Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) béta (1) beta (3) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2005.10.08. 16:23 sztahanov

Az új - 14-21 éves - generáció szüleivel szemben elsősorban nem információszerzésre használja a hálózatot, hanem önkifejezésre és kommunikációra - tehát nem egy, hanem kétirányú kommunikációra. A korosztály egyharmada(!) publikál is a neten valamilyen saját blog vagy szájt formájában.

A The Guardian tanulmánya szerint az új generáció hozzáállását az határozza meg, hogy egy olyan környezetben nőttek fel, ahol az új kommunikációs formák - internet, online közösségek, SMS, etc. - már természetesek voltak, ezért szokásaik teljesen eltérnek az előző, hibrid generációétól.

Szerintem ez egyszerűre fordítva azt jelenti, hogy az egyirányú szolgáltatásokra (hírek, keresés, vásárlás, stb.) berendezkedett intézményeknek a közösségi lábukat kell elkezdeni erősíteni, méghozzá nem csak fórumokat és chateket értek ezalatt, hanem egy sokszínű, kollaboratív szolgáltatásokból álló palettát - aminek a blog csak az egyik eleme.

(via Smart Mobs)

Címkék: trendek

A bejegyzés trackback címe:

https://sztahanov.blog.hu/api/trackback/id/tr1001994

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A jobbik nemzetbiztonság 2010.05.12. 09:24:32

Olvasom, hogy jobbikos lesz a nemzetbiztonsági bizottság elnöke. Két dolog ugrott be azonnal:Az egyik, hogy hamarosan nem csak név-cím-telefonszám lesz kirakva a haza ellenségeiről a kurucinfón, de néhány telefonbeszélgetésbe is bele lehet majd hallgat...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszpee 2005.10.08. 16:54:48

Nem lehet, hogy a 14-21 éves korosztály másik jellemzője - azon kívül, hogy aki megtehette, már online nőtt fel - hogy a hírek, információszolgáltatások helyett az önkifejezés és a saját kortársaik érdeklik?

Ugyanúgy, mint az összes előző generációnál, csak akkor a fiatalok együttest alakítottak, meg saját verseket publikáltak a gimnáziumi fanzinban...

Persze nem gondolom, hogy ez a fentiek helyett lenne a mindent megmagyarázó igazság, csak legalábbis árnyalja a képet.

sztahanov 2005.10.08. 17:38:10

Nem, ha a 21-30 éves korosztállyal hasonlítod össze őket, ott ezek még megvannak, sőt, még jobban is.

eszpee 2005.10.08. 19:16:49

Ebben egyszerűen nincs igazad. Nézd meg, hány kamasz kreatívkodik, és hány huszonéves - az utóbbi csoport sokkal kisebb, bár eredményeit tekintve tényleg nagyobbnak tűnik. A legtöbben kinövik ezt a korszakot.

sztahanov 2005.10.08. 19:36:01

Szerintem a legtöbb zenekart nem tizen-, hanem huszonévek alapítják. De nem ragszkodom hozzá, hogy állandóan igazam legyen :-)

eszpee 2005.10.08. 19:58:51

Azokat a zenekarokat, amik érdemesek arra, hogy ismerjük őket, igen. :)

bülbül 2005.10.10. 10:56:08

A legtöbb zenekart tizenévesen alakítják és még ebben az időszakban meg is szűnik...
Az önkifejezés egyszerűen része a tinédzser-kornak - szüksége van rá. Az egy más kérdés, hogy mivel korábban is az új eszközöket használta - ld jazz (20-as évek) rock-and-roll (50-es évek - USA; 60-as évek EU) hippi (70-es évek) - így természetesen fordul olyan eszközökhöz, mint az internet.

Egyébként szerintem erre jó példa a 90-es évek második felének hihetetlen mértékű freeweb kínálata, ami mára megszelidült és inkább átfordult a blog irányba - a legtöbben pedig abbahagyták éppúgy mint 100 évvel ezelőtt a naplóírást.

sztahanov 2005.10.10. 12:16:38

Vitatom, de most nem fogok adatokat keresni arról a neten, hogy vajon tizen- vagy huszonéves korban alapítanak több zenekart :-)
süti beállítások módosítása