Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) beta (3) béta (1) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2005.12.11. 19:00 sztahanov

A legfontosabb kérdés természetesen a pénz: nos, bár hivatalos adat nincs, a pletykák 40 millió dollárról szólnak, ami nem olyan magas ár, tekintve a del.icio.us 300,000 felhasználóját (de azért több, mint a Flickr 35 milliója). Nem Joshua Schachter kapja persze az egészet, a del.icio.us április óta már fel volt tőkésítve, olyan angyalokkal, mint Esther Dyson, Marc Andreessen, Tim O'Reilly vagy az Amazon.

Ami a lehetséges változtatásokat illeti, a teljesen semmitmondó sajtónyilatkozatokból nem lehet kiigazodni, de ha visszanézünk, a Flickrhez sem nagyon nyúlt a Yahoo! - bár az egy teljesen más típusú szolgáltatás. Annyi azért ott történt, hogy a logint Yahoo! Loginra cserélték, és már ebből a kis lépésből is nagy rebellió kerekedett, sőt, már most előre megy a sírás és anyáézás Joshua Schachter blogján a del.icio.us lehetséges Yahoo!-loginosítása miatt. Az esetleges reklámokról nem is beszélve. (Nagyon sürgősen át kellene formálni azt az elterjedt felhasználói vélekedést, hogy a hálón tetszőleges szolgáltatás ingyen ÉS reklámok nélkül, kvázi jószívűségből jár mindenkinek!)

(Itt van közben egy nagyon jó poszt a Signal vs. Noise-ról a Flickr regisztrációjának Yahoo!-s eldroidosításáról.)

Aztán persze újabb kérdésként ott van a Yahoo! saját bookmarkgyűjtögetője, a My Web 2.0, ezzel kapcsolatban Jeremy Zawodny annyit jegyez meg, hogy a két szolgáltatás majd fog egymástól ellopni pár ötletet - nos, ezt eddig is megtehették volna, mindenenesetre ez arra utal, hogy párhuzamosan élnek tovább.

(via sokmindenki, de elsőnek a Techcrunch hozta)

Címkék: biznisz web2.0 kommuna yahoo!

A bejegyzés trackback címe:

https://sztahanov.blog.hu/api/trackback/id/tr601651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszpee 2005.12.11. 19:21:51

A sárga kiemeléssel maximálisan egyetértek. Indítsunk mozgalmat esetleg? "There's no free lunch - either it's not free, or there's no lunch" jelmondattal? :)

Egyébként az nem merült fel (nem olvastam a hivatkozott cikkeket, bocs), hogy a Yahoo! csak pozíciót akart vásárolni ezzel? Értsd: jó PR (persze nem a HC szabadsághívők körében, de azok úgyis kevesen vannak), illetve kvázi konkurencia házon belül tudása?

Jó, utólag átgondolva valószínűleg nem véletlenül nem merült fel. :)

kelt 2005.12.11. 19:51:42

Ha mozgalmat indítotok (és nem trendi kis floatoló szalag lesz a jele), akkor a hármas számú párttagságira igényt tartok.
Igaz az is tény, hogy hülyén venné ki magát, ha egy Sztahanov tenne a webes kommunizmus ellen.

A vásárlás mögött szerintem nem annyira a pozíció megszerzése, mint inkább a Yahoo! brand továbbépítése volt. Lépniük kell, mielőtt az emberekben végleg tudatosodik, hogy a 'kúl és advanked' szolgáltatások a Google-től jönnek.

Lac · http://yozora.freeblog.hu 2005.12.11. 21:02:13

Elolvastam a Signal vs Noise vonatkozó postját. Teljesen egyetértek: okés, hogy piac meg profit meg minden, de azért tartsuk már meg az EMBERARCÚ internetet. Legalább egy kicsit.

PAStheLoD · http://pasthelod.ashes.hu/ 2005.12.11. 21:43:05

Semmi nincs ingyen, de azért egy yahoo-login-thing .. szóval, megéri a lelkünket a del.icio.us ? :)

Btw, aki sose vesz semmit a neten, nem kattingat reklámokra, stb..stb.., ő gyk. élősködőnek tekinthető? Vagy akkor ti hogy barátkoztok meg magatokkal ilyen szempontból? Vagy netán ti is minden adSense és adWords hírdetésre ugrotok és 2-t is vesztek belőle?

Tényleg érdekel, mert még mindig sokan beszélnek 'új-üzleti-modellről' .. amibe én nem férek bele, sem mint fogyasztó, sem mint termelő .. mégis használom (:

veszig · http://things.done.hu 2005.12.11. 22:09:16

Az utolso ember a Foldon, akire nem hatnak a reklamok! Soha semmit nem vasarol es ha megis, akkor is kizarolag objektiven valaszt!

Attila 2005.12.11. 22:41:22

Na én exportáltam a linkeket és töröltem az accountom.

Peter Orosz · http://www.kzamm.com/ 2005.12.11. 23:07:07

"Nagyon sürgősen át kellene formálni azt az elterjedt felhasználói vélekedést, hogy a hálón tetszőleges szolgáltatás ingyen ÉS reklámok nélkül, kvázi jószívűségből jár mindenkinek!"

Lehet hogy ezzel nem fognak egyetérteni azok az emberek, akik szórakozásból és a buherálás öröméért csinálnak ilyeneket. Ahogy egyre jobbak lesznek az eszközeink (arra az analógiára építve, hogy a 10 évvel ezelőtti masszív csapatok helyett ma 2-3 ember építhet killer online szolgáltatást), egyre valószínűbb, hogy egyetlen ember otthon a szabadidejében el tud készíteni valamit, ami tömegeknek hasznos és jó. A tárhely és a sávszélesség költsége a nulla irányába konvergál, kíváncsi hekkerek pedig mindig lesznek.

Ez persze nem azt jelenti, hogy egyetértek azokkal az emberekkel, akik hisztiznek amikor valamiért fizetni kell, és egy sikeresen eladott startup hírére máris odavizionálják a korporét ánuszt ami felszippantja őket.

sztahanov 2005.12.12. 01:03:59

Nem hiszek a szórakozásból készített webszájtokban, azok addig tartanak, amíg a készítőnek érdekes ez a móka. Ráadásul a mostanában népszerűvé váló startup szolgáltatások krónikus teljesítmény és sávszélgondokkal küzdenek. (ld. delicious)

eszpee 2005.12.12. 08:51:00

PAStheLoD, a web ilyen szempontból valamennyire analóg mondjuk a napilapokkal, ha Metrót olvasol, az se lopás, de van, aki Magyar Hírlapot vesz.

(Kamingaut: vásároltam már a neten, szoftvert és "előfizetést" is, meg persze, a legtöbb site amit nézek, tartalmaz reklámokat, én meg nem kattintok, max ha valami nagyon érdekes. Az már a site dolga, hogy kitalálja, hogyan csinál belőlem pénzt - de nem sírok, hogy ne legyenek reklámok az ingyenes cuccokon.)
süti beállítások módosítása