Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) béta (1) beta (3) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

Web 2.0 Symposium live

2006.05.28. 23:05 sztahanov

A konferencia szimpózium alatt ezúttal nem valószínű, hogy bloggolni fogok, de szerencsére ha követni akarjátok az eseményeket, azt több blogon megtehetitek:

És most Psycho.

Címkék: web2.0

FlexGo - Microsoft kártyás modell a csóró PC-piacokra

2006.05.23. 10:04 sztahanov

Hát ez a Microsoft Pay-As-You-Go Personal Computing elég borzalmasan hangzik. (Fejlődő országokban értékesíténenek PC-ket alacsony kezdőköltséggel, viszont a használatért havidíjat kellene fizetni előre, pre-paid kártyával, kb. mint a Pannon Praktikum). Van ugye a MIT-Negroponte-féle 100 dolláros laptop, azon persze nincs Microsoft szoftver, pfuj, utálják is:

"The last thing you want for a shared-use computer is for it to be something without a disk, and with a tiny little screen... If you are going to go have people share the computer, get a broadband connection and have somebody there who can help support the user. Geez, get a decent computer where you can actually read the text and you're not sitting there cranking the thing while you're trying to type."

Ezt Bill Gates mondta még márciusban. Ugyanakkor persze nem lehet kimaradni a fejlődő országok óriási piacáról. A Microsoft először mobiltelefonokra építve képzelte el a harmadik világ felgépesítését, aztán jött az Origami, ami 600-1000 dollár közötti árával azért nem biztos, hogy tarolni fog Afrikában. És most itt a - Brazíilában már egy éve tesztelt - FlexGo, ami egyébként nemcsak a fejlődő világban, hanem az USA-ban is sikeres lehet. Azt mondják, a világon kb 1 milliárd ember van, aki nem keres eleget egy saját PC vásárlásához, de ahhoz igen, hogy egy ilyen konstrukciót meg tudjon engedni magának. Ja, és a FlexGo szoftverkalózkodást is segít visszaszorítani (legalábbis az alapszoftverek esetében).

Címkék: microsoft trendek hw

# 2006.05.22. 11:20 sztahanov
Arthur Conan Doyle 147 éve született, engem pedig egyre inkább az izgat, hogy mi alapján válogatja ki a Google az ünnepelt születésnapokat?

Az elitcsapda

2006.05.22. 11:11 sztahanov

Josh Kopelman VC-blogger írt egy érdekes posztot 53,651 címmel egy-két hete, amiben azt állítja, hogy túl sok olyan startup van, akik a webkettő-geek réteget célozzák be, és ez veszélyes. Egész pontosan Michael Arrington webkettes hírblogjának, a Techcrunchnak a közönségéről van szó (53,651 előfizető, bár nekem csak 47,316-ot mutat, mindegy).

Ha egy startup termékéről Arrington pozitív kritikát ír, akkor a Techcrunch olvasóinak jelentős része - 5-25 ezer felhasználó - átkattint és kipróbálja azt. Ez viszont már egy jelentős felhasználói bázis a startupnak. De ezek nem mainstream felhasználók, hanem geekek, a webkettes elitalakulat. De miért is baj ez?

Egyrészt a geekek által küldött visszacsatolás torz - ne felejtsük, hogy béta szolgáltatásokról van szó, nem véglegesekről. A másik, fontosabb baj az, hogy abból, hogy ez az első tízezer juzer megvan két nap alatt, egyáltalán nem lehet arra következtetni, hogy a többi tízezer is jönni fog - szegény VC nem tudja megbecsülni jól a potenciált. Az elitcsapat lelkes, de szűk réteg, a szakadék közöttük és a mainstream felhasználók között túl széles. Ráadásul az elit - mivel mindent hajlamos kipróbálni - nem marad meg hosszú távon.

A szolgáltatások irányát is döntően befolyásolja ez a szűk, de aktív és hangos (blogokban is aktív) célközönség, egyszerűen geekebbek lesznek a kelleténél, kisebb az esélyük az átlagos juzer elérésére. Nem veszik észre, hogy túl kicsi lesz a későbbi potenciális célközönség, mert az elején minden szép és jó. Később viszont képtelenek down-geekesíteni a szolgáltatást.

(Itthon szerencsére nincs ilyen probléma, remléhetőleg senki nem fog 100 emberre optimalizálni szolgáltatást.)

A dolog persze nem tűnik ennyire fekete-fehének az elmúlt héten generált feedback tükrében. A down-geekesítés problémája egy szolgáltatás életciklusának egy adott pontján természetes, tervezett is lehet, a geekek által a szolgáltatásba pumpált tartalom pedig segíti a szélesebb elterjedést is. (Amúgy az USA-ban is vannak olyan települések, ahol az iPod ismeretlen, és a reklámok alájn nem szerepelnek URL-ek: néhány érdekesebb follow-up.

Címkék: biznisz web2.0 trendek