A Facebook, azaz az amerikai osztalytarsam.hu (na jó, annál azért webkettőbb) 750 millió dolláros felvásárlási ajánlatot utasított vissza, mert ők inkább 2 milliárd dollárt gondolnak megfelelő vételárnak. A kérők között a Viacom médiabirodalmat emlegetik a 'legmegfelelőbbnek' - tavaly a MySpacest a konkurrens News Corp. vásárolta meg, és a médiabirodalmak szeretik ugyanazt csinálni, mint a versenytárs (ld. rtlklub vs tv2), azzal nem lehet akkorát bukni. Vagy együtt, ha mégis.
A Facebook az internet hetedik legforgalmasabb szájtja, persze jócskán lemaradva a MySpaces mögött. Egész pontosan majdnem ötször annyian nézik a MySpacest (23.5 milliárd PI februárban a Facebook 5 milliárdjával szemben), azt mégis csupán 580 millió dollárért vették meg Murdochék. Mire fel akkor a Facebook optimista önértékelése? Természetesen a demográfiára. Hiszen aki itt regisztrált, az mégis járt valami iskolába, a MySpace-en meg főleg tinik és úgy általában a plebsz nyomul. De a lényeg az, hogy a social networking szájtok a legalkalmasabb helyek a fiatal amerikaiak megszólítására (magyarul ez reklámot jelent).
It's not unusual for young people to spend an hour or more a day at such sites, posting photos, messages, and blog entries, and building up huge lists of online "friends."
Huh, honnan ismerős ez nekem?
(Michael Arrington azt írja, ezek a pletykák csak arra jók, hogy lemérjék a piacon és a médiában, hogy mekkora a reális összeg, amit kérni lehet, érdekes elmélet.)
Utolsó kommentek