Azt olvasom a Kultplayen, a Google is szerepel a magyar(!) Nagy Testvér díj idei jelöltjei között a következő ajánlószöveggel:
A Google: A meghívásos alapon működő gmail levelező szolgáltatás adatkezelési nyilatkozata miatt. A jelölés szerint a cég deklaráltan sohasem törli a létrehozott postafiókok tartalmát, tehát a leveleket akkor is megtartja, ha a felhasználó megszünteti a postafiókját. A jelölés rámutat: mindez lehetőséget ad a Google-nak a felhasználók tipizálására, üzleti profilok készítésére.
Na ja, az rendkívül kúl dolog 2005-ben, hogy a Google-ban lássuk az új SkyNetet, én is szoktam ezt tenni az olcsó népszerűség szellemében, bár nem ilyen Daniel Brandt-i (google-watch.org) mélységekben de azért most bemásolom a policy kérdéses bekezdését, ha már a tények nem zavarják a kedves jelölőket:
You may organize or delete your messages through your Gmail account or terminate your account through the Google Account section of Gmail settings. Such deletions or terminations will take immediate effect in your account view. Residual copies of deleted messages and accounts may take up to 60 days to be deleted from our active servers and may remain in our offline backup systems.
Tehát a jelölés szövege egyszerű hazugság tévedés. Vagy ha jól értem, akkor az a baj, hogy a backup szalagot nem égetik el havonta a Googleplex udvarán indián szertartás keretében? Az van, hogy más szolgáltatók sem. Nézzük a vonatkozó részt a Yahoo! policyjából:
Please note that any information that we have copied may remain in back-up storage for some period of time after your deletion request. This may be the case even though no information about your account remains in our active user databases. (...) Log files are used for analysis, research, auditing, and other purposes, as described above. After this information has been used, it is stored and is inaccessible.
Vagy egy kicsit tessék utánaolvasni az interneten, a Google privacy policy legalább olyan szigorú - de inkább jobban - mint bármely más webmail szolgáltatóké, éppen az erős kritika - és persze a kemény kalifornai privacy törvények - miatt. A hasonló hírekről a Google maga azt írja:
Some news stories have suggested that Google intends to keep copies of users' email messages even after they've deleted them, or closed their accounts. This is simply not true. Google keeps multiple backup copies of users' emails so that we can recover messages and restore accounts in case of errors or system failure. Even if a message has been deleted or an account is no longer active, messages may remain on our backup systems for some period of time. This is standard practice in the email industry, which Gmail and other major webmail services follow in order to provide a reliable service for users. We will make reasonable efforts to remove deleted information from our systems as quickly as is practical.
Egyébként - csak példaképpen - a Yahoo! szerverein naponta 10 TB új információ keletkezik, ez jóval több, mint amit a Google gyűjt össze a juzereiről. Mégis, valahogy a Yahoo! nem szokott az ősgonosz képében feltűnni - remélem nem csak azért, mert velük még nem veszett össze valami hülyeség miatt egyik megszállott ügyfelük, mint Brandt a Google-val.
Mindegy, a lényeg a lényeg, egy ilyen kritikának erős lábakon kell állnia, különben megkérdőjelezi az egész díj értelmét. (És most hadd ne térjek ki a szintén jelölt lidles fejpánt esetére, amit az Index később helyreigazítani volt kénytelen).
Utolsó kommentek