Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) béta (1) beta (3) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2006.02.02. 04:01 sztahanov

Mondtam, ugye, hogy csak hiszti, ma már újra 400 dollár fölé küzdötte fel magát a Google (sőt, zárás után tovább erősödött). A mai cikkek címe is papírforma szerinti, az Index pl. 'Majdnem kipukkant a Google-lufi' címmel hozza - szinte látom lelki szemeim előtt, hogy fogcsikorgatva, kényszeredetten betoldják a 'majdnem' szócskát a már jól kitalált cím elé.

(Valahol egy kommentben olvasom, hogy nem a Google maradt el a várakozásoktól, hanem a Wall Street várakozása a realitástól.)

Címkék: biznisz google

# 2006.02.02. 03:51 sztahanov

Ehhez bátorság kell: Andy Rutledge dizájnguru újratervezte a Google nyitóoldalát, az oldalt, ami brutálisan dizájnmentes funkcionalitásával az új web egyik ikonja (bár a rossznyelvek szerint eredetileg azért lett ilyen, mert Sergey Brin nem volt nagy HTML-guru). Tény, hogy ahogy egyre újabb linkeket pakoltak fel az eredetileg valóban spártai keresőformra, kissé vesztett letisztultságából és a logikusságból, de nekem nem igazán tetszik a tuning. Rutledge sokkal kobb munkát végzett korábban az e-Bay nyitóoldalának átformálásával, bár ott persze könnyebb dolga volt, lévén az sokkal jobban el van cseszve, mint a Google előlapja.

Címkék: google ui dizájn

# 2006.02.02. 02:50 sztahanov

Az előzővel szemben ezt végre sikerült elindítani a gépemen, de elkezdett elszállni a Maxthon és a skinezést sem bírta, ami miatt kicsit nekiálltam upgrade-elni pár másik szoftvert, majd 3 óra és rengeteg káromkodás után nagy nehezen visszajutottam a kiinduló állapotba, huh.

Az alatt a pár perc alatt, amíg fent volt, valamennyire működött és ki tudtam próbálni, nem tett rám különösebben mély hatást - az expozéja klassz, ez tény, de azt már nem értettem, hogy mi lett a menükkel. Na majd a következő.

(Robert Nyman ír pár érdekes dolgot itt a CSS-ügyi haladással kapcsolatban.)

Címkék: microsoft böngészők dev torkosborz software béta beta

# 2006.02.01. 02:52 sztahanov

Ízzanak a photoshopok, tombol a kreativitás, a rengeteg szemét mellett pár használható darabot is találtam, ezeket.

(via discarded lies)

 

Címkék: google kína cenzor politika

# 2006.02.01. 01:51 sztahanov

Négy héttel a 2.0 megjelenése után itt a WordPress új, 2.0-bugfix verziója, a 2.0.1,  114 hiba javításával. (Éppenséggel ráfért, én is felraktam és tragikusan bugos volt.)

Címkék: dev blogtech software open

# 2006.02.01. 00:38 sztahanov

Ilyen mocskot se olvastam már régen: újra bloggol a McDonalds (volt már egy hamvába holt álblog-kísérletük). Persze a blog nem attól lesz blog, hogy a menedzsment-bullshitet posztokba tördelik. Shel Israel szedi le a keresztvizet róluk a Naked Converstionsben itt és ad öt tanácsot, amit persze sosem fognak megfogadni.

Az ostoba vállalat is látja, hogy ez a blogizé létezik, le akarja hát aratni belőle, amit lehet. De a blog lényege annyira ellenkezője ennek a felülről-lefelé típusú kínosan patentos kilúgozott kommunikációnak, hogy az ellenkező hatást érik el, kilóg a lóláb.

Címkék: biznisz blogok

# 2006.01.31. 23:16 sztahanov

Először története során maradt el a tőzsdei várakozásoktól a Google negyedéves eredménye, máris itt a nádpálca: a zárás utáni kereskedésben már 362 dollárra esett a délután még 432 dolláros részvény árfolyama.

Már most látom, hogy a következő két napban minden olcsó népszerűségre törő újság - mint pl. a sztahanov is - azzal a headline-nal jön majd, hogy kipukkadt a lufi és mindennek vége, de ez persze marhaság, mibe, hogy hónapokon belül visszajön a gödörből.

 A bevétel egyébként 1.919 milliárd dollár, ami 86%-os növekedés egy év alatt, a profit 372 millió dollár. (Meg még van egy csomó szám, amit nem értek.)

Címkék: biznisz google

# 2006.01.30. 09:30 sztahanov

Ezt az egész Google-Kína ügyet olyan sokáig lehetne rágni, hogy most igen hálás vagyok Jason Calacanisnek, aki frappánsan összefoglalta pár sorba azt, amit én is gondolok erről:

Technologists have limited choices when it comes to China, we can:

1. Fight China's requests, be kicked out of the country, and have our services permanently blocked.
2. Agree to China's rules and regulations--even though we don't agree with them--and get a foothold in the rapidly changing environment.

As we all know--the Chinese government included--there is ultimately no way to hold back freedom of information in China. What the government wants, and I've been there and spoken to a lot of people about these issues, is to have *their* change be gradual.

Ennyi.

Címkék: biznisz google kína cenzor politika

# 2006.01.30. 02:23 sztahanov

Dave Winer szombati posztjával volt tele az összes techblog hétvégén. Ebben Winer a klasszikus netes venture capital reformjának szükségességéről ír - ezzel a résszel általában mindenki egyet is ért. Winer szerint egyrészt az a baj, hogy ma már feleslegesek a közvetítők (middlemen), mert csak felesleges bonyodalmakat jelentenek, egy szolgáltatás fő értékmérői, hitelesítői a felhasználók, nem pedig az üzletemberek, akik agyament elképzeléseikkel csak összezavarják a dolgokat, felesleges dolgokat erőltetnek, nem látják a lényeget, rossz döntéseket hoznak. Erre mindenkinek van példája az első dotkombuktából - még nekem is, így teljesen egyetértek, az internetes sikersztorik sosem üzleti tervvel, hanem egy jó ötlettel és lelkesedéssel kezdődnek. A másik dolog az, hogy ma már sokkal kisebb tőke kell egy szolgáltatás beindításához, így a VC-re nincs is igazán szükség, vagy ha igen, akkor a vállalkozás jóval későbbi életszakaszában.

Ha a felhasználó az értékmérő - márpedig általában egy felvásárlásnál a felhasználók számának függvényében számolják ki a szolgáltatás értékét - akkor a vállakozásoknak direktben hozzájuk kell fordulniuk pénzért. Itt már nincs egyetértés, a Winer által javasolt venture fund elég életszerűtlennek tűnik, szóval arra nincs igazán jó módszer, hogyan lehet a felhasználóktól pénzt gyűjteni. Pedig a kiindulás jó.

Mások - maguk a bloggoló kapitalisták és a többi VC-közeli népség - persze azt mondják, hogy továbbra is szükség van a VC-re, de azt ők is elismerik, hogy szerepe változik, és még az útkeresés zajlik. Mark Evans pl. azt írja, hogy ezentúl kisebbek lesznek a befeketetések (1-5m dollárt nevez kicsinek), viszont ezért cserébe nem 30, hanem 5 százalékos részesedést szerezhet a tőke a cégekben. Ebből következően egy VC sokkal több cégben fog részt venni, mint eddig. (És a végén eljutunk oda, hogy a szolgáltatásoknál is long tailről beszélünk, hehe, bár azt hiszem, ezen már túl is vagyunk.) Rick Segal többek között azt fejtegeti, hogy a VC szerepe úgy változik meg, hogy a pénzen kívül más szolgáltatásokat ad a startupnak (HR, networking, biznisz tapasztalat, etc.). Ezt spilázza túl Scoble is némileg parodisztikusra sikerült posztjában (hirdetés, forgalom (Google Juice, iroda, satöbbi).

(Boldog ország az, ahol ennyit képesek azon vitatkozni, hogy az a rengeteg pénz hogyan jusson el a startupokig, meg egyáltalán, nem is kell, tartsák meg maguknak.)

Címkék: biznisz web2.0

süti beállítások módosítása