Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) béta (1) beta (3) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2006.05.22. 11:11 sztahanov

Josh Kopelman VC-blogger írt egy érdekes posztot 53,651 címmel egy-két hete, amiben azt állítja, hogy túl sok olyan startup van, akik a webkettő-geek réteget célozzák be, és ez veszélyes. Egész pontosan Michael Arrington webkettes hírblogjának, a Techcrunchnak a közönségéről van szó (53,651 előfizető, bár nekem csak 47,316-ot mutat, mindegy).

Ha egy startup termékéről Arrington pozitív kritikát ír, akkor a Techcrunch olvasóinak jelentős része - 5-25 ezer felhasználó - átkattint és kipróbálja azt. Ez viszont már egy jelentős felhasználói bázis a startupnak. De ezek nem mainstream felhasználók, hanem geekek, a webkettes elitalakulat. De miért is baj ez?

Egyrészt a geekek által küldött visszacsatolás torz - ne felejtsük, hogy béta szolgáltatásokról van szó, nem véglegesekről. A másik, fontosabb baj az, hogy abból, hogy ez az első tízezer juzer megvan két nap alatt, egyáltalán nem lehet arra következtetni, hogy a többi tízezer is jönni fog - szegény VC nem tudja megbecsülni jól a potenciált. Az elitcsapat lelkes, de szűk réteg, a szakadék közöttük és a mainstream felhasználók között túl széles. Ráadásul az elit - mivel mindent hajlamos kipróbálni - nem marad meg hosszú távon.

A szolgáltatások irányát is döntően befolyásolja ez a szűk, de aktív és hangos (blogokban is aktív) célközönség, egyszerűen geekebbek lesznek a kelleténél, kisebb az esélyük az átlagos juzer elérésére. Nem veszik észre, hogy túl kicsi lesz a későbbi potenciális célközönség, mert az elején minden szép és jó. Később viszont képtelenek down-geekesíteni a szolgáltatást.

(Itthon szerencsére nincs ilyen probléma, remléhetőleg senki nem fog 100 emberre optimalizálni szolgáltatást.)

A dolog persze nem tűnik ennyire fekete-fehének az elmúlt héten generált feedback tükrében. A down-geekesítés problémája egy szolgáltatás életciklusának egy adott pontján természetes, tervezett is lehet, a geekek által a szolgáltatásba pumpált tartalom pedig segíti a szélesebb elterjedést is. (Amúgy az USA-ban is vannak olyan települések, ahol az iPod ismeretlen, és a reklámok alájn nem szerepelnek URL-ek: néhány érdekesebb follow-up.

Címkék: biznisz web2.0 trendek

A bejegyzés trackback címe:

https://sztahanov.blog.hu/api/trackback/id/tr499641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

veszig · http://things.done.hu 2006.05.22. 13:26:15

Szerintem Arrington egy idiota, szoval tuti nem azok alapjan fogok kiprobalni valamit, hogy o mit ir rola... azert kovetem a blogjat, hogy lassam, ha valami uj kijon es kb kepben legyek, hogy mi az, de neha olyan abszurd velemenye van, hogy legszivesebben sirnek.

Neha nem tudom, hogy egyszeruen ennyire kulonbozik-e az ertekrendunk, vagy csak gorcsosen ragazkodik hozza, hogy joban akar lenni web2.0 scene-ben mozgo (fontosabb) emberekkel?

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.05.22. 15:40:04

Lehet, de a történet szempontjából ez mindegy. A blogját mindenki olvassa, függetlenül attól, hogy idióta vagy sem.

Zoli Erdos · http://www.zoliblog.com 2006.05.22. 16:10:19

Pontosan. A legtobben nem a velemenyere kivancsiak, csak az uj cegekre, amit aztan az olvaso maga kiprobal > geek roham.

A geek rohammal nem csak az a baj, hogy masok nem kovetik (?), hanem maguk sem maradnak igazan felhasznalok - csak arra az 1-2 napra, amig erdekes, aztan megunjak.

Ettol fuggetlenul a kezdeti hirveresben segit a TecCrunch, es ez er valamit.

Orosz Péter · http://www.kzamm.com/ 2006.05.22. 21:28:29

Szeretném javasolni a Nap Neologizmusa díjra a "down-geekesítés" kifejezést, egészen csodálatos. Retteghet minden rovátkolt barom.

Dob 2006.05.22. 22:27:24

Szerintem meg tök igaza van. Az, hogy valami megszületik, és az első napon 10000 ember használja az egy dolog. A jövő nem abban van, hogy a sok geek használni fogja, hanem attól, hogy az átlagember számára lesz egyértelműen használható, és legfőképpen hasznos.
Ez az érzés olyan, mint a blogok, és az egész web2 jelenség. Addig amig egy zárt közösség olvassa egymás blogját, és csámcsog az AJAX-on, addig ez semmi. Ez az "Egymás f@szát sz..ás". A lényeg, hogy olyan embereket kell megcélozni, akik kb annyira értenek a géphez, hogy bekapcsolják, és rákattintanak az INTERNET gombra.
Ilyen volt pl a Google map, amit szinte mindenki néz, még apám is... de pl a Google Notebook nem lesz ekkora áttörés (mert szerintem alapból halott technológia, hogy csak browserből megy(bármilyen meglepő nem csak az van egy gépen)).

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.05.23. 10:06:46

Azért nem kell lenézni a geekhordát, mert bár kevesen vannak, de erős influencerek (szia, Peti!), tehát ha valami tetszik nekik, akkor tevékenyen részt vesznek annak promójában.
süti beállítások módosítása