Barry Bellnek elszállt az agya, de remek, szívmelengető olvasmány, arról szól, milyen lesz a világ - azaz a blogoszféra - 2010-ben.
Nos, ekkorra már természetesen a blog lesz az egyik legfontosabb, az organikus hirdetési forma. Nem tíz másodperces spotok, egy hónapos kampányok határozzák meg elsősorban a marketinget, hanem a blogokon keresztül kifejtett promóció.
Ha pl. autóvásárlásról van szó - ez már most elég sikeresen hirdethető blogokban - az emberek alaposan meggondolják a vételt és hajlandóak energiát fektetni a kutatásba, biztosan nem a gyártó rövid, hazug kampányára alapozva fognak választani. Megbízható, kritikus forrás kell a döntéshez - és ez a blogoszféra. Az autógyártók egyszerűen kölcsönadnak majd autókat bizonyos bloggereknek, akik megírják tapasztalataikat, vitatkoznak egymással, nagy, lélegző információs háló alakul ki a termékekről a véleményekből. A vásárló itt fog körülnézni, mert ebben a forrásban bízik - mivel tudja, hogy nehezen kontrollálható.
Aztán lesznek blogok, amik magáról a fejlesztési, gyártási, építési folyamatról tudósítanak. Nyomon lehet követni, mi miért lesz épp olyan, mik vannak részletekben - megintcsak hiteles információ jut el a vásárlókhoz.
Természetesen lesznek majd a mostani ügynökségekhez hasonló Blog Ügynökségek, akik optimalizálják a kommunikációt a blogoszférára. És persze új, kapcsolódó foglalkozások.
Nem is fűzöm tovább, érdemes elolvasni az eredetit.
Utolsó kommentek