverni, hogy melyik partíció melyik, szóval nem egy telepítés volt, hanem több. Aztán az internetről megnéztem, hogyan kell visszacserélni a betűket, juhéj. Donez.

Amikor a betűk visszajöttek, be tudtam bútolni a rendes, régi XP-be, de szembesülnöm kellett azzal, hogy a - valószínűleg - első repair során, amikor minden a D:-n volt, a sertés átírt magában egy csomó hivatkozást D:-re. Amik most nem voltak már meg, illetve csak részben (hiszen ott is figyelt már egy új install!) Tehát jött egy új repair, ami a dolgok egy részét visszarakta a C:-re (szépséghiba, hogy agyatlanságból kifolyólag előbb véletlenül a másik partíciót repairoltam meg), de nem mindet.

Némi kézi registry-bogarászás után azért helyreállt a rend és le tudtam törölni a friss installt a D:-ről. Most már nagyon közel voltam a paradicsomi állapotokhoz, de a videómeghajtóval nem voltam elégedett, így elhatároztam, hogy újratelepítem - na ezt nem kellett volna.

Sőt, az igazi hiba az volt, hogy radeonos notebookot vettem, ilyet soha többet nem fogok csinálni, az ATI szoftver- illetve meghajtótéren egy nagy szarrakás, tessék csak megnézni a Catalyst Control Centert, jézusmária, illetve elmondom, hogy eddig minden driver installáláskor hibaüzenettel állt le (bár utána működni látszott) a dög.

A Catalystnak sok változata van, kb. kéthavonta jön ki egy új, van Mobility és van Desktop, ezeket alapból persze nem lehet használni a notebookon, mert az ATI azt az elvet vallja, hogy a notebook gyártója maga szopjon a juzerével és annak driverével, így a központilag kiadott driver nem megy fel a notebookra. Szerencsére van ehhez egy hekk, a dhmodtools, amivel mégis fel lehet rakni őket, hurrá. Kezdtem a legfrissebb Catalysttal, ez pénteken jött ki - és annyiban tér el az előzőktől, hogy egyáltalán nem lehet felrakni a gépre, újraindítás után nem lehet eljutni addig, hogy használható kép legyen a gépen. Pech.

Catalystot cserélni két megalázó lépésből áll (értsd újra kell indítani mindegyik lépés után a gépet, ami nem 2 perc): leszedni az előzőt, illetve felrakni az újat. Az ATI unsintallja természetesen arra képtelen, hogy kompletten leszedjen egy fennlévő drivert, ezért a honlapjukról le lehet tölteni az überultimate mindent leszedő programot - ezzel már kb. 75%-a is lejön a file-oknak. A maradék leszedésére vannak különböző vúdú technikák a weben, de ezeket bevallom, nem alkalmaztam.

 Az eggyel előző verzió felrakása sikert hozott, azonban ezen nem indult el a Civ4 - ami azért az eredményesség szükséges kritériuma lenne. Némi guglizás után kijött az, hogy a Civ4 sajnos nem támogatja az ATI kártyáit úgy enbloc, (szuper!), tehát valakinek vagy működik, és akkor örül, vagy nem működik, ez esetben talál a hálón 4-5 különböző - ámde egyenként rém bonyolult - módszert arra, amivel esetleg mégis működőképessé teheti, ha van idege hozzá.

Itt most ugorjuk át azt a részt, amíg Catalystokat szedek le / rakok föl réveteg arckifejezéssel, a lényeg, hogy a végén sikerült egy középnyári változattal működésre bírni a Civet úgy, hogy a FarCry sem kúródott el (erre most nem térek ki), így tehát most működik minden! (Nem, minden persze nem, pl. az ACDSee nem indul, de azért sok minden viszont igen!)

(Igen, az a tanulság, hogy két notebook kell, már régóta mondogatom.) 

Update: volt rá érdeklődés, tehát a csere módja itt van leírva.

Címkék: énblog torkosborz

A bejegyzés trackback címe:

https://sztahanov.blog.hu/api/trackback/id/tr981809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszpee 2005.11.13. 20:46:58

Tudom, hogy erre van a legkevésbbé szükséged, illetve hogy ugyanúgy tisztában vagy vele, mint én, de nem bírom magamban tartani.

Bármi is történik, a javítás első lépése: DON'T PANIC!

És welcome back, persze. :)

sztahanov 2005.11.13. 21:34:01

És tudj nemet mondani a rendszeres backupra!

birdland · http://www.beatb.org 2005.11.13. 21:53:42

holnap veszek meg egy notebookot. ezek utan tuti;)

angelday true · http://plastik.hu/ 2005.11.13. 22:31:49

eltűnt egy csomó komment! hát itt tartunk! "elnyomnak!"

sztahanov 2005.11.13. 22:37:42

József, ne provokálj, nem tűnt el semmi. Hüje mekes!

PAStheLoD · http://pasthelod.ashes.hu/ 2005.11.14. 00:32:57

oMFG! Nekem sose tett ilyet csak úgy valami "prorgam", viszont XP már önkényesen tüntette el komplett particiómat, NTFS MFT-stül, mindenestül. Adatok persze maradtak.

Legbosszantóbb, hogy a windóz féle eseménynaplónál még a TV híradó is többet mondott arról, hogy mi is történhetett a gépemmel :C

sztahanov 2005.11.14. 00:57:42

Nem 'valami', hanem egy konkrét program :-) ha utánanéztem volna korábban, akkor tudhattam volna, hogy baj lehet, de hát living on the edge van.

Pix 2005.11.14. 10:38:18

Először is részvétem :)
Már ne haragudj, de buherálni, újratelepíteni, "repairelni" (OMFG) anélkül, hogy utánanéz egy másik gépről a neten --- hát durva amatőrség. Persze ha nincs másik gép kéznél, akkor nincs mit tenni, de kétlem, hogy előbb végeztél így, mintha átmentél volna egy haverhoz guglizni.

sztahanov 2005.11.14. 11:23:55

Jól látod, teljesen amatőr vagyok, legalábbis szeretnék az lenni, mármint windowstelepítés-ügyileg. (Egyébként felhívtam telefonon egy professional helpet, de épp elég részeg volt.)

sebcsaba 2005.11.14. 13:01:58

Én elég elvetemült vagyok hozzá, hogy az ilyeneket hibákat HexEditorral javítsam. MS minden más termékében inkább megbízom, minthogy Repair* és *Disk -jeiben. (Bootdisk msdos+pqmagic csodákra képes egy működéstelen XP-vel)

sztahanov 2005.11.14. 13:12:16

Nem volt ilyenem kéznél, de amúgy is szerettem volna tudni, hogy van-e olyan program, amiből bootCD-t lehet csinálni és ilyen alapvető particiómachinációkat lehet vele csinálni, mint pl a pqmagicnak volt régen floppis változatban? (A floppis az persze nekem nem jó, mert nincs.)

eszpee 2005.11.14. 13:31:40

Egyrészt szerintem egy linux livecd-vel is tudsz ilyet, másrészt van windows livecd is, de azt sose használtam.

dfs 2005.11.14. 15:38:28

Ott basztad el, hogy nincs két számítógéped. Egyből lett volna egy gép amin interneten körülnézhetsz, arrol bootolhatsz, átrakhatod bele a merevlemezt stb.

admin 2005.11.14. 15:43:09

Igen, dolgozom rajta. Még több pénz kell.

Gazala · http://gazala.net/ 2005.11.14. 16:33:25

http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/

Csak semmi hack, minden mobility-hez felmegy (elvileg) nekem legalábbis bejött. Lehet, hogy ismerted, akkor bocs ;)

sztahanov 2005.11.14. 16:46:33

Ö, tegnap még csak az 5.10-es volt fenn a mobil catalystból, de egy működő rendszert most már nem fogok szétcseszni :-)

Azért kösz, letöltöm, biztos ami biztos.

Gazala · http://gazala.net/ 2005.11.14. 18:21:39

Én is az 5.11-es desktop catalyst óta figyelem mikor jön már ki mobilityhez, de végre megjött :)

birka · http://birka.freeblog.hu 2005.11.14. 18:48:44

ATI driverek:
www.omegadrivers.net
Ez idáig nekem mindig működött, a srác áthekkeli a sima Ctalaystot mobilityre is. Még sosem fagyott és simán települt. Ráadásul nincs benne Catalyst Control Center. Hurréj.

sztahanov 2005.11.14. 19:02:48

A dhmodtool ugyanez, csak egyszerűbb verzióban. Nem is a fagyással van, hanem abban pl. hogy különböző játékok hajlandóak e megfelelő felbontásokban futni, elindul-e egyáltalán a civ4, ilyesmi, ezek pedig a catalystból jönnek, nem a hackekből.

nzanga mobutu junior · http://h.underground.hu 2005.11.14. 21:29:12

bar nem szorosan a temahoz tartozik, de talan tudja vki, hogy a rakba lehet megmondani a windowsnak, h a dvdromot meghajtobetujelileg ne illessze a ket logikai particio koze. (gyk: ha c:,d:,e: van,akkor ebbol ne a d: legyen a dvdrom jele)? az utolso remenysegeim s.k.

sztahanov 2005.11.14. 21:32:24

Control panel -> Administrative tools -> Computer management -> Storage -> Disk management -> DVD meghajto kockajat megkeresed a jobb oldalon, felette jobbklikk es Change drive letter and paths...

nzanga mobutu junior · http://h.underground.hu 2005.11.14. 21:55:30

ahaah. jol eldugtak a mocsadekok. vendegem vagy egy koszre s.k.
süti beállítások módosítása