Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) béta (1) beta (3) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2006.03.26. 23:58 sztahanov

Don Park azon elmélkedik, hogy az üzleti életben a csapatmunka mennyivel hatékonytalanabb, mint a World of Warcraft világában - vagy úgy általában, bármilyen online játékban. Hogy miért? 

It is because the culture of the business world totally differs from that of the gamers world. Gamers in a team, especially as you described, work together in more of symbiotic relationship that is much more open, trusting, honest, and caring of one another. Most businesses don't have these cultural values and I don't think I need to explain why.

A játékok tanulságai alapján kétféle csapatkommunikációs modell működhet nagyon hatékonyan: 

Best form of teamwork requires no communication at all because everyone knows what needs to be done and in what order.

illetve

Group members don't just separately and occasionally exchange emails and chat over IM. They are in full contact all the time and each of them are fully aware of what others are doing at all times.

Na jó, a játékokban megy ez a kettő, a valóságban a hetékonytalan hierarchikus modellt használjuk, illetve ez az utóbbi az, amerre tartunk, Park szerint legalábbis.

(via Dave Winer)

Címkék: biznisz szocio kommunikáció

# 2006.03.26. 18:32 sztahanov
Megeszik-e reggelire a kiadók a YouTube.com-ot vagy sem - egy hosszabb cikk. A YouTube már túl van néhány 'leszedetésen', naponta 20000 új klipet töltenek fel. Itt harc lesz, ehhez nem kell nagy jósnak lenni.

# 2006.03.26. 16:50 sztahanov
Az Office 2007 kereskedelmi forgalomba kerülése is átcsúszik jövőre. (Azért kell ilyen körmönfontan fogalmazni, mert túl sok csatornán, különböző variációkban is időpontokban lesz elérhető.) Közben újraírják a a Vista kódjának 60%-át (ezt nem hiszem el egyébként).

# 2006.03.26. 14:48 sztahanov
Az USA hálózatának erősen absztrahált (tehát nem geográfiai) vizualizációja, legalábbis a gerinceké (több, mint 130 ezer router szerepel benne). Nagyobb felbontású verzió is van a cikk mellett, a színek a szolgáltatókat jelölik. Szép, ebből is lehetne szőnyeget csinálni.

# 2006.03.26. 14:14 sztahanov

Múlt hét óta van ugye megoldás arra, hogyan lehet XP-t dualbootban telepíteni inteles Macre (narfék már talán el is költötték a 14,000 dolláros jutalmat), most az UNEASYsilence készített egy videótutorialt arról, hogyan is megy ez a gyakorlatban. Végignéztem, hát, elég pilótavizsgásnak tűnik a dolog, gyenge lelkűek ne vágjanak bele.

# 2006.03.26. 13:09 sztahanov
A Sony befejezte a PSOne gyártását, amiben nem ez a hír, hanem az, hogy egyáltalán még gyártották, több mint 11 évvel a premier után. Vajon minek? Kicsit olyan, mint a fauvé bogár, amit még természetes elmúlása után sok évvel is gyártottak Dél-Amerikában. A PSP-re lesz viszont PSOne emulátor, ha valaki nagyon olyan játékkal akar játszani, ami csak arra jött ki.

# 2006.03.25. 19:22 sztahanov

Kipróbáltam végre a Riyát, mit kipróbáltam, elcsesztem vele a mai nap nagy részét. De kezdjük az elején, ugye pár napja már kifejeztem kételyemet egy ilyen rendszer működhetőségével kapcsolatban, de persze érdekelt a dolog, hogy akkor mégis mi van. A tesztről szerencsére csak azokat a részeket kell megírnom, amiket Hírbehozó nem koverolt itt és itt, ami azért könnyebbség.

A tesztmódszer az volt, hogy feltöltöttem egymás után 6 albumot, mindegyik arcot pontosan beazonosítottam, és utána megnéztem, hogy a következő albumból a Riya mit ismert fel magától, azután azt az albumot is végigpontosítottam, és így tovább. A hat albumban összesen 10+31+57+23+71+81, azaz több, mint 250 kép volt. Mindegyik képen 1 vagy több személy szerepelt, voltak nagyon gyakoriak (>50) és kevésbé gyakoriak, összesen kb. 15 ember.

Az első dolog - és ennek még semmi köze a képfelismeréshez - az, hogy a Riya felhasználói felülete borzalmas. Ez két dolgot jelent: nagyon nehézkes egy csomó gyakori, ismétlődő művelet elvégzése (pl. arc azonosítása után általában kapunk egy dialógust, amit mindig nem válasszal csukunk be, egy idő után ez elég dühítő munkalassítás tud lenni) illetve a fontosabb: a felület mindent megpróbál, hogy összezavarjon bennünket. Nem vagyok egy mai csirke, láttam már weben varjút, de a Riyában sose voltam képes magabiztosan hinni abban, hogy most éppen melyik fázisában vagyok melyik műveletnek. Lehetőség szerint próbáltam mindent sorban csinálni, egyenként végigmenni a képeken, a Riya viszont állandóan megpróbált kizökkenterni ebből és kerülőutakra vinni. Oké, mondjuk, hogy béta, és ez még változhat.

Ami az arcfelismerést illeti, először a jó hír: a Riya nagyon nagy biztonsággal képes kideríteni, hogy egy képen hol vannak arcok (ezek köré téglalapot rajzol). (Ezt a képet tényleg csak merő rosszindulatból tettem be ide, a majd 300 képből csak 2-3 képnél hibázott ekkorát, de hát ez a különbség az analóg és a digitális intelligencia között, utóbbi ha hibázik, akkor legalább nagyot.) A rossz hír viszont az, hogy teljesen képtelen a bejelölt arcokat felismerni.

Miután az egyes albumokat felvittem, persze soha nem voltam benne biztos, hogy mit kell csinálni ahhoz, hogy a Riya megpróbálja felismerni a képeket - természetesen az addig beazonosított képek ismeretében. Minden album összes képén végigmentem és beazonosítottam őket - a Riya sajnos előre egyikről sem mondta meg, hogy szerinte ki lehet a képen (5-600 arc volt összesen).

Az egyetlen intelligenciára utaló jelet az utolsó album feltöltése után találtam, a Bulk training opció alatt, ahol a Riya elvileg megmutatja, hogy a szerinte összetartozó arcok kik. Bár nagyon sok összetartozó arc volt az utolsó batchben, összesen hat párat volt képes azonosítani a 80 képből, ebből két pár tényleg ugyanaz a személy volt (az egyik bajszos, a másik is eltéveszthetetlenül karakteres), három rossz párt azonosított, a hatodik pár pedig a képen látható.

Nem kell hamut hintenem a fejemre, a Riya humbug, nem képes felismerni az arcokat, legfeljebb tízből egyszer, véletlenül, vak tyúk is talál szemet alapon. Higgyetek nekem, nem is lesz ilyen technológia a következő tíz évben (pedig a filmekben nagyon király módon működik már évtizedek óta). Parasztvakítás az egész.

Update: bocs, kimaradt a lényeg: azért az arcfelismerés nélkül a Flickr ennél 100-szor jobb.

Címkék: web2.0 kommuna tech ui

# 2006.03.25. 19:11 sztahanov
A Turul írja, hogy Gyurcsány biztonsági öve nincs bekötve legújabb kampányfilmjében, de hát nem ez a legnagyobb baj vele, hanem. Miniszterelnökünk az egyik snittben irodájában dolgozik, laptopon. Ami önmagában nem lenne baj, de én, mint választópolgár, elvárom, hogy ne egy laptop billentyűzetét használja munkára, egészen egyszerűen azért, mert egy laptopon mindig lassabban és bénábban lehet gépelni, mint egy igazi billentyűzeten. Én pl. a laptopra applikálom rá a normál billentyűzetet, és úgy dolgozom, hogy hatékony legyek, és ezt javaslom Gyurcsány Ferencnek is, aki mindannyiunk helyett gépel.

# 2006.03.23. 18:05 sztahanov
A 3G telefónia megváltoztatja a felhasználók szocializációs szokásait - semmi meglepő, de az új kifejezések, mint piratopians vagy High Street Hedonists - megragadtak, azonkívül: "Some exceptionally tech-savvy young men, the report found, won the hearts of women simply by impressing them with the use of their hi-tech tool."

# 2006.03.23. 16:06 sztahanov
Danny Sullivan két cikke: a két héttel ezelőtti 25 Things I Hate About Google még rendben van, a tegnapi 25 Things I Love About Google már elég sekély (a feldolgozásra értem, nem a hozzáállásra). (Legjobb persze a ValleyWag vicces fordítása.)

# 2006.03.23. 10:46 sztahanov
Már csak a téma miatt sem nem nagyon érdekel a néhány napja kijött Google Finance, a szakértő szerint meg gagyi (én csak annyit látok, hogy kevesebb betű van rajta, mint a Yahoo! Finance-on), mindenesetre a yahoo-s Jeremy Zawodny hosszan nyavalyog és ostorozza saját cégét amiatt, hogy nem használta ki az elmúlt éveket arra, hogy jobban elhúzzon ezen a fronton: "It makes me sad because virtually all of the new/innovative/cool features in Google Finance are things we talked about YEARS ago. Many of them I'd lobbied for repeatedly. Some were even prototyped."

# 2006.03.22. 16:07 sztahanov
Volt valaha a magyar internettel kapcsolatban egy olyan javaslat, hogy az embereket úgy kellene közel hozni a nethez, - eloszlatni azt a misztikus ködöt, ami a fejükben él arról a műszaki boszorkánykonyháról, ami minden valószínűség szerint a netet hajtja -, hogy pl. az origó szerkesztőségét be kell vinni a belvárosba, berakni egy nagy kirakatba, és hagyni, hogy az emberek az üvegfalon keresztül testközelből figyelhessék, hogyan készül a web. És most Nick Denton megcsinálja, de a többit Hírbehozó már megírta.

# 2006.03.22. 14:03 sztahanov

Nem az a kimondott világszenzáció, de Google Earth-fan lelkemet melengető hír, hogy egy irán művész amerikarában szőnyeget csinált a környék műholdképéből, középen a Sacramento folyó kanyarog. (Egy repülőtér függőfolyosója egyébként a tetthely, tehát ki van találva, ezt látják kb. az áldozatok a magasból, mielőtt megérkeznek.) Akarok ilyet.

(via Boing Boing)

Címkék: google dizájn

# 2006.03.22. 03:15 sztahanov
Hírbehozónál láttam egy linket a sesblogra, akik a Homárra hivatkozva linkelnek erre a zseniális IE7 reklámfilmre. A Homár sajnos nem értette meg - nem a featúrák felsorolása a lényeg itt, hanem a fíling, ez egy közutálatnak örvendő termék átpozícionálásának első, okos lépése.

# 2006.03.22. 02:58 sztahanov
Riya update: el is indult, meg nem is, szóval akik korábban jelentkeztek emailben tesztelni, azok kaptak most belépési lehetőséget, a tömegnek még várnia kell. A blogjukon közzétettek egy érdekes dolgot: mivel a képeket nem csak tárolják, hanem előképfeldolgozzák is, azt találták ki, hogy ne az ő szerverük haljon le ettől a terheléstől, hanem ezt az előfeldolgozást kirakták a kliens gépére - az uploader program csinál egy csomó mindent az aktuális feltöltés előtt! Ez jó ötlet, na.

# 2006.03.22. 02:29 sztahanov
Nem lesz idén Vista, írja az Ars Technica, 1-2 hónap az újabb csúszás, tehát 2007 januárja az új becslés. Én speciel örülnék, ha nem kéne újra laptopot cserélni a következő 12 hónapban, tehát hajrá, még, még, még!

# 2006.03.22. 02:22 sztahanov

Újabb szöget vertek a sajtóközlemények koporsójába: a Google News kitiltotta forrásai közül az I-Newswire nevű 'press release center' híreit. Az I-Newswire maga az élő agyhalál, bárki beküldheti sajtóközleményeit, az ott megjelenik, a szájt olvasása csak védőruhában javasolt, olyan mondatok vannak rajta lépten-nyomon, mint (sírjunk együtt):

Donald Dion, Jr., President of Fidelity Independent Adviser and Dion Money Management said, “I am very impressed with the quality of PowerShares ETFs. They take ETF investing to the next level as they try to do better than the relevant index, not just match it.”

Oklahoma gourmet food supplier Hottie Pickles announces launch of its new website with improved functionality and features.

ScienceSoft’s excellence in delivering offshore software development services is verified by the DIN EN ISO 9001:2000 (TGA) certification.

Thousands of people from across the country claim they were inspired by George Stella and his family to lose weight. In a time when obesity in America is on everybody's lips, the Stella Family are taking matters into their own hands.

A dolog konkrét előzménye az, hogy az I-Newswire-on keresztül hamis hírek is bejutottak a Google News aggregátorába, ezek ma már csak a hálón több helyen megőrzött screenshot formájában égetik tovább a kontrollálatlan médát, ami kinek jó. Az egyik egy 16 (más források szerint 15) éves diák által generált hír, ami arról szól, hogy őt felvették a Google-hoz, a másik pedig Will Ferrell (gyengébbek kedvéért: Mugatu) remek hollywoodi filmszínész siklóernyő-balesetben történt elhunytáról szól. De hát nem is halt meg. Viszont a sajtóközlemények, azok meg fognak.

(Szántó Balázs némileg cizelláltabb véleménye itt.)

(via Google Blogoscoped)

Címkék: média marketing pr

# 2006.03.21. 18:24 sztahanov
Oké, kipróbáltam a myheritage.comot, az is ilyen arcfelismerős móka, fel kellett töltenem egy képet magamról (szemüvegben balra nézek), ő pedig megmondja, melyik hírességre hasonlítok. Nos, kiadott rengeteg hírességet Larry Kingtől Matthew Perryig, egyikre sem hasonlítok (se ők egymásra), viszont mind szemüveges és balra néz. Hm. (Azért Anna Lindh durva volt.)

# 2006.03.21. 18:12 sztahanov
A Techcrunch még úgy tudta reggel, hogy ma indul el publikusan a Riya (régebben írtuk róla, hogy megvette a Google, persze az rémhírnek bizonyult), de most épp az van a regisztrációs oldalra kiírva, hogy még néhány hét. Azért szeretném kipróbálni minél hamarabb, mert szerintem egy nyilvánvaló hazugságra építő startupról van szó, én egyszerűen nem hiszem el, hogy felismeri az arc alapján az embereket a fényképeken. Ilyen nincs.

# 2006.03.21. 17:51 sztahanov

Kipróbáltam a linktert, no, ez nem egyszerű digg-klón, látszk, hogy dolgoztak vele, vannak igazi extrái, mint pl. az elrakott linkek, szóval majdnem bookmarkmanager, viszont a dizájnnal továbbra sem sikerült megbarátkoznom, elnézést. Annak a megítélésére nem vállakozom, hogy mennyire lesz sikeres, az tény, hogy elég sok átkattintás jött a sztahanovra a linkterre felkerült egy darab cikkre, de a konkurrencia éppen ma jelent meg a Freeblog címlapján - bár az a szituáció még nem tiszta nekem (de rajta vagyok a sztorin) -, szóval harc, az lesz.

Néhány kérdést természetesen azon melegiben iziben nekiszögeztünk a linkter-crew-nak, válaszol Dobó Mátyás (Doransky) tartalomigazgató:

Q: Úgy tűnik, hamarosan több linkgyűjtő lesz, mint blogszolgáltatás, mit gondolsz, hány él meg a hazai piacon ?

A: Attól függ, hogy mekkora közösséget képesek megfogni ezek a szolgáltatások. Egy Linkterhez hasonló híroldal rendkívüli módon függ az aktív felhasználói bázistól, ha több oldal is képes lesz felhalmozni megfelelő számú résztvevőt, akkor akármennyi megélhet. Ez természetesen független az üzleti megtérüléstől. A versenyben azok maradnak talpon, akik az ügyes kommunikáció mellett elegendő erőforrással rendelkeznek tudás, technológia és közösség szempontjából. Mi mindent megteszünk azért, hogy a fejlesztés alatt megszerzett tudásunkat és a Blogter üzemeltetése kapcsán szerzett tapasztalatokat előnyünkre kamatoztassuk és piacvezetőkké váljunk.

Q: Ha megnézzük a digg-hez képesti extráitokat, a delicious felé mentetek el egy kicsit, hiszen van saját linkgyűjtési lehetőség is. Mik a jövőbeli irányok?

A: Valóban szeretnénk megkülönböztetni a Linktert a többi - Digget szimplán lemásoló - hírgyűjtő oldaltól. Az elkövetkező hetek fejlesztései főleg arra irányulnak majd, hogy olyan extra szolgáltatásokat adjunk a felhasználók kezébe, ami kiterjeszti a lehetőségeiket a Linkter használatával kapcsolatban - illetve azon túl - és segítenek egyedivé tenni a szolgáltatást. Ilyen most első példaként, hogy a blogokba egyszerűen kipublikálhatóvá váltak a Linkteren elmentett kedvencek, ezzel szinte minden nagyobb hazai blogszolgáltatón blogoló blogger értékes tartalmakkal láthatja el az olvasóit.

Q: Mi a kapcsolat a blogter és a linkter között? A linkter jóval általánosabb merítésű, de azért a blogter juzerbázisára épít. Nem lesz-e túl blogtercentrikus?

A: A Blogter felhasználói bázisára nagyon számítunk a Linkter kapcsán. Ők már megmutatták, hogy profikat megszégyenítő minőségű tartalmakat tudnak publikálni és a Blogteren létrejött társas keretrendszer nagyon sok elemében hasonlít Linkterhez. A tervezéskor a bloggerek hatását természetesen számításba vettük és az általad említett blogcentrikusságot egy olyan technológiai keretrendszer ellensúlyozza, ami az egyes témák elharapódzását visszafogja a címlapon.

Q: A digg.hu-t a Blogter foglalta le, és jelenleg is a linkterre van átirányítva. Nem tartotok-e attól, hogy a mostanság egyre aggresszívabbá váló digg.com az orrotokra koppint a domainhasználat miatt?

A: Nem félünk, a domaint csak a biztonság kedvéért védettük le. Az alapötlet átvételén túl nem szeretnénk tovább példaként használni a szolgáltatást, ami - szerintem - amúgy sem fejlődik a legjobb irányba.

Q: Kiemelt tageket látok a linkter címlapján, szóval van valami szerkesztés is az algoritmusban? Tényleg, a kiemelő algoritmust egy mondatban össze tudnád foglalni?

A: Az általunk fejlesztett algoritmus körübelül 5 faktorból számolja a címlapi kiemeléseket, ebből az elsődleges, hogy mennyi felhasználó ment el egy adott cikket. Erre építettük rá azt a súlyozási rendszert, ami mérsékli a társas keretrendszerből eredő torzításokat és egy demokratikus kiemelésen alapuló gazdag tartalomkínálatot hoz létre.

Q: A Digg méretéhez képest meglepően kulturált szolgáltatás, nem féltek-e attól, hogy a helyi viszonyok között a mindent elborító vicc és spamhullám lesz az úr (itthon szerintem nem az újdonság egy link népszerűségének legfontosabb eleme), terveztek-e szerkesztést/cenzúrát/moderálást?

A: A Linkteren nem szeretnénk cenzúrázni - bár lesznek szerkesztők által ajánlott tartalmak -, a "mindent elborító vicc és spam" hullámot a mag felhasználói csoport ösztönzésével és a címlapi kiemelést végző algoritmussal próbáljuk ellensúlyozni. A működésben a változatos tematikára helyezzük a hangsúlyt.

A nézettségi adatok hiányában csinálok néhány publikátor-oldali tesztet, azaz honnan jön egy adott anyagra több link vissza, majd megírom pár nap múlva, mi az eredmény.

Címkék: biznisz web2.0 kommuna trendek blogter digg linkter

# 2006.03.21. 02:29 sztahanov

Némileg veszett fejsze nyele, de megpróbálom átszaladni jónéhány elmaradt hét feedtermését, csak a gyöngyszemekre koncentrálva. Ilyen az a - kb. három hetes - bejegyzés, amit Tom Foreski írt meglehetősen heves vérmérsékletű hangnemben (bármit is jelentsen ez) a SiliconValleyWatcherben a sajtóközlemények végső felszámolását követelve - mivel szívből gyűlölöm a műfajt is, a presszrilízekből szerkesztett (magyarul kopipésztelt) cikkeket meg főleg, legszívesebben belevésném egy bazinagy kőbe:

Press releases are nearly useless. They typically start with a tremendous amount of top-spin, they contain pat-on-the-back phrases and meaningless quotes. Often they will contain quotes from C-level executives praising their customer focus. They often contain praise from analysts, (who are almost always paid or have a customer relationship.) And so on...

Press releases are created by committees, edited by lawyers, and then sent out at great expense through Businesswire or PRnewswire to reach the digital and physical trash bins of tens of thousands of journalists.

Die! Press release! Die! Die! Die!

Ajánl is helyette egy másik modellt, ami a sajtóközlerményhez felhasznált összes anyag megfelelő preparációjából és átadásából áll, ez persze nyilvánvalóan működésképtelen, bár Foreski meglehetős alapossággal ecseteli. A probléma szerintem egyszerű: ameddig léteznek olyan lusta és igénytelen újságírók (hogynemondjam amíg többégben vannak), addig ezt a fekélyt nem állítja meg semmi. De azért érezzék már magukat rosszul.

(via Jeremy Zawodny)

Címkék: média pr

# 2006.03.20. 13:14 sztahanov
Elindult a linkter és első blikkre ijesztő vörös. De később megnézzük mélyebben is. (Csak most kapkodás van - értsd: éppen a harmadik magyar linkgyűjtőt fejlesztjük, haha.)

süti beállítások módosítása