Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) beta (3) béta (1) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2005.12.03. 21:02 angelday true
Aki azt gondolta volna, hogy a base jumping a legtökösebb, legextrémebb dolog a világon, jól gondolta. Milyen cool, leugranak a magasból, kinyitják az ejtőernyőt, király. Hát nem. Rengetegen meghalnak, mert sokkal veszélyesebb a "sima" ejtőernyős ugrásnál repülőből. Ott ugyanis van az embernek ideje, nem verődik a falnak és nem úgy kezdődik az ugrás, hogy leugranak valami sziklafalról. (Itt is igaz, mint a repülésben: minél magasabb, annál biztonságosabb.)

Azok a képek, amiket az ember mindenfelé lát base jumperekről, arra engednek következtetni, hogy ez is csak olyan, mint a bungee-jumping: semmi extra, csak a félelmet kell legyőzni. Nem olyan. Nagyon nagy felkészültséget igénylő, ugyanakkor veszélyes ostobaság. Hogy mennyire veszélyes azt illusztrálja ez a példa: egy norvég fiatal leugrott egy gátról, mint Pierce Brosnan, ki is nyílt az ernyője rendben, aztán valahol az alja körül nekicsapódik a gát szélének. (Fejére mountolt kamerával rögzített felvétel.) Nem halt meg, de el lehet képzelni, mi történt.

Ostoba hülyeség. Nem elég jó szórakozás a moziba beülni? Az internet tele van ilyenekkel. Uj Péter mondotta annak idején: "Hát ilyeneket hogy gyűjtott volna be bárki is? A hetes busz megállójában odamész bárkihez, hogy ...?"

Én voltam a CN Tower tetején Kanadában és nem élveztem a magasságot! Oké?!

Címkék: szocio

# 2005.12.03. 12:28 sztahanov

Hétfőn osztják a CNBC (egyik műsorának) The Media Person of the Year díját, ahol a nevetzettek között szerepel Nick Denton, Rupert Murdoch, Larry Page, Sergei Brin, Howard Stern, Steve Jobs is. Szavazni lehet, innen megtaláljátok.

(via Corante)

Címkék: média blogok blog

# 2005.12.03. 12:08 sztahanov

A fél szerkesztőség elindult Párizsba, még nem szállt fel a gép, de már Európában vagyunk, Ferihegyen van ugyanis free hotspot, bár csak 11Mb, remélem Párizsban is találok!

Címkék: énblog

# 2005.12.02. 15:00 angelday true

Ezen a blogon a postok abból állnak, hogy mindenféle képekre linkelnek. Csak így végignézve az egészet egyből bevillan, hogy ilyet kizárólag Razzia Cattani, vagy Csontos István készíthet.

Ez a kép persze rossz példa, csak megtetszett.

(via b2)

Címkék: blogok fun

# 2005.12.02. 13:43 angelday true
Az emlúlt egy esztendő után itt vannak az Apple hivatalos adatai, amit most nyújtottak be a pénzügyi szerveknek. Mit mondjak, elég lukratív, szeretném, ha nekem is ilyen cégem lenne!
  • Mac eladások 27%-kal növekedtek ebben az évben
  • A Mac átlagárai 7%-kal csökkentek
  • 28 millió iPod-ot értékesítettek, ami 248%-os forgalomnövekedést eredményezett
  • 38 új üzletet nyitottak meg
  • Kiskereskedelmi értékesítés megduplázódott 2.4 milliárd dollárra
  • kutatás-fejlesztésre szánt összegek is nőttek mintegy 10%-kal
Ettől függetlenül az Apple még mindig "csak" egy számítógép- és szoftver gyártó a sok közül. Úgy kell elképzelni, mintha a Dell, vagy a HP saját oprendszert csinálna! Értitek!

(via Macworld)

Címkék: mac biznisz

# 2005.12.02. 09:44 sztahanov

A Mozilla rendkívül kreatív ötlettel állt elő a Firefox új verziója kapcsán esedékes reklámkampányra: találják ki a felhasználók, milyen legyen a reklám! A verseny két fronton zajlik, egyrészt mindenki küldhet be videós testimonialokat (ez az a műfaj, amikor egy beszélő fej szembedícséri a Firefoxot), illetve normál 30 másodperces reklámszpotokkal is lehet indulni.

Szóval a long tail csóválja a rókát. De szó szerint.

(via Steve Rubel)

Címkék: böngészők marketing

# 2005.12.02. 08:36 sztahanov

A bloggerek Harry Pottert emlegetik a legtöbbet, még Bush elnököt is megelőzve - derül ki a BlogPulse adataiból. Nem tudom, ki lehet a harmadik, némi próbálgatás után Paris Hiltont hagytam a grafikonon, mindenesetre nem rúg labdába a két első mellett.

Harry Potter a júliusi könyvpremier idején a blogoszféra minden huszadik posztjában szerepelt, de a mostani filmpremier se sokkal marad el ettől, brutális. 

(Jó ez a BlogPulse.)

(via The Blog Herald)

Címkék: média blogok trendek

# 2005.12.02. 04:09 sztahanov

Elnézést az idióta szóviccért, de ebben a David Gardner által elkövetett David Vise (A The Google Story című könyv szerzője) interjúban olvasom, hogy Larry Page ennyire értékeli saját keresőjét:

Well, Larry Page, one of the co-founders of Google, is not very satisfied with the results of Google searches. On a scale of 1 to 10, he thinks that Google delivers about a 3. They want to do everything they can to improve the quality of search. For us ordinary mortals out here, we probably think search is pretty good, but Page thinks it has a long way to go.

Ezek jó hírek!

Címkék: google

# 2005.12.02. 03:05 sztahanov

Csendben vírusellenőrzőt kapott a Gmail, a kimenő és bejövő levelek attacsmentjeit is átnézi. Ha vírust talál, leszedi, ha nem tudja, karanténba rakja, nem nagy ügy - kis lépés az embernek, nagy ugrás az emberiségnek.

(via Slashdot)

Címkék: google

# 2005.12.02. 00:13 sztahanov

Kedves nagyszámú firefoxos közönség! Milyen extensionöket pakoljak fel? Eddig van:

  • DOM Inspector
  • Talkback
  • View formatted source
  • View rendered souce chart
  • Live HTTP headers
  • Web developer
  • Metaproducts Integration
  • Header Monitor (ez mondjuk még szürke)
  • SEO Links (ez egy marhaság)
  • ScrapBook (ez jó)
  • Sage
  • del.icio.us
  • Viamatic foXpose
  • SessionSaver
  • IE Tab
  • Mouse Gestures
  • Google Toolbar
  • GooglePreview
  • Adblock
  • GreaseMonkey
  • Colorful Tabs
  • PageStyle2Tab
  • SubmitToTab
  • Tab Clicking Options
  • Tabbrowser Preferences
  • Viamatic Tabnail (nem megy a TB Preferences-szel)
  • Aardvark 

Szóval mi az, ami még kellhet a boldogsághoz?

Címkék: böngészők

# 2005.12.01. 22:42 sztahanov

Helyzetkép a brandek online megítéléséről a BBC-n, legismertebb a Microsoft, legnépszerűbb az eBay, legjobban utált a McDonald's, a trend láthatóan az, hogy a rövid brandeket szeretik, a hosszúakat pedig utálják az internetezók,

(via Doransky)

Kulttévéreklámok a Wikipedián.

(via Google Blogoscoped)

SzabóZé az Epica reklámverseny kapcsán az Indexen (obligát indexes hívószóval a címben!), a díjazottak pedig a Homáron.

Címkék: marketing linkblog

# 2005.12.01. 21:32 sztahanov

Vidám karácsonyi Sony-ellenes kampány indul a hálón, rosszak voltak, nem kapnak semmit!

(via Boing Boing)

Címkék: copyfight

# 2005.12.01. 15:32 sztahanov

A Skype kidobta a 2.0 verzió bétáját, van benne videó is. Más újdonságok:

The overall Skype interface is slightly simplified but much as before - and the Skype icon on screen changes colour to blue.

 

The new features in Skype - including video - are mostly commonplace in instant messaging systems such as Yahoo, AOL and MSN Messenger, which have had video for some time. Skype is banking on their inclusion adding to the attraction of a product that majors on telephony, not chat.

 

Among the other tweaks well known to IM users, are avatars and a better set of presence functions, that let the user tell other Skypers his mood - or his time zone, to avoid being woken in the middle of the night.

 

Users can now group contacts, and start conference calls to a whole group with one click.

Elmondom, miért rühellem. Annak idején avid IRC fan voltam és marhára utáltam, hogy mindenki áttért ICQ-ra, fogalom nélkül, hiszen az egyértelmű visszalépés volt, eltűntek a szobák, maradt a f2f. Aztán persze feladtam, muszáj volt áttérni, erre viszont már az ICQ lett fótos, mindenki az MSN Messengert használta, mert az benne van az XP-ben és az emberek valahogy komálják a felugráló mozgó dolgokat, meg hát alapvetően lusták is. Most már nekem is van Messengerem (sőt, Trillianon keresztül AIMom és Yahoo! Messengerem is), viszont ma már nem számít embernek az, aki nincs Skype accountja (67 millió juzer nem tévedhet).

De most van az, amikor elég. Nem fogok Skype-tot telepíteni (nem beszélve arról, hogy utálom, ha nem írni, hanem beszélni kell, hát épp az az egész lényege, hogy kitaláltunk egy új, different kommunikációs formát, és végre elfelejthettem a gyűlöletes telefont).

angelday: Attól azért fel lehet telepíteni, nekem is fenn van, de időm legtöbb részét kikapcsolt állapotban tölti. (Sajnos ezzel is az van, mint az MSN-nel, mindenféle arcok rámtelefonálnak fogalom nélkül.)

A Skype szerintem nem telefonálásra való, hanem arra, hogy virtuálisan összekössön embereket. Különösen hasznos, ha fejlesztői munkát csinálok és konstans beszélgetésben lehetek.

Másik nagy szar a Skype-ban, hogy a gép előtt kell használni, amikor mást akarok csinálni és nem tudok figyelni. Ezért nálam csak developer tool, ala Nick Denton. (A kommentekben kérlek ne hívjátok fel a figyelmem a bluetooth headsetekre lol.)

sztahanov: József, kapaszkodj meg, mindegyik arra való, hogy virtuálisan összekössön embereket, és erre mindegyik használható is, nem kell, hogy Skype-nak hívják.

Címkék: tech

# 2005.12.01. 14:38 angelday true
Showing off Exposé to a friend or co-worker who uses a PC is more than a blast, it’s your duty, because even Windows XP still has nothing like it. But if you really want to be a major hambone, before you press F9 to invoke Exposé, start a QuickTime movie clip, have a DVD playing, or have iTunes playing a song and click on the Visualizer (heck, have all three going at once). When you press F9, the QuickTime clip (DVD, iTunes, etc.) keeps playing even when miniaturized. It’s fun to watch their face as it changes from "Cool!" to "Why doesn’t Windows have that?"
Amellett, hogy tökéletesen igaza van az Apple web siteján megjelent rövid "pro-tippnek" (önmagában egy lol, pro-tipp, haha) mégis azt gondolom, hogy a hivatalos kommunikációban legalább kerülni kéne az ilyesfajta stílust, mert rossz vért szül. (Bad moon rising?)

Tényleg tud ilyet az OS X, tényleg frankón néz ki, de már elég régóta a köztudatban van és ráadásul pro tippként feltűntetni ezt a szart ebben a stílusban elég minősíthetetlen dolog. Tockost annak, aki jóváhagyta!

(Aki tényleg látványosat akar látni, nézze meg a lotsawater screensavert Powerbookon, az a nem mindegy - egyébként szintén core image.)

Címkék: mac

# 2005.12.01. 00:16 sztahanov

Doransky ír egy tesztről (sajnos URL nélkül), ami szerint az emberek 60%-ánál nem a Google a 'legjobban teljesítő' kereső. Erre én csak annyit mondok: a puding próbája az evés, nézzük meg, melyik keresőből érkeznek találatok. Az én statisztikáim (több független) szerint a Google kb. 30-szor annyi találatot hoz, mint a többiek együtt. Jó, ez Magyarország, biztos torzul valamiért, az internacionális bloggerek inkább 10-szeres körüli szorzót szoktak írni, de az is azt jelenti, hogy egy nagyságrend különbség van a Google javára.

Ugyanakkor a keresőstatisztikák azt mutatják, a Google nem túl nagy dominanciával vezet a keresők használatát illetően. Tehát valamivel többen keresnek ott, de aztán mégis sokkal többen jönnek onnan. Na ezt magyarázza meg nekem valaki, aki azt gondolja, hogy nem a Google a legjobb kereső.

Címkék: keresők

# 2005.11.30. 18:12 angelday true

Minden világok kedvenc blog hosting providerjét, a tipográfusból kiugrott bizniszmen Dean Allen  TextDrive nevű cégét felvásárolta a legújabb startup, a Joyent - olvasom a Joyent press release-ben (a minden idők.. kezdetű részt én írom!).

A valóban web1.0 nevű similant névre keresztelt cég (ahol olyan faszik dolgoznak többek között, mint John Gruber vagy design oldalon Cameron Moll) számomra érthetetlen biznisz modellel rukkolt elő nemrég: dobozos egységben open source fundációkra építve egy munkacsoportos megoldást készítettek. Gyakorlatilag be kell csak dugni és működik. Mail, keresés, file szerver megoldás kis cégeknek. Dobozban. 2006 elejére ígérik a hosted szolgáltatást, arra kívácsi volnék.

Sztahanov: azért ezzel a 'kedvenc' jelzővel óvatosabban bánnék, nekem úgy tűnik, a TextDrive meglehetősen rosszhírű szolgáltató.

Címkék: biznisz web2.0

# 2005.11.30. 14:05 angelday true

A BusinessWeek egy belső memó birtokába jutott. A memót bizonyos Chris Jones írta, aki top-exec-windows tudás birtokában azt állítja, hogy 2006. augusztus 31-ig elkészül a kód (RTM), tehát már a 2006-os karácsonyi szakaszban használatba vehető lesz az operációs rendszer.

sztahanov: a másik kezével pedig elvesz, azaz mai hír, hogy a tervekkel ellentétben mégse lesz idén új Vista béta, mert inkább minőségi rilízek kellenek, mint naptáriak, mondja a Microsoft.

(via /.)

Címkék: biznisz microsoft marketing windows

# 2005.11.30. 12:48 sztahanov

Az új Yahoo! Mail ezentúl pont ugyanúgy integrálja magába az RSS feedeket, mint azt az Opera teszi már évek óta, a feedek folderek, az egyes cikkek pedig emailként látszanak. A webmailek között persze így is első.

Mivel az RSS normál emailként kezelődik, a megszokott alerteket (email, SMS, Messenger) is lehet kérni rájuk.

(Elnézést, hogy nem vagyok megfelelően thrilled, mint pl. Charlene Li, de semmi korszakalkotót nem látok ebben, szerintem természetesnek kéne lennie, hogy egy email kliens RSS-t integrál.)

(via Techcrunch)

Címkék: trendek yahoo!

# 2005.11.30. 11:58 angelday true
A ThinkSecret, ami prémium forrás Apple insider fronton, most megszellőztette, hogy az első Inteles alapú gépek között érkeznek az új Mac minik! Ez nekem önmagában nem hír, mert személy szerint kevéssé érdekel, milyen processzor architektúra mag van a gépben. Komolyan. (Ki az, akit érdekel és miért? Mondjátok meg nekem, lebbentsétek fel a szatint!)

A hír inkább az, hogy Jobsék bepozícionálják a cuccot konkrétan a nappaliba, ahol egy TiVo-s central media hubként funkcionál majd. Tud majd hard diszkre rekordolni (DVR) tévé adásokat, jön hozzá Front Row 2.0 (aki nem látta még ezt élőben, nézze meg, fehér-test-nedv-jó!), és valószínűleg kap iPod dock részt is: bedugjuk aztán küldjük a playlistet.

A projekt kódneve: kaleidoscope.

Mit mondhatnék még? I'm hypnotized.

Címkék: mac

# 2005.11.30. 08:25 sztahanov

Mindig nagy öröm, amikor az ember társra talál egy közkedvelt téves vélekedéssel szembeni harcában. Raul Valdes-Perez egyoldalas PDF-tanulmányában (ok, nem lehet mindenben tökéletes) összeszedi, miért zsákutca a testreszabott keresés. A lényeg az, hogy az emberi gondolkodás bonyolult, a számítógép meg egyszerű, nincs esélye kitalálni, hogy mit akarok, és tényleg. Az ember érdeklődése - így az, hogy mit keres - időben nagyon erősen változik, eseményekhez, konkrét problémákhoz kötött, amik nem ismétlődnek meg minden nap. A perszonalizálásra felhasznált adatok - mire kattintottunk egy előző kereséskor - egyáltalán nem jeleznek elkötelezettséget (ellentétben pl. egy online vásárlással), csak egy kattintást, ami sokszor ad hoc (nem is tudjuk, mire kattintunk, csak 24 szót látunk az oldalból). Keresőkifejezéseink rövidek, az adott keresőmotorra optimalizáltak, nem lehet belőle visszafejteni a keresés valódi célját, még egy ember se tudná, nemhogy egy gép.

Szóval a perszonalizált keresés csak arra jó, hogy tehetséges tudósok és mérnökök idejét pazaroljuk vele. A legjobb perszonalizátor az ember maga - nem pótolható mással.

Word!

(via John Battelle)

Címkék: trendek

# 2005.11.30. 04:27 sztahanov

Ez valami vicc? Mert annak elég gyenge.

(Félreértés ne essék, ez már azután van, hogy az install update-elte az extensionöket.)

Akkor most vissza az 1.0.7-hez?

Csak azt tudnám, mit csináltak az extension fejlesztők az elmúlt pár hónapban, nem ma jött ki az első 1.5, én több, mint két hónapja anyáztam emiatt pl., akkor már javában kint volt a béta.

BTW ez a frissen megjelent del.icio.us extension közel van a használhatóhoz, csak sajnos a tagging ablak nem mutatja a saját tagfelhőmet, tehát mégsem használható. Pech.

Címkék: böngészők

# 2005.11.30. 02:39 sztahanov

Nick Denton megosztja (nemcsak) szoftveres túlélőkészletét - ő ugyan startup kitnek nevezi, gondolom azért, mert ezzel az eszköztárral el lehet indítani egy startupot, olcsó és egyszerű, szóval semmi Microsoft Project vagy hasonló nincs benne, hanem főleg net-alapú (web is the platform!) free vagy budget cuccok. Illetve a végén pár nem szoftveres szolgáltatás, ügyvéd, VC, stb is becsúszik, ezek innen kevésbé érdekesek.

Van közöttük jópár, amit én is használok (bár érződik, hogy a hangkommunikációs igényem elmarad a fejlett világétól), néhányat viszont még névről se ismerek, túrni kell.

Címkék: biznisz

# 2005.11.29. 22:33 sztahanov

Töltsétek le innen (a főoldalon nem látszik még, de a link már él!).

József írt róla pár naspja itt, én régebben itt.

Címkék: böngészők

# 2005.11.29. 18:44 sztahanov

Múlt héten írtunk a Google világuralmi terveiről, ahogy Robert Cringely látja. Nos, itt a folytatás, amiben Cringely kis Google-kockák millióiról vízionál, ezek kapcsolják majd a felhasználók végberendezéseit a múltkor említett adatközpontokhoz, egy ultimate broadband hálózatot alkotva, amivel a Google egy csapásra lesz - többek között- a VoIP és a digitális műsorszórás királya is.

Hát nem tudom, én a múltkoriba jobban bele tudtam magam élni.

Címkék: google

# 2005.11.29. 17:58 sztahanov

Csak azért, nehogy már azt higgyék, nem veszem észre!

(Az oldal bejön, de se találat se semmi.)

Címkék: google

# 2005.11.29. 14:22 sztahanov

Megint számháború dúl a blogoszférában, ezúttal - az amúgy nem hülye - Om Malik csap bele a lecsóba, és a Business 2.0-n megjelent cikkében meglehetősen leegyszerűsített értékelési módszert használ, amit aztán a többiek megugatnak, így megy ez.

Malik kb. azt mondja, hogy most, hogy az iparág magához tért a dotkombuktából, a dolgok visszaállnak a régi kerékvágásba, nézzük tehát megint azt, hogy egy látogató mennyit ér (a dotkom lufi idején ez több száz dollárt is jelkenthetett). Nem indokolja különösebben, hogy miért kéne ezt nézni. Azután veszi a közelmúlt nagyobb bevásárlásait, és kiszámolja, hogy egy (havi) látogató értéke 38 dollár. Merész!

Persze itt nem hagyja abba, hanem egy táblázatban (ld. kép) lehozza az aktuális nagymenők általa kiszámolt értékelését. Röpködnek a százmillió dollárok, juhéj! A Boing Boing 34 millió dollár! (Szerényen megjegyzem, hogy a sztahanov értéke is egymillió dollár felett jár Malik szerint, haha!)

A számolással nem ért egyet John Battelle, Darren Rowse töpreng - mostanában úgy érzem valamiért, nem nagyon érzi ő ezt az egész blogbizniszt, keressen vele bármennyit, mindegy - Richard McManus is kételkedik, de mindenki kommentálja (és nevet rajta).

Jason Calacanis nem lacafacázik, abszurdnak minősíti a számítást és leszögezi, hogy az a Weblogs Inc. eladásánál az értékmérő a bevételtermelő képesség volt, nem pedig a látogatószám. A bevételtermelő képesség viszont látogatónként éves szinten 1-3 dollár között mozog, úgyhogy abba lehet fejezni a lufifújást. A Boing Boing értékét 0.5-3 millió dollár körülre becsüli, de hozzáteszi, hogy 3 millió dollárból nem feltétlenül venni, hanem inkább csinálni kellene hasonló tartalmat.

Ez az egész eyeballs-dolog, it's sooo ninetynine.... Ma egy blog értéke nagyon sok különböző tényezőből áll össze, ezek közül a látogatottság a legkevésbé fontos, ami többet számít, az a Technorati rank (befele mutató linkek), téma, olvasók elkötelezettsége, és minden internetes szájtok értékmérője, a bevételtermelő kapacitás - és még sok minden más.

Címkék: biznisz média marketing blog

# 2005.11.29. 11:18 angelday true
Bármennyire is frankó az oldalára állított XBOX360, nagyon óvatosan kell hozzányúlni, mert egy laza mozdulattól kiesik a benne levő lemez és összekarcírozhatjuk a benne levő korongot. Így járt a Joystiq cikkírója is, aki most vehet egy újat magának 60 dollárért. (Persze nem first-hand experience, amit írok, ezért kéretik távolságtartással kezelni az elhangzottakat. A post nem XB360 lejárató.)

Címkék: microsoft biztonságos konzol

# 2005.11.29. 09:25 sztahanov

Meglehetősen érdekes blogot indított Xooglers néven Doug Edwards, aki eddig Google alkalmazott volt, nem is akármilyen posztban, ő volt a Director of Consumer Marketing and Brand Management, komoly. A blog nem annyira a jelenről, mint a Google kötelékében eltöltött 6 évről szól, tehát tulajdonképpen ez egy könyv, csak a formája éppenséggel blog. Ráadásul nyitott más ex-Googlerek számára is, egyelőre ketten vannak, Ron Garrett szoftverfejlesztő a másik.

Rögtön rábukkantam egy fontos dolog: a Google-nál nem szokás attachmenteket küldeni egymásnak, csak linkeket, amik az intranet megfelelő helyére mutatnak! Vov, mindig tudtam, hogy valami egyszerű titka van a Google sikerének!

Van még szó a sztahanovon már tárgyalt ünnepi logótervezésről, a Google interjúztatási gyakorlatáról (Szergej Brin görkorcsolyán érkezik) és sok más érdekes dologról. Olyan, mint egy jó könyv, letehetetlen.

(via Google Blogoscoped)

Címkék: google blogok

# 2005.11.29. 08:14 angelday true
Tegnap ADSL-t vezettek be az irodába, én voltam a technikai kontakt személy. Ember felbukkant a horizonton (sőt: felbukizott a horizonton), hozta a kis ADSL routert, felhelyezte a telefondugót, rákötötte a dobozt, diskuráltunk. Kellett neki 220 aljzat, megkerestük -- nem untatom az olvasót: lett 220 is, nem volt tehát show-stopper issue.

Jött volna a puding próbája, mégpedig  az ADSL teszt a T-Online oldalán. Emberünknek a laptopján Windows 2000 volt és aki ismeri a viszonyokat, tudja, hogy alapból nem kezeli a PPPoE-t. Ember ezért elővette a Total Commandert és ráküldött egy "raspppoe*exe" keresőkifejezést. Miután lefutott a keresés (nem egy Spotlight!), nem indult el a program akármilyen hibaüzenet miatt. Ember restarttal próbálkozott, ám a rendszer nem állt fel. Újabb restart, ekkor azonban színre lépett a Mac aficionado, sőt: cognoscenti.

"Kipróbáljuk az én laptopomról?"
"Az jó volna.. az ügyfél gépén mindig jobb az ilyesmit csinálni. Milyen operációs rendszer? Iksz-pé?"
"Nem, mekintos."
"Úúú.. nem biztos, hogy jól járunk vele. Akkor inkább megszerelem az enyémet."

Az igazi cognoscenti azonban válasz helyett a szobájába megy és lecsatol. Mitán visszament, kb két klikkből beírja a következőket a megfelelő helyre: username - tab - password. Rákattint a connect gombra és hopp, van net. Van ADSL teszt is, minden van, szinte érezni a net lüktető erejét, érezni, ahogy a csövön zubog az adat.

Függöny.

PS: Tudom, hogy a 2000-ret nem fair összehasonlítani a Tigerrel. Bárki joggal vetheti rám a flame-et, hogy Mac-en volt anno a mac poet, hahaha! Ettől függetlenül baromi könnyű volt most beállítani és ez megint Steve bandáját igazolja. A postot azért írtam, mert az emberek fejében még mindig az él többnyire, hogy a Mac-en nehéz az ilyesmi. Nem nehéz. Dedó.

Címkék: mac tech

# 2005.11.28. 23:29 angelday true
Én például megcsináltam frankóra a feedjeimet. Még ilyen szép label-eket is hozzárendeltem a kategóriákhoz, mert ilyen kedvem van. Tettem mindezt a frissen megvásárolt (!) feed olvasóban a Newsfirex-ben. Nagyon ajánlott még ugyanettől a szerzőtől megvenni az Acquisitionx nevű P2P klienst, ami GNUtella netwörkön keres és tud még torrentezni is. Rock on.

Címkék: mac nörd

# 2005.11.28. 21:48 angelday true

Attól jó ez a reklám, hogy nem viralnak csinálták, mégis viralként terjed a neten (itt egy flickr fotó például, bár ha jól látom ez is a csomag része). Egyszerűen rájött valaki ott a Sony "szerződött produkciós partnerénél", hogy számítástechnikai effektusokkal bizony nem lehet mindig jót csinálni. Nosza, vegyünk 250 ezer superball-t (ijon klasszikus superball fanatikus -- ezek azok a labdák, amik jó magasra pattannak) és lőjjük ki ágyúból az egészet egy lezárt utcán San Franciscoban.

Egyetlen egyszer lehetett megcsinálni a dolgot, ezért nagyon körültekintően kellett megtervezni az egészet. A végeredmény igen kiemelkedő lett és nagyon kedves kis spot-ot sikerült belőle összevágni. (Az már csak hab a tortán, hogy a Sony teljesen jó websiteot hozott össze, ahol még 180 másodperces extended version is van a reklámból plussz behind the scenes és megmég H.264 enkódolt verzió. Ez igen! Lehet, hogy nem csak rootkit üzletág van a Sonynál?)

Ebben a műfajban hasonlóan baromi ötletes volt a Hondának a "cog" hirdetése, ami szintén ugyanezzel a módszerrel készült: úgy nézett ki, mintha 3D lenne, aztán nem is. Szerintem nincs gépnyomó, aki ne futott volna már bele, de azért belinkelem azt is, plussz némi háttér.

Címkék: média fun marketing tech

# 2005.11.28. 20:11 angelday true
Fanatikus (erre nem tudok mást mondani) német fejlesztők egy csoportja elkészítette a Quake II portját Java-ra Jake2 néven. Ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag egy gombnyomás és némi töltögetés után ki tudjuk próbálni a játékot. Kipróbálható ezen a weblapon. Ugyanitt azt olvasom, hogy lehet Mac-en is futtatni, így most live demó következik, hiszen mindig is az installálgatós, próbálgatós kis gyerek voltam, XP volt az anyám.

Az install tényleg egy gomb nyomásával indul. Némi idő elteltével egy képernyő ajánlja fel, hogy töltsük le a demo változat adat filejait (ismeretes, hogy az eredeti C programkód volt, amit a programozó John Carmack közrebocsájtott, a textúrák, hangok, modellek, pályák nem képzik a csomag részét). Szeretem az ilyen konvíniensz dolgokat, nem kell most gyorsan warezolni egy Quake-et, kipróbáláshoz elég a demó is.



Ezután már csak egy laza 38 megás adatfile letöltés van hátra és máris itt figyel A JÁTÉK a desktopon!



1.67 Ghz-es Powerbookon futtattam, meglepően gyors és folyamatos a mozgás a viszonylag kevés 512 mega memória ellenére (ennyivel szállítják a Powerbookot). Mai szemmel iszonyatosan csirke a grafika, idétlen a mozgás, teljesen röhejes az egész. Technológiai demónak viszont ötös, tekintve a seamless installert, ami csak attól halt le, hogy túl sokan töltöttek az idsoftware FTP szerveréről és nem tudtam csatlakozni.

Ó, azok a színezett fények! De készen voltam tőlük 1997-ben.

Címkék: mac fun tech nörd

# 2005.11.28. 18:56 sztahanov

Hogyan tűnjünk ultimate nördnek? Chris Caines tíz pontja közül néhány:

  • Ne használj Homer Simpson egéralátétet, monitortörlő kendőt vagy 300 lemeznél kisebb CD-tárolót, az csak kezdőknek való!
  • Soha ne használj 1280x960 alatti felbontást! Akkor se, ha 15 collos monitorod van - futtasd inkább 60 herzen!
  • Tanuld meg a mértékegységeket, inkább használj mindenre gigát, mintsem egyszer véletlenül azt mondd a memóriádról, hogy 128 kilomega!  
  • Soha ne dugd ki a nyelved böngészés közben!
  • Ne játssz minesweepert!

(Eredetiben viccesebb volt, esküszöm.)

Címkék: fun nörd

# 2005.11.28. 17:45 angelday true
Igazán elmondhatná nekem valaki, hogy ez mitől vicces (vagy érdekes -- már amennyiben):

stab_val(stab)->str_nok = 1; /* what a wonderful hack! */ -- Larry Wall in stab.c from the perl source code
Egyébként a Slashdot footerjében láttam. Gondolom olyan poén lesz, mint az, amikor idegen nyelven, amin nem beszélek, elmondják, hogy ezt úgy kell érteni, hogy "igen súlyos szitok kifejezés: szó szerint fordítva azt jelenti, hogy legyél fejjel lefelé a földbe dugott hagyma a sivatagban". (Beröhögök már előre - csak úgy.)

Címkék: fun nörd

# 2005.11.28. 16:07 sztahanov

A baloldali képen egy kifagyott(?) Windows látható a Time Squaren napjainkban, a jobboldalon a szerző saját, 1997-ben Amszterdamban készült felvétele ugyanebben a témában. A Flickren egyébként külön pool van a hasonló képeknek Public Computer Crashes néven.

(Hát igen, délutáni uborkaszezon van.)

(via digg.com)

Címkék: microsoft fun

# 2005.11.28. 11:10 sztahanov

Most, a harmadik negyedévben történt meg először, hogy a Windows bevételben leelőzte a Linuxot a szervercélú operációs rendszerek piacán az IDC szerint. Ez persze csak bevételre igaz (37% (4.6 milliárd dollár) vs 32%), darabszámra több a Linuxos szerver, de azok olcsóbbak (erről konkrét számok sajnos nincsenek). Az eladott Windows Server verziók közül az olcsóbbak ugrottak meg jobban, a legdrágábbak inkább visszaestek. A CoolTechZone szerint a Windows növekvő népszerűsége mögött a .Net egyszerű programozhatósága illetve a Microsoft kitűnő szupportja áll.

Címkék: dev trendek

# 2005.11.28. 10:49 sztahanov

Ok, nem DVD, de ha azt írom, hogy diszk, akkor érthetek alatta merevlemezt is, pedig nem az.

Tehát az Inphase Technologies (Lucent-leányvállalat) olyan DVD-méretű lemezt mutatott be múlt héten Tokióban, amire 300 GB adat fér (és még tízszer gyorsabb is a DVD-nél, ha már).

Míg a normál DVD-n, illetve annak most debütáló új verzióin (Blu-ray és HD-DVD) pici gödröcskéket vájnak a lemezre az információ tárolására, az Inphase lemeze holografikus elven működik, két lézersugárral olvasható.

(Tudom, hogy ez pongyola volt, de nem ez az érdekes, hanem az, hogy 300 GB!!!)

Címkék: tech

# 2005.11.28. 09:20 sztahanov

Láttunk már ezer olyan transparent desktop típusú képet, ahol némi kaptafa-alapú digitális fotótrükk segítségével a képernyőt olyanra varázsolták egy fényképen, mintha átlátszó lenne. Most viszont valaki egy videót csinált, elsőre egészen megdöbbentő hatással, ugyanis mozgatja a gépet, és a háttér mégis átlátszó marad. Vov. Persze egyszerű bluebox trükk van a mélyén, de akkor is klassz.

(Eszpee, nem érdekel, hogy neked bítlisz :-)

(via Cult of Mac)

Címkék: fun nörd

# 2005.11.28. 08:25 sztahanov

Jason Calacanis okosakat ír az AOL Journals hirdetéseivel kapcsolatos botrányról. Elmondja kb. ugyanazokat az okokat, amiről már mi is írtunk, de ő az igazi problémának a kommunikációt látja.

Botrányok történnek, ezzel nincs semmi baj, azonban kritikus, hogyan kommunikál ilyen esetben a Vállalat a Fogyasztókkal. Az AOL PR a következő közleményt bírta kiízzadni magából a felháborodás hatására:

“The decision to implement banner advertising on AOL Journals is consistent with our business and advertising practices.”

Fú, apám! A bloggerek utálnak robotokkal beszélgetni, mondja Calacanis, ők élő embereket, lehetőleg bloggereket akarnak a vonal túlvégén hallani. Mena Trottot hozza pozitív példának, aki a Six Apart eddigi két nagyobb és számtalan kisebb baklövését nem PR-eseinek robotkommunikációjával próbálta lerendezni, hanem kiállt a nép elé, és saját blogján bevállalta a dolgokat. Brutálisan őszintének kell lenni, ez kell a népnek. A Six Apartnak megbocsátottak, Mena hős a bloggerek szemében. A kendőzetlen őszinteség jutalma ugyanis a hitelesség.

Hát az AOL ebben nem volt erős - mondjuk nemcsak most, hiszen hírhedten nem az, igazi arrogáns nagyvállalati kultúrája és kommunikációja van. (Ezt persze Calacanis mint AOL-alkalmazott nem állíthatja.)

Calacanis végső állítása az, hogy a hirdetéseket azonnal le kell venni, meg kell ígérni, hogy ilyet többet soha, meg kell jutalmazni a visszatérő bloggereket, etc. Kérdés, hogy hallgatnak-e rá az AOL-nál.

Címkék: biznisz blogok marketing

# 2005.11.28. 01:33 sztahanov

Hónapok óta azzal van tele az internet, hogy Afrikában és Ázsiában (a fejlett Ázsiát most nem számítva) hatalmas mobiltelefonboom van, ez jelenleg a terjeszkedés fő iránya, a legszegényebb országok rohamléptekkel haladnak a telítődés felé. Ráadásul ez jó biznisz a mobilgyártóknak is, július és szeptember között 22%-kal nőttek a készülékeladások, és ebben vastagon benne van a fejlődő országok piaca.

Úgy tűnik, a mobiltelefon nagyon jó eszköz a szegénység elleni harcban, a Developments elég alapos cikket szentel a témának, érdemes elolvasni. Míg mi itt a világ fejlettebb részén a mobilozást hajlamosak vagyunk egyszerre áldásként és átokként felfogni, a fejlődő országokban az óriási pozitív hatás mellett negatív hatásokról értelmetlen beszélni is. A mobiltelefónia rohamos terjedése lévén a fejlődő országok egyszerűen átugorhatnak bizonyos technikai lépcsőket, a mobil kétségkívül felzárkóztató, nem pedig szakadéknövelő eszköz

A dolog teljesen analóg azzal, amit mi éltünk át pár éve - csak jóval brutálisabb. Itthon pl. a mobiltelefónia ugrásszerű elterjedése elfeledtette azt a technikai/gazdasági hátrányt, ami a földi vonalak hiánya jelentett a fejlettebb országokkal szemben. Afrikában ugyanez megy végbe most, csak még rövidebb idő alatt, mint nálunk.

Azért mondjunk negatív impaktot is: az arab országokban a nők mozgolódnak azért, hogy SMS-ben ne lehessen válást deklarálni. A muszlimoknál a válás ugyanis akkor érvényes, ha a férfi háromszor jelenti ki erre vonatkozó szándékát - az utóbbi években viszont nagyon elterjedt lett ezt SMS-ben megtenni.

(via Smart Mobs)

Címkék: szocio trendek mobil

# 2005.11.28. 01:01 sztahanov

A Google olyan új Adsense hirdetéseket tesztel, ahol a szokásos szöveg alatt egy némileg változó háttér látható, ld. a képen. (A szöveg a kép felett a szokásos stílusban.)

Bár a mozgás láthatóan szándékosan visszafogott, én személy szerint nagyon utálnám, ha megpróbálnák visszacsempészni ezt a súlyosan antiergonómikus hirdetési formát - mozgó objektumok mellett lehetetlen nyugodtan végigolvasni egy bekezdést. (Remélem, mindenki tisztában van vele, hogy ezt a képet elrettentésnek szántam ide :-)

A Google-nak köszönhetjük, hogy az Internet értelmesebb része megszabadult a villogó flashes hirdetés-rémségektől. Nem szeretnénk, ha ez visszafordulna most, halló!

Néha azt gondolom, jó lenne, ha Jakob Nielsen a Google-nak dolgozna.

Update: nos, valójában a Google-nak (is) dolgozik (member of technical advisory board). Thx, GG.

(via Jensense)

Címkék: biznisz google marketing

süti beállítások módosítása