Az eddigi legrövidebb életű blog network minden bizonnyal a Webby Media, egy héttel az indulás után már le is húzták a redőnyt, azzal, hogy jobb korán visszatáncolni, mint később, ha már.
Paul Scrivens (9rules, konkurrencia) saját blogján kritizálta hétfőn az új hálózat üzletimodelltelenségét - a Webby konstrukciója az volt, hogy a bevételek 100%-át a bloggereknél hagyta, és nem volt semmilyen transzparens üzleti elképzelés arról, hogyan is fog rentábilisen működni. A kritika megjelenését egy nappal élte túl a Webby, persze nem csak ezen múlt, hanem pl. azon is, hogy nem volt benne egyetlen blog sem...
A tanulság csak annyi, hogy a blog networkök önmagukban már nem jelentenek értéket, túl sok van belőlük, kezdődik az a szakasz, amikor már ki kell tűnni valamivel. Ahhoz viszont kevés csak úgy elképzelés nélkül fellőni egy hálózatot. Az értékesíthető tartalmat generálni tudó bloggerek most már válogathatnak, hova akarnak tartozni, és meg fogják gondolni a választást.
Update: ide kapcsolódik az a múlt heti probloggeres poszt, amiben Darren Rowse leírja, hogyan lehet bevételt vagy más előnyt kovácsolni olyan blogokból, ahol a hirdetések bevételének 100%-a a szerzőknél marad - ráadásul ezt épp az említett Paul Scrivens új hálózata, a Fine Fools Community kapcsán írja (bár ez itt csak a blogokon megjelenő hirdetések 100%-át jelenti, nem az összes bevétel 100%-át, mint a Webby Mediánál). Tehát:
- a gyűjtő-, kategória- és címoldalakon elhelyezett hirdetésekből származó bevétel
- más szponzori bevételek (tehát nem a blogok Adsense/YPN hirdetései)
- a szájt Page Rankjének emelkedése az aktív blogok miatt
- saját átmenő forgalom generálása (tehát olyan linkek, amik nem hirdetések, de mégis forgalmat generálnak más saját vagy külső szájtoknak)
- a távozott szerzőknek (nagy a fluktuáció a blog networkökben) még egy ideig fel kell tüntetniük cikkei mellett a kiadót, azaz az eredeti hálózatot
- a szájtok későbbi eladása pénzt hozhat
Utolsó kommentek