Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) beta (3) béta (1) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2005.11.06. 16:07 sztahanov

Kevin Fox szomorkodik azon, hogy durvul a kampány, most éppen a Yahoo!-nál (megjegyzendő, hogy ő most Google alkalmazott, de régen a Yahoo!-nál dolgozott).

Az apropó az, hogy a Yahoo! meglehetősen durva hangvételű 'emlékművet' állított az új Yahoo! Mail csapatának - a termékről ugye a Yahoo! természetesen azt gondolja, hogy sokkal jobb, mint a Gmail. Ez egyébként egy életnagyságú geekszobor (ld. kép) és egy tábla mellette. A táblán olvasható szövegben a Google ellenségként szerepel, a sikert pedig a nácik feletti győzelemhez hasonlítják, és még vulgarizálnak is (kb. nyazsgem szinten) - tényleg gáz, ízléstelen, teljesen elvesztették a fejüket (a tábla közelije is megtalálható a képre linkelt Flickr-streamben.)

Kevin szerint a dolog nem egyedi, hanem egy trend része, a Yahoo! a microsoftos Steve 'I'm going to fucking kill Google' Ballmer nyomában járva immár nem versenytársként, hanem megsemmisítendő ősellenségként tekint a Google-ra. Az egy dolog, hogy:

Friends of mine who have interviewed at both Google and Yahoo have commented that Google's interviews focus on how to make better products and better experiences, while Yahoo's interviews are much more tightly focused on 'how to beat Google'.

Szóval ez még ok, ezen a szinten nyilván ez egy cél, ami igazából nem vidám, az a új stílus, és annak megjelenése a stratégiai szinteken. De ha a jó oldalát nézzük, van egy új szempont, ami alapján a felhasználók kiépíthetik a saját preferenciáikat. (Azt viszont sajnálom, hogy változik az az eddigi képem, hogy a Yahoo! és a Google sokkal jobb fejek a Microsoftnál.)

További olvasnivaló: Godwin' Law:

As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1.

 (via Google Blogoscoped)

Címkék: google yahoo!

# 2005.11.06. 12:39 sztahanov

A Weblogs Inc.-es Engadget halloweenes jelmezversenyt hirdetett az olvasóknak, az eredmény pedig minőségben, mennyiségben és befektetett energiában is egyaránt elképesztő. A fenti képen a nyertes, egy Canon PowerShot A200-nak beöltözött olvasó, a fényképezőgép természetesen teljesen funkcionális, a jobboldali képen lehet látni, hogy mik vannak belül. (Fényképezni mondjuk nem a gombokkal kell, hanem fel kell hívni egy - a hátsó részen megadott - mobilszámon a gépben lévő tulajt.)

Természetesen a résztvevők kb. 60%-a iPodnak öltözött, a jobb oldali képen látható pl. működik is, de annyi jó kép van még, kihagyhatatlan!

(via problogger)

Címkék: gizmó fun geek

# 2005.11.06. 04:45 sztahanov

Nem annyira meglepő hír, hogy mától az Ensight (Jeremy Wright blogja) és a The Blog Herald (Duncan Riley blogja) a b5media bloghálózaton belül működik tovább. Ők ugyanis az alapítók a probloggeres Darren Rowse-zal együtt - utóbbi betagozódásáról egyelőre nincs hír. A b5media egymillió körüli havi PI-je így kb. megduplázódik - bár ezt nehéz pontosan megmondani, lévén a hálózat meglehetősen dinamikus ütemben nő.

Másfél hónap működés után nekem úgy tűnik, hogy a b5media szekere jól megy, a gombamód szaporodó - sokszor kritikán aluli minőségű - bloghálózatok között meglehetősen sikeres az eddigi pályájuk.

A b5mediának meglehetősen profi a felépítése, iránya és kommunikációja - végül is három blogebrity áll mögötte -, jelenleg kb. 20 blogja van, ezek WordPress motorral futnak, ráadásul már az első hónapban néhány ezer dolláros kézzelfogható bevételt termelt (főleg - bár nem kizárólag - AdSense fut a blogokon). A szerzők nem fix pénzért dolgoznak, hanem bevételmegosztás van.

Egy helyen a legfontosabb dolgok a b5mediáról itt.

Update: kis késéssel a problogger is csatlakozott.

Címkék: biznisz marketing blog

# 2005.11.06. 03:44 sztahanov

Angelday éppen újabb IE-bugot fedez fel (a dőltbetűs bug, hah! az is valami?) és azzal fenyegetőzik, hogy a plastik ezentúl nem fogja támogatni az IE-t. Persze azért fogja mégis, mert nem adja fel, de megértem, ha mérgében lefejeli néhányszor a falat közben.

Másrészt viszont ebből áll az életünk, ez a munkánk, ebben vagyunk jók - bármit csinálunk a weben, az eredményt mindig megnézzük mindhárom böngészőben, majd lelkesen anyázunk, elkezdjük túrni először a kódot, aztán a hálót, töprengünk, hogy mi a túró baja lehet a dögnek. Végső kétségbeesésünkben pedig ráchatelünk pozsira vagy sesre, esetleg felhívjuk telefonon Tim Berners-Leet, de mindig megoldjuk valahogy. Persze, jól széthekkelt CSS-ek jönnek ki a végén, ez van. De a népet nem lehet leváltani, a sztahanovot 40%-ban IE-vel nézik, nem is kérdés, hogy kell-e támogatni. 

Minden napra jut egy új, eddig ismeretlen hiba. Ez így szép. Állandó harc. Kihívások. Sikerélmények. Fejlődés. Valid HTML, ami minden böngészőben működik.

It's all in a day's work for Webmasters of the Universe.

(A sesblog gyorsabb volt, ezek vajon mikor alszanak?)

Update: ugye, megmondtam? :-)

Címkék: böngészők

# 2005.11.05. 19:59 sztahanov

A Mozilla versenyt hirdet olyan extensionöknek (vagy íróiknak, ahogy tetszik), amik a Firefox 1.5 új funkciót használják ki (jó, nemcsak ilyenek pályázhatnak, de az 1.5 az apropó).

Az Extend Firefox Contest két hónapig tart, és sose posztoltam volna róla, ha nem ezt a kívül és belül egyaránt brutális Alienware Aurora 7500 Firefox Edition gépet lehetne megnyerni.

Vov.

(via Jeremy Zawodny)

Címkék: böngészők geek

# 2005.11.05. 19:15 sztahanov

Végre lehet a Google-n is Creative Commons licensz szerint keresni - bár nem így hívják, hanem körülírják, megmagyarázzák. A Yahoo!-n már ezer éve volt ilyen, direkt CC hivatkozással, a Flickren meg pláne, ideje volt, hogy a Google is csatlakozzon - végtére is épp fundraising van a CC-nél, felfogható adománynak is.

Közben egy mellékszál arról, hogy miért nem rakok ki a sztahanovra CC badge-ot: mert nincs olyan, ahol az általam kiválasztott licensztípus rögtön látszik, csak univerzális, a karikás CC piktogrammal. Én viszont nem akarom, hogy el kelljen mennie a látogatónak egy távoli weboldalra megtudni a részleteket, hanem azt szeretném, hogy az ikonon legyen rajta az a két piktogram, amit kiválasztok, hogy első blikkre lehessen látni a licensz jellegét. Minek az egész piktogramozás, ha nem lehet így használni őket? Ez egy ergonómiai baklövés szerintem.

(Amennyiben van ilyen, csak én nem veszem észre a némileg kaotikus CC szájton, plz. mutassatok utat!)

(via szabad kultúra blog)

Címkék: biznisz

# 2005.11.05. 18:27 sztahanov

Írtam a héten, hogy Calacanis dizájnlopással vádolta a Creative Weblogging bloghálózatot, nos, Torsten Jacobi válaszolt, és magyaros virtussal azonnal viszontvádolta a Weblogs Inc-et. Hogy ők meg blogtémákat loptak a CW-től, fúj! Mire Calacanis bekommentezte, hogy az egész CW úgy ahogy van, a WIN nyúlása! Ez az, fiúk, mindent bele, jól szórakozunk!

(via The Blog Herald)

Címkék: blog

# 2005.11.05. 18:02 sztahanov

A Hírszerző hazai blogkörképet közöl, írja az e-média. Elolvastam, főleg a politikai és véleményblogokra koncentrál, a sztahanovról pl. nincs benne szó, jól van, fiam, egyes, leülhet. Komolyra fordítva a szót: sekélyes, mélyreásás nélküli, tipikusan kívülálló által írt unalmas cikk, de az újságírói teljesítmény elemzését meghagyom pollnernek. A szerző jártasságát mindenesetre jól mutatja, hogy a blog szó 'log' részét a hajónaplóból származtatja, LOL, illetve hogy a jobb esetben is max hibridnek vagy extrém alesetnek tekinthető abszolút atipikus blogot, a szánalmast hozza első ajánlatnak - már a GoldenBlogon is kiverte nálam a biztosítékot, hogy a szánalmast blognak tekintik, mindegy. Ja, és a Cavinton blogot URL nélkül említi, mint második ajánlott blog, szerzőnk biztosan elfelejtette reggel bevenni a sajátját. Ok, ugorjunk.

Címkék: média blogok

# 2005.11.05. 17:36 sztahanov
Mint köztudott, a Google nem sajnálja alkalmazottaitól a juttatásokat, pl. remek étterme van, ahol természetesen minden ételt/italt ingyen adnak, mégpedig nemcsak a dolgozóknak, hanem a vendégeknek is. Michael Arrington annak próbál utánajárni, igaz-e az a pletyka, hogy a környező vállalatok (a Yahoo! pl. pár percre van) dolgozói sportot űznek abból, hogy dél körül bejussanak a Google campus területére egy kiadós ingyenzabálás céljából. Ez még akkor is gyönyörű, ha esetleg nem igaz - bár a kommentekből úgy tűnik, nem teljesen alaptalan a hír, vannak precedensek. 

Címkék: google

# 2005.11.05. 10:46 sztahanov

Angliában 14 napról 90 napra akarják emelni (bár ez valószínűleg nem fog sikerülni) a terroristagyanús elemek előzetes letartóztathatósági idejét, mivel a rendőrségnek 14 nap kevés arra, hogy a gyanúsítottak számítógépét alaposan átvizsgálja. Titkosítások visszafejtése, nyelvi problémák, országok közötti információcsere átfutási ideje - ezekkel az okokkal próbálják alátámasztani a szükséges hosszabb időt, bár a rendőrség erőforrásgondjai is közrejátszhatnak (erről viszont nem adnak ki információt).

Amerikában viszont egy perben valószínűleg (közvetett) bizonyítékként fogják felhasználni azt, hogy egy gyilkossággal gyanúsított férfi a tett után pár nappal rákeresett a Google-n a 'Falls Lake depth' kifejezésre - pechjére néhány hónappal később pont ebből a tóból halászták ki felesége holttestét. Az információt nem a Google szolgáltatta a rendőrségnek, hanem ők is a delikvens gépén kutakodtak, azt is megállapították, hogy a férfi mindenféle információkat tanulmányozott az interneten a tó mélységével, áramlásával, stb. kapcsolatban (valószínűleg ezután dobta be a holttestet a tóba egy hídról).

Címkék: média

# 2005.11.05. 08:37 sztahanov

Ha valaki nem létező blogszolgáltatónál, hanem saját szerveren akar bloggolni, viszont nem guru (csak egy picit), akkor a WordPress az egyik legjobb blogmotorválasztás, erről nem is szeretnék hosszabban értekezni. (Én használtam/használom több blogon is, egy bizonyos bonyolutság és terhelés alatt teljesen oké, nyílt forrású, jók a felületei, ráadásul ennek a motornak van a legnagyobb, legaktívabb közössége, ekörül van a legnagyobb hype, több új blog network - pl. a b5media - is ezt használja.)

Nos, a WordPressnek közeledik az új, 1.6-os verziója (az újdonságokat itt lehet megtalálni), és ennek a változatnak a hibamentesítése okán szombaton Bug Hunt napot rendeznek. Az eseményt IRCn tartják, mégpedig az irc.freenode.net szerver #wordpress-bugs csatornáján, bárki bárhonnan résztvehet, aki addig letölti az alfa verziót és hajlandó kollaboratívan hibákat vadászni és együtt debugolni más hasonszőrűekkel egy virtuális térben. További infó itt.

Megjegyzem, a Bug Hunt szerintem nagyon jó ötlet, várhatóan nagy tömeg lesz és a tesztelés borzalmas tevékenységét egy kicsit szórakoztatóbbá teszi a dolog - nem beszélve arról, hogy a termék minőségének és a fejlesztési sebességnek is jót tesz az intenzív, burstszerű hibakeresés.

Címkék: blogtech

# 2005.11.05. 03:56 sztahanov

Dőljünk hátra a székünkben, úgy olvassuk el a Washington Street Journal cikkét, amiben a Google alapítóinak repülőgépvásárlási projektjét járják körül.

Sergey Brin és Larry Page együttes vagyona 20 milliárd dollár fölött van, ezért úgy érezték, megengedhetnek maguknak annyi különcséget, hogy rendhagyó repülőgéppel járjanak. A választás az ausztrál Quantas légitársaság egyik öreg, forgalomból már kivont, 18 éves Boeing 767-200 típusú gépére esett. Becslések szerint maximum 15 millió dollárt fizettek a használt gépért - ez jóval kevesebb, mint egy hagyományosabb cégvezetői gép - pl. a Gulfstream 550 - új ára. A gépet természetesen átalakítják, 180 ülőhelyből csak 50 marad, viszont lesz benne mindenféle extra közösségi és maszek tér, ez persze egy több hónapos munka, ami még tart, költségei pedig biztosan meghaladják a gép eredeti vételárát.

Ha árban nem is, méretben a Google-plane lekörözi a microsoftos - híres gépgyűjtő - Paul Allent, mivel neki is csak 757-es a legnagyobb gép a házi flottájában - bár abból kettő is van, nem csak egy fél, mint Larrynak és Brinnek.

A WSJ megjegyzi még, hogy a Google környezetbarát politikájával - pl. 5000 dollár hozzájárulást fizetnek minden hibrid autót vásárló alkalmazottnak - némileg ellentétben van az, hogy ilyen behemótot választottak.

A vásárlásról egyébként az érintett felek nem nagyon nyilatkoznak (a gép nem céges, hanem kettejüké), a WSJ információi főleg az újság saját nyomozásából származnak. A vásárlás tényét is sokáig sikerült titokban tartani, még márciusban vették a gépet, és csak szeptemberben számolt be róla először - természetesen - egy blog, Jeff Nolan Venture Chronicles-e.

(via John Battelle)

Címkék: google geek

# 2005.11.05. 00:55 sztahanov

A Samsung nem viccel, csütörtökön bemutatták a világ első 8 megapixeles kamerás mobilját, a WCDMA SPH-V8200 típusú telefont. Nem sok más infó van róla egyelőre, az összes kép is csak ez. A Samsungnak 7 megapixeles telefonja már eddig is volt az újat pedig még novemberben kezdik árulni, legalábbis Koreában.

(via Boing Boing)

Címkék: gizmó mobil

# 2005.11.04. 15:42 sztahanov

Megkértem eszpeet, fikázza kicsit a sztahanovot dizájn/használhatósági szempontból (nem mintha én nem értenék hozzá rettenetesen :-), de mégis jobb egy külső szakértő. Ezt írja:

Akkor keresednek megfeleloen 10 perc kritika a sztahanovrol lipilee postjanak apropojan. Minden nagybetus SZERINTEM, csak erzesek, lehet veluk vitatkozni, de nem erdemes. :-)

Random gondolatok, 10 percet igertem, 15:09, ora indul

  • feleslegesen nagy fejlec, az elso valtozo tartalom (frisskomment) 260 pixel kornyeken indul, a legfrissebb post 340-nel - elment a kepernyo fele/harmada kb.
  • osszefolyik a hatter, emiatt nehezen attekinthetoek az oszlopok szerintem, plusz a zajos hatterkep is zavaro. jobb lenne markansabban kulonbozo hatterszinnel jelezni a dobozokat szerintem
  • zajos kek alapon zold nem olyan jol olvashato
  • colors of web2.0 statikus, es pont kinyomja az en bongeszomeretemnel ahaloszemparadet a gorditesmentes feluletrol
  • a postok sztm jol kovethetoek, a ket szelso oszloppal van a baj
  • en nem szeretem, amikor update-elsz egy postot, inkabb irj ujat es hivatkozz vissza, az jon feedben is, es nem teszi irrelevansa a mar ott levo, update-elotti kommenteket
  • nagyon sok a doboz ketoldalt, elso ranezesre nem igazan ertheto, miert kulon doboz, es egyaltalan, miert van ott minden oldalon pl. az obligat, testvervaros, peldakep dolgok
  • en atvarialnam a dobozokat, az egyik oldalon lennenek a kvazi statikus dolgok (praktikusan jobbra veluk, ne zavarjanak), a masikon a dinamikusabbak (komment, delicious, mas siteokrol atvettek, padlas, szimat)
  • a haloszemparade ilyen formaban nehezen hasznalhato, nincs rola feed, nem latszik jol, ha frissult, stb - en siman bekevernem a postok koze, akar picit elkulonulo designnal - csomo hely fel is szabadulna
  • keresheto kommenteket!
  • a post tag-jeit a lablecbol felvinnem a fejlecbe, segithet eldonteni, erdekel-e egyaltalan az adott post, es a tag alapu navigalast is talan jobban promotalja kicsit
  • extended entry! a cimlapra max egy bekezdes keruljon a hosszabb postokrol, a tobbi mehet az individual oldalra szerintem. attekinthetobb lesz tole a lap.

15:19, koszonjuk a figyelmet, kerem a kovetkezot! :)

eszpee

Természetesen válaszolok majd a pontokra, addig is, ha valakinek van még hasonló - akár konstruktív - gondolata, kommentelje már be plz!

Címkék: énblog

# 2005.11.04. 14:05 sztahanov

A Google Desktop 2 béta időszaka a végére ért, mostantól le lehet tölteni a szoftver végleges, a bétához képest néhány új funkcióval kibővített változatát - jópofa pl. ez a Personalized Maps panel, csak az a baj vele, hogy sehol sem találom a letölthető pluginek között...

A Google Desktop irányában vegyes érzelmeket táplálok, írtam már majdnem adatvesztésről vele kapcsolatban, illetve nem írtam az igazi adatvesztésről, ami kb. két hete történt. Ugyanakkor nagyon hasznos dolog, ez kétségtelen, fel is telepítettem azonnal az új verziót, csak most itt állok megfürödve, mivel nem indul el reboot nélkül. Tehát ha majd rebootolok, akkor update.

Update: igen, a reboot után még a térképes plugin is megjelent, és pont olyan, mint a fotómodul, teljesen értelmetlen és funkciótlan, de mégis egy maszthev, szórakozás éjjel-nappal. Véletlenszerűen dobál fel konkrét helyekről műholdképeket egyébként. Más vátozást nem látok, hacsak azt nem, hogy az eddigiekkel szemben most a felugró taskbar fölött marad a Sidebar, - ha kattintottam utóbbira a közelmúltban, - és hát ez gáz, hiszen pont a trayt takarja el, ami nagyon gyakran kell, ráadául nekem az óra is ott van pont alatta. Szóval most néha kattintanom kell a taskbarra, ha az marad alul. Adatvesztés eddig nem volt (haha).

Update2: hopp, leveszi a boldot az email panelben azokról a levelekről, amiket megpreviewoltam, ez klassz! Ugyanakkor nem jöttem rá, hogy igaz-e, hogy a térkép panelen azok a helyek jönnek  be, amiket a weben épp nézek - legalábbis még nem sikerült kapcsolatot találnom. Pedig beírtam pl. hogy london.com, de Baltimore jött be.

Címkék: google keresők windows

# 2005.11.04. 13:11 sztahanov

A Microsoft először közöl részleteket Singularity nevű, teljesen új, alapokról feépített operációs rendszeréről. Az új rendszer legfontosabb prioritása nem a teljesítmény, hanem a megbízhatóság lesz. Ezen kívül annyit fogok még belőle, hogy C#-ben készül.

(via Slashdot)

Címkék: microsoft

# 2005.11.04. 12:00 sztahanov

Egy hét uborkaszezon után hirtelen annyi hír jött, hogy nem győzöm, néhány a posztolási ingerküszöb alól:

  • Az OS X új, 10.4.3-as frissítésének inteles verziója végre kb. ugyanott tart, mint a natív, G5-ös. (Update: Kelt szerint nem G5, hanem PowerPC vagy G3-G5, igaz.) Ugyanakkor az Index cikkéből kiderül, hogy a G5 és az Opteron (jó, ebből a szempontból ez Intelnek számít, még ha AMD is) nagyon közel van egymáshoz teljesítményben. Nekem úgy tűnik, ideális a pillanat a konvergencia beteljesüléséhez. (via Slashdot)
  • Tegnap dél körül a Google szolgáltatásai rövid időre elérhetetlenek voltak a Föld számos pontjáról - ez persze csak azért hír, mert ez nem szokott előfordulni. Ahogy egy ausztrál kommentező fogalmazott: "Itt a világ vége! Fussatok!" (via Digg)
  • A Technorati tagkeresője a már létező OR logikai művelet mellett immár az AND és NOT logikai operátorokat is ismeri. Vov! Kis lépés a Technoratinak, de nagy lépés az emberiségnek.
  • Az IBM olyan chipet fejlesztett ki, ami a fény terjedési sebességét 300-ad részére tudja csökkenteni - a dolog lényege az, hogy elektronok helyett fotonokat használva az eddigieknél jóval kisebb fogyasztású processzorokat lehetne előállítani, de a fotonok túl gyorsak és nehezebb kontrollálni őket, ezért kell a lassítás. Laboratóriumban már korábban is sikerült a dolog, de itt működő technológiáról van szó, ami két éven belül gyártásba kerülhet. (via Slashdot)
  • A japán Kansai Electric (amúgy villamos energiaszolgáltató) 1 terabites rekordsebességű üvegszálas átviteli technológiát fejlesztett ki - azt írják, ezzel fél másodperc alatt lehet átvinni egy kétórás filmet, de nem mostanában kerül a piacra ez a sebesség. (Persze utánaszámoltam és marhaság, 1 Tbites kábelen kb. 20 db kétórás DVD-minőségű kétórás filmet lehet átvinni, nem kettőt. ) 1 terabit az egyébként tényleg sok, de ha ledobunk egy 500 GB-s vincseszert egy magas helyről, még túl is lehet szárnyalni. (via Slashdot)

Címkék: hetedhét

# 2005.11.04. 11:25 sztahanov

A Wikipediát az elmúlt időkben érő kritikák természetesen a Wikipedián is megjelentek - immár külön szócikk formájában. A 'Wikipedia:Why Wikipedia is not so great' szócikk a pontosság, a teljesség, a semleges nézőpont és az egyenletesen magas minőség hiányát sorolja fel fő problémaként - és még mást is, tessék elolvasni.

(via Google Blogoscoped)

Címkék: kommuna trendek

# 2005.11.04. 10:07 sztahanov

Ha komoly dolgokról (mint pl. pénz) van szó, Jason Calacanis és Nick Denton egyáltalán nem utálja annyira egymást, mint amennyire azt szeretik eljátszani a virtuában. Most pl. összefognak, hogy egy olyan közös blog directoryt csináljanak, ahol a hirdetők téma és nézettség - ez valószínűleg a SiteMeterrel lesz mérve - szerint egy helyen áttekinthetik a blogokat - igen, a fenekük alá kell tolni a széket, ha kell a hirdetés, márpedig.

A tervezetet - természetesen - a szószátyár Calacanis ismerteti blogján, nekem így ránézésre egy statgép-klónnak tűnik, de én menthetetlenül cinikus vagyok. Persze nemcsak a Weblogs Inc. és a Gawker lesz benne, hanem John Battelle Federated Mediája is, illetve az egész Weblog Ad Directory nyitott lesz, Jeremy Wright a kommentekben már jelentkezik is a b5mediával. És ha már kommentek, érdemes végigolvasni az azonnali ütésváltást Lockhart Steele (Gawker) és Calacanis között!

Ha működik a dolog, pozitív mellékhatásként végre naprakész statisztikákat láthatunk az összes nagy blogról. Éljen.

Címkék: biznisz marketing blog

# 2005.11.04. 09:33 sztahanov

A 45 fogyasztói-technológiai blogból álló kaliforniai Creative Weblogging két német angyaltól jutott meg nem nevezett összegű pénzhez, jelentette tegnap - ki más? - a paidcontent.org. A CW egyébként inkább a gagyinetworkök közül való, látogattság (havi egymillió látogató, piha!) és kinézet alapján is (a 45 blogot most nem olvasom át).

Vicces, hogy míg a feltörekvő b5networkös Jeremy Wright gratulál, ugyanakkor a dizájn miatt - ami kicsit lecsúnyított, de egyértelmű Weblogs Inc. lopás - Jason Calacanis perrel fenyegeti őket blogján, a 'tolvaj' és az 'idióta' jelzők kíséretében.

Címkék: blog

# 2005.11.04. 07:49 sztahanov

A OneStat.com mérései szerint a Firefox penetrációja átlépte a bűvös 10%-os határt, jelenleg 11.5%, míg az IE 85.5%-on áll. A területi eloszlás meglehetősen eltérő, míg az USAban 14.1% a Firefox aránya, az Egyesült Királyságban pl. csak 4.9%. (A számokkal nem minden kutatócég ért egyet.)

(via Slashdot)

Címkék: böngészők

# 2005.11.04. 03:04 sztahanov

A Pew/Internet felmérése szerint az amerikai tinédzserek (12-17 éves korosztály, kb. 24 millió fő) 19%-a ír, 38%-a olvas blogokat (ugyanez a két érték a felnőtt internetezőknél 7% illetve 27%).

A felmérés a tinédzserek internetezési szokásairól készült úgy általában, a fontosabb eredmények:

  1. 57% készít online tartalmat
  2. 33% publikálja saját műveit valamilyen formában a neten
  3. 22% saját honlapot tart fenn
  4. 19% saját blogot ír
  5. 19% remixel - azaz más online tartalmakból állít elő sajátot
  6. a legaktívabb korosztály a 15-17 éves lányoké, 25% ír saját blogot
  7. 50% tölt le zenét, 33% pedig videót a netről (66% azoknak az aránya, akik vagy töltenek vagy régebben már töltöttek)
  8. a letöltések kb. fele legális (pl. iTunes) - ez az arány korábban sokkal rosszabb volt

(via Business Blog Consulting)

Címkék: blogok trendek

# 2005.11.04. 01:16 sztahanov
Bár a Tilos oldaláról már nem lehet meghallgatni, Eszpeenek hála a múlt heti fantasztikus schrödingeres blogműsor felkerült az örök digitális vadászmezőkre, mp3-ban, letölthető innen.

Címkék: énblog média blogok

# 2005.11.04. 00:23 sztahanov

A november 22-i Xbox 360 launchra a Microsoft szándékosan kevesebb konzolt szállít, mint amennyire igény lesz. Ez persze teljesen megszokott dolog, mások is így csinálják, hogy nagyobb legyen az érdeklődés. Redmond azonban még ígyebb csinálja: előre kötelezik a boltokat, hogy készítsenek látványos Sold out! feliratokat, illetve a Gizmodo szerint Norvégában egyszerűen úgy szerződnek a boltokkal, hogy azoknak mindenképpen el kell adniuk a készletüket az első napon - különben nem kapják meg az amúgy is alacsony, 20 darabos fejadagot. Ráadásul a stratégiát egyáltalán nem rejtik véka alá.

A Microsoft ugyanakkor azt ígéri, nem lesz hosszú kiéheztetés az indulás után, az Xboxból folyamatos lesz az ellátás, tehát nem lesznek dühös vásárlók, de a termelés üteme visszafogott marad, mindig a kereslet mögött, mivel időben kiegyenlített eladásokat akarnak produkálni.

(via Slashdot)

Címkék: microsoft fun marketing konzol

# 2005.11.03. 20:33 sztahanov
Megjelent az új Yahoo! térképszolgáltatás és pont olyan, mint a Google Local, ezek ketten kezdenek a TV2-re és az RTL Klubra hasonlítani, gyakorlatilag egy kopiket az egész. Mondjuk Flashben (Flex) van Ajax helyett, és akad néhány eltérés a szolgáltatásokban is. Az interfész egyébként érzésre nem rossz, gyors és ügyes, jó a sarokban a navigáló áttekintő térkép, gáz viszont, hogy csak az USA és néhány szomszédja van benne - egyelőre. Érdekes, hogy a blogoszférában a vélemények teljesen kettészakadnak, van, aki szerint sokkal jobb, mint a Google hasonló szolgáltatása, és van, aki szerint visoznt sokkal rosszabb, ez engem lassan már a Linux-Windows vallásháborúra emlékeztet. Ja, API-ja is van, tehát lehet, hogy most jönnek majd a Yahoo! Local mashupok?

Címkék: yahoo!

# 2005.11.03. 17:22 sztahanov

Van, amikor az ember napok óta készül egy posztra, de az anyag, amit meg akar írni, olyan terjedelmes és fontos, hogy csak görgeti maga előtt az egyre nagyobbra duzzadó hógolyót, aztán közben az Index lehozza a sztorit, ami azért égés.

Most nem az Index hozta le, hanem a kultplay, szóval olvassátok el itt a Forbes magazin bloggyalázási viharáról  szóló cikket, meglehetősen alapos és körbejárós, majd még azért leposztolom a magamét én is, ha hozzájutok, mert ezt nem lehet szó nélkül hagyni, de addig is.

Címkék: biznisz média blogok marketing

# 2005.11.03. 10:29 sztahanov

Ha már régi játékokról volt szó, szóba hozom a Brewster Jennings Protects America című mashupot, ami az elmúlt napok legaddiktívabb online játékának bizonyult (sajnos).

Ennek az előzménye ugyanis A Where In The World Is Carmen Sandiego című régi PC-s játék (vagy sorozat). Ez egy klasszikus edutainment darab, amiben nyomozni kell, mégpedig úgy, hogy a gonosz nyomában járva megtudunk egy apróságot arról, hogy épp merre utazott tovább, és eme információmorzsa alapján kell eldöntenünk, merre megyünk utána a térképen. Volt neki történelmi eseményes változata is (World helyett Time), de a klasszikus persze a térképes marad, hiszen ez egy amerikai termék, és ugye van fogalmunk arról, mennyire fogalom nélküliek szegények azügyben, hogy hol mi merre is van a világ többi részén. (Emiatt a Carmen itthon, nekünk, művelt európai fiataloknak nem is nyújtott hosszabb távú szórakozást, mert ki lehetett találni könnyen a rejtvényeket - ld. pl. a második képen a nehézségi fokozatot).

A Brewster ezt az ötletet kombinálja a Google Maps APIjával, az eredmény egy olyan - igazi web2.0-ás(!) - játék, ahol a rejtvényben körülírt földrajzi helyet kell megtalálnunk minél  hamarabb a Google Mapsben (kvázi geocaching, de mégse) - persze lehet használni bármit, pl. keresni a Google-val, az idő számít csak. Mondom, rémesen addiktív, jó játék, kevés energiából összerakva, az ember csak zoomol ki/be és draggel ideoda, mint egy zombi, közben villámguglizik, izgi. (Pl. keressük meg a Világ hét csodája közül az egyetlen fennmaradtat, hát most már tudom, hogy merre keressem a piramisokat, no.)

(Az  igazság az, hogy technikai gondok, azok vannak vele, talán a vasárnapi slashdotting miatt, mindenesetre meg kell találni a megfelelő időt hozzá, amikor van külföldi sávszélességünk, nem terheltek a szerverek, a böngészők közül pedig ehhez kivételesen a Firefoxot ajánlom, azzal volt a leggyorsabb.)

(via Google Blogoscoped)

Címkék: web2.0 fun

# 2005.11.03. 10:01 sztahanov

Oké, ez egy durva egoszörf poszt lesz: a sztahanov már minden keresőn elsőnek jön be, kivéve a Yahoo!-n! Árulás!

Update: a Google PageRank pedig 6 lett, ami érdekes, mert pl. az Indexé is 6, pedig ez nem minőség, hanem linkek alapján számolódik, nem értem. 

Ha már itt vagyunk, figyeljük meg, hogy a kimondottan blogok keresésére szakosodott Technorati illetve a Feedster mennyire naprakész, viszont a Microsoft Live nem szégyell egy három napos sztahanovot hozni!

Ok, ez is megvolt.

Címkék: énblog keresők

# 2005.11.03. 07:55 sztahanov

Steve Rubel rukkolt ki ma (ami persze tegnap a jenkiknél) a nap okosságával:

Blogs are for real people. Flash web sites are for characters.

Mindezt annak kapcsán mondja, hogy a tegnapi The Blogging Enterprise konferencián kisebb vita alakult ki arról, hogy írjon-e blogot Jack In The Box vagy ne (ez amúgy egy reklámfigura, ld. a képen). Steve szerint maradjon csak a dobozban, a karakterek egy - legyen az akár marketing-kreálta - virtuális világban élnek, a blogok pedig a valóságról szólnak, oda kapcsolódnak, álljanak tehát mögöttük húsvér emberek. Hiszen a blogok egyik alappillére a bloggerek közti kommunikáció, emberek pedig nem tudnak közös témát találni egy karakterrel. (Kivételek mindig vannak, de ez a referenciapont.)

Persze kitalált figurával iratni egy blogot még mindig jobb, mint egy nem létező emberrel (ld. Tosh Bilowski esetét a blogoszférával), de rosszabb, mint igazi emberrel. Felesleges.

Címkék: biznisz média blogok marketing

# 2005.11.03. 03:18 sztahanov

Lassan minden nap új blogot indít a Google, most éppen a Google Desktop (vajon hova tűnt a Search a végéről?) kapott új blogot Inside Google Desktop néven.

A Google házi blogjaival kapcsolatos hír, hogy az elmúlt héten megjelent a posztok alján a backlinkek, azak a hivatkozó linkek listája. Nem egyszerű trackbackről van szó, hanem arról, hogy a Google Blog Search válogatja ki ide az ide mutató linkeket, már a sztahanov is szerepelt a listában! (Persze az egész most épp egyáltalán nem működik, de esküszöm, hogy létezik.)

Címkék: blogok keresők

# 2005.11.02. 18:23 sztahanov

Feltámad a Sensible Soccer, zsenge fiatalkorom megunhatatlan játéka, amellyel valaha számtalan órát játszottam, hogy minél többször vezessem BEK-győzelemre a Siófoki Bányász sztárokkal megerősített csapatát (vörös-fekete ördögök!). A Sensible Soccer szemre nagyon egyszerű grafikával rendelkezett, ami azonban nagyon mókás és átlátható volt, a pálya top-down megjelenítése pedig nagyon precíz és gyors, cikázó játékmenetet tett lehetővé, egyszerű gombnyomásokkal lehetett kezelni, és a hazai csapat minden játékosát irányítani kellett, amikor éppen náluk volt a labda. Ennek a játéknak volt hangulata, volt benne akció, feszültség, full kontroll, minden, ami kell az addikcióhoz.

A Sensible Soccernek aztán 98-ban bealkonyult, ekkor jöttek a csilivi 3D-grafikás új generációs fociszimulátorok, forgó kamerák meg minden, hát én ezekkel sosem bírtam játszani, már az irányokat sem éreztem bennük. A SS mobiltelefonos verzióban élte túl ezeket az éveket, most pedig jön az új változat, PC-re és minden másra, húsvét környékén, már most nagyon várom! (Gy.k. a felső kép az eredeti játékból, az alsó az újból származik.)

Címkék: geek

# 2005.11.02. 15:49 sztahanov

Megjelent a Firefox új, 1.5-ös verziójának első release candidate-je (nem tudom, hogy van magyarul, szorri, úgyis értitek).

Hogy mi az új benne? Nem fordítom, le, de:

  • Automated update to streamline product upgrades.
  • Faster browser navigation with improvements to back and forward button performance.
  • Drag and drop reordering for browser tabs.
  • Improvements to popup blocking.
  • Clear Private Data feature provides an easy way to quickly remove personal data through a menu item or keyboard shortcut.
  • Answers.com is added to the search engine list.
  • Improvements to product usability including descriptive error pages, redesigned options menu, RSS discovery, and "Safe Mode" experience.
  • Better accessibility including support for DHTML accessibility and assistive technologies such as the Window-Eyes 5.5 beta screen reader for Microsoft Windows. Screen readers read aloud all available information in applications and documents or show the information on a Braille display, enabling blind and visually impaired users to use equivalent software functionality as their sighted peers.
  • Report a broken Web site wizard to report Web sites that are not working in Firefox.
  • Better support for Mac OS X (10.2 and greater) including profile migration from Safari and Mac Internet Explorer.
  • New support for Web Standards including SVG, CSS 2 and CSS 3, and JavaScript 1.6.
  • Many security enhancements.

Legend:

  • eszpee szerint legfontosabb
  • sztahanov szerint legfontosabb

 (via Slashdot) 

Címkék: böngészők

# 2005.11.02. 13:18 sztahanov

A CNN Sparks című műsora (technológia és geekdom) éppen Kínában forgat, és ha már ott vannak, bloggolnak, természetesen a CNN oldalain.

Azt eddig is tudtuk, hogy Kína az egy kingdom of geeks, pár adat: 350 millió mobiltelefonáló, 100 millió internetező, 6 millió blogger, 2 millió internetkávézó.

(via Boing Boing)

Címkék: média blogok

# 2005.11.02. 11:47 sztahanov

A BBC jövőre nyitja meg azt a webes archívumot, amelyben majdnem az összes eddigi műsor (közel egymillió) között lehet keresgélni, méghozzá elég sok adat és igen részletes, egységes leírások alapján - olyan IMDb-szerű dolog lesz első blikkre, csak még több infóval.

Ami a lényeg: a rendszer teljesen web 2.0-kompatibilis lesz, ajaxos rich user experience, RSS feedek, tagek, kind of social networking, API, és persze Ruby on Railsen fog futni. Ami - ha működik - egyben megválaszolja azt a kérdést is, hogy a Ruby alkalmas-e arra, hogy megbirkózzon ekkora terheléssel illetve adatmennyiséggel (7 millió rekord van az adatbázisban).

Jessz! Doransky, térjél meg!

(via Boing Boing)

Címkék: web2.0 média

# 2005.11.02. 10:13 sztahanov

Megnyílt az első BitTorrent alapú zene- illetve videóbolt a neten, mindkettőn DRM (Digital Rights Management) nélküli anyagokat lehet letölteni. A CommonMedia két szájtja, a CommonTunes és a CommonFlix a bevételek 70%-át hagyja a szerzőknél.

(Csak egyszer lenne egy ilyen hírnél az, hogy elmegyek a szájtra, és nem félamatőr együtteseket, hanem értékelhető zenéket találok, mindegy, kivárjuk.)

(via Boing Boing)

Címkék: média copyfight

# 2005.11.02. 08:20 sztahanov

A Google önkéntes moratóriuma lejárt, így tegnaptól tovább digitalizálja a szerzői joggal védett könyveket, fittyet hányva a kiadók tiltakozásának és a készülődő pereknek, írja a WSJ. Elsősorban a már nem kapható könyvekre koncentrálnak, de párhuzamosan természetesen próbálnak egyezségre jutni a még kapható könyvek kiadóival is.

Októberben egyébként már a második kiadói csoport jelentette be, hogy perre mennek a Google ellen a Print Library Project kapcsán. A vita azon megy, hogy Google a 'fair use' (tisztességes felhasználás) kategóriába eső tevékenységnek gondolja a könyvek kereshetővé tételét, a kiadók viszont nem - ők persze legszívesebben betonba öntenék azt a szerencsétlent is, aki ezt a szörnyen szabados fair use felhasználási módot egyáltalán kitalálta. Fúj. (Egyébként nem arról van szó, hogy a könyveket le lehet tölteni, csak arról, hogy keresni lehet bennük, illetve a találatok szűk környezetét lehet megnézni.)

A projekt a tervek szerint 10 évig tart és 200 millió dollárba kerül, célja a világ teljes nyomtatott kultúrájának digitalizálása - főleg a könyvtárak segítségével. A gyűjteményből opt-out rendszerben lehet kikerülni, azaz default mindent digitalizálnak, de ha valaki kéri, hogy az ő műveit ne, akkor kimaradhat. A múlt decemberben indult projekt a kezdetektől heves támadásoknak van kitéve a kiadók részéről, akik még a szerzők ellenében is hadakoznak a Google-val, hátha elesnek két cent haszontól a projekt miatt.

Eric Schmidt Google CEO egyébként jó misszionáriusként igyekszik feltűnni az ügy kapcsán, ahol tud, ez pl. egy okos cikk, amit a WSJ-be írt két hete.

Persze, nyilván a kiadók sem azért harcolnak, mert komolyan azt hiszik, hogy az eladásaikat érinti a dolog, sokkal inkább a jövőbeli pozíciók forognak kockán. Ha a Google Print Library működik, a könyvekkel kapcsolatos tevékenységek nagy része keresztül fog menni a Google kezén, beleértve a vásárlásokat is (nyilván minden találati oldalon lesznek linkek a könyv megvásárlásához, amik az Amazonra mutatnak - vagy bárkire, akivel a Google megállapodik). A kiadók viszont úgy gondolják, hogy bele kell szólniuk, hogy a jövőben milyen vacak kis szájtokon kell majd mindenkinek keresztülvergődnie, és nem kell egy ilyen szupercsatorna - ha már ők nem tudnak feltalálni ilyet - hahaha.

Címkék: média copyfight

# 2005.11.02. 00:30 sztahanov

Túl vagyunk egy kisebb (értsd: kifele nem sok látszik, de azért volt vele pár óra szívás) ráncfelvarráson, éljen! Most már a kommentoldal is sorra kerül, legközelebb, tényleg, én is utálom, de vagy posztolok, vagy htmlezek.

De a lényeg: feldobok egy csokit annak, aki megmondja, miért lesz néha Firefoxban a bal hasáb bazi széles!

Címkék: énblog

# 2005.11.01. 21:38 sztahanov

Bill Gates személyesen jelentette be az előbb San Franciscóban a Live.com indulását. Több blog élőben dokumentálja az eseményeket, pl. Michael Arrington itt, ő képeket is pakol fel a Flickrre ide folyamatosan.

A lényeg egyébként a Microsoft 'software as service' stratégiájának bejelentése, ez a Windows Live és Office Live szolgáltatásokat jelenti. A Microsoft belecsapott a web2.0-ba, juhéj!

A lényeg:

  • Az Xbox 360 november 22-én debütál az USÁ-ban. (Bemelegítés.)
  • Bill Gates hosszasan beszélt a "Live Era"-ról. A Microsoft szóhasználatában a Live a web2.0 megfelelője, úgy tűnik.
  • A Live brand két szolgáltatásból áll, ezek a Windows Live illetve az Office Live.
  • Mindkét szolgáltatáson hirdetések lesznek, nem váltják ki a fizetős MSN-t, bár lesz saját előfizetési rendszerük.
  • A Windows Live demója a Live.com. Ez igazából egy kusztomizált honlap, mint a Google perszonalizált honlapja vagy a Netvibes, van benne email és IM. Lehet gadget-okat hozzáadni, a www.microsoftgadgets.com oldalról. És van pályázat is, lehet írni és beküldeni új gadgeteket. A jelszó az interoperabilitás, a seamless experience. Egyelőre nem fogom, miben forradalmi ez.
  • Az Office Live business-célú 'internet-alapú szolgáltatások gyűjteménye', kvázi egy üzleti portál. Ennek egyelőre nincs publikus demója, csak jövőre, de vannak screenshotok a fent linkelt Flickr oldalon.
  • Nagyon hangsúlyozzák, hogy egyik termék sem konkurrenciája a nem Live változatnak, hanem teljesen más termékek, internetes kiegészítők, kisebb vállalatokra és otthoni felhasználásra.

Megvan a gumicsont a csonka hétre! (És persze Halottak napján kellett bejelenteniük.)

Címkék: web2.0

# 2005.11.01. 19:43 sztahanov

Jimmy Wales szerint jövőre kiadják a Wikipedia részeit papíron, CD-n illetve DVD-n, hogy azokban a fejletlen térségekben is hozzá lehessen férni az enciklopédiához, ahol nincs megfelelő internet-hozzáférés. Terjedelmi okokból természetesen az egész Wikipediát nem lehet kinyomtatni (800,000 angol címszó, ugye), inkább tematikus válogatások (pl. egészség, a II. Világháború, stb.) jöhetnek szóba.

Wales arról is nyilatkozott, hogy lesznek-e 'befagyasztott' oldalak a Wikipedián - az elmúlt hetekben sok kritika érte a rendszert a vandalizmussal szembeni ellenállás hiánya miatt, így elterjedt az a hír, hogy bizonyos oldalak szerkesztése nem lesz nyilvános. Wales szerint azonban ez marhaság, bár annyi változás lesz az év végéig, hogy a módosítások valamilyen késleltetéssel kerülnek majd ki a webre, hogy a szerkesztőknek legyen lehetőségük moderálni azokat, ha muszáj. 

(via Cory Doctorow)

Címkék: web2.0 média kommuna

# 2005.11.01. 18:07 sztahanov

A Google 2003 végéhez képest megháromszorozta dolgozói számát, írja a CNET. Míg két évvel ezelőtt 1,628-an voltak, mára a létszám elérte a 4,989-et, különösen az utolsó negyedév volt erős 800 új munkaerővel. Közben mintegy 1,100 további pozícióra keresnek jelenleg is embereket, mégpedig  - a cég HR-filozófiája szerint - főleg kezdőket.

A Google-nak továbbra sem kell túl sok energiát fordítania a keresésre, hiszen majdnem mindenki náluk szeretne dolgozni, mivel továbbra is igen magas a cég presztízse a munkaerőpiacon.

(Ide kapcsolódó hír, hogy a Google múlt héten magyar leányvállalatot is alapított, de nem kell semmi komoly dologra gondolni, a jelek szerint ez csak egy adminisztratív helyi képviselet.)

Címkék: keresők

# 2005.11.01. 14:43 sztahanov

A Wired a legendás #winprog IRC csatornáról ír, és bár szerintem túlzás inkubátornak hívni, örülök, hogy foglalkoznak vele, mert ennek kapcsán nosztalgiázhatok kicsit. Hiszen ott van eleve a csatorna mint kihalt állatfaj: nem értem, hova tűnt és miért. Egyetlen korszerű IM kliens se tudja ma azt, hogy könnyen lehessen kettőnél többen beszélni egy szobában (a webes komolytalankodásokat most hagyjuk), holott tíz éve ez teljesen természetes volt az IRCn. Nekünk is megvoltak a saját csatornáink (#netto, #traubi, #vamzer, #onedin, #bronx, #bobek, #allat, #kalinka, #timur, #fules, #plazma, csak hogy pár könnycseppet elmorzsolhassak) - és ezek abszolút hatékony virtuális munkahelyként / klubként működtek. Ha nem lettek volna IRC csatornák, akkor pl. nem lett volna pl. iNteRNeTTo - vagy legalábbis teljesen más lett volna. A mostani infrastruktúra - tíz egyszerre nyitott maszek ablak - egy rémálom ehhez képest.

A #winprog csatorna egyébként Win32 szakértők és nemszakértők népes csatornája volt, kegyetlen, de kiváló iskola, itt bontogatta szárnyait többek között a napsteres Shawn Fanning, DVD Jon vagy Justin Frankel (Gnutella, Winamp).

Címkék: geek

# 2005.11.01. 11:32 sztahanov

A Panasonic példája kiváló lecke lehet azoknak a vállalatoknak, akik business blogot akarnak indítani: így nem szabad. Indítottak egy blogot ugyanis - ez konkrétan néhány Panasonic termékkel foglalkozik - és kreáltak hozzá egy valódinak tűnő (értsd fotók, sztorik, életút, teljes háttér) személyiséget egy bizonyos Tosh Bilowski személyében. Azt, hogy emberünk nem létezik, Amy Gahran parasztosan triviális módon bizonyítja: nincs benne a Google-ban. Az pedig nem olyan, mint a Szaknévsor, akit a Google nem talál meg, az nem is létezik. (Talán még a kép is számítógéppel generált, hehe.)

A Panasonic pontosan azt az egy dolgot játszotta el ezzel, ami miatt az egész vállalati bloggolásnak értelme van: a hitelességet. Ezerszer jobb lett volna úgy indítani a blogot, hogy a blogger bevallottan fiktív, mint így, azt hazudva, hogy nem az.

(via BBC, Dave Taylor és Tris Hussey is leszedi a keresztvizet szegény japánokról, pedig hát igyekeztek)

Címkék: média blogok marketing

# 2005.11.01. 09:45 sztahanov

A sztahanov szerkesztősége bepillantást nyert a Sphere nevű új blogkereső szolgáltatásba, de nem lett tőle sokkal okosabb. Hogy mit kellett volna látni? A Sphere saját kommunikációja szerint relevanciájával tűnik ki a blogkeresők közül, nos a néhány tesztkeresés ezt nem igazolta. A Feedsterrel és a Technoratival összehasonlítva kb. hasonló minőségű, de szinte mindig kevesebb találatot adott. Ez az alkotók szerint azért van, mert a Sphere kiszűri a duplázásokat (nem szűri ki) és nem jelenít meg splogokat (illetve annyira a találatok végén, hogy az már nem számít). Hát nekem nem tűnt relevánsabbnak a többinél, na.

Persze az is benne lehet a dologban, hogy a sajtóközlemény megfogalmazása óta a többiek sokat tettek a splogszűrés érdekében - a Technorati pl. a tesztkeresések során jóval spammentesebbnek tűnt, mint pár hete.

A Sphere egyébként azt állítja magától, hogy megpróbálja értelmezni a posztokat (hát ez nekem már eleve gyanús :-), és a linkeket bonyolult algoritmussal rankingeli súlyozza, ehhez megpróbálja kitalálni a blogoknak a blogoszféra ekoszisztémájában elfoglalt szerepüket.

Van benne viszont egy kétségtelenül informatív profil, amit az egyes blogokra meg tud mutatni, ez tetszik:

Egyébként az A-listások általában jót írtak róla - bár gyanítom, hogy túlságosan jól ismerik a Sphere mögött álló embereket ahhoz, hogy rosszat írjanak, elitista belterj, na -, pl. John Battelle egész részletesen foglalkozik vele, de ír róla Jeremy Zawodny, Om Malik és a corantés Ross Mayfield is. Mindannyian el vannak ájulva, én viszont még kicsit várok a mennybemenesztésével.

Címkék: blogok keresők spam blogtech

# 2005.11.01. 04:12 sztahanov
Hiába van rengeteg hilarious videó a Google videóarchívumában, böngészni ugyan lehet benne, de egy flickres felület nagyon hiányzik ahhoz, hogy az aktuális közkedvenceket megtaláljuk - persze, lehet olvasni néha a Boing Boingon, hogy mi a menő. Hiánypótlásul a Google mindenesetre elindított egy blogot - a Google Video Blog a legjobb, legérdekesebb videókat mazsolázza ki a szalmakazalból. (Ehhez képest dokumentumfilmekkel kezdenek, eh.)

Címkék: média keresők

# 2005.11.01. 03:27 sztahanov

Az Apple a videós iPod bejelentése óta eltelt kevesebb mint húsz nap alatt egymillió videót adott el az iTuneson keresztül. Az indulókészlet mintegy 2,000 videóklipből illetve a ABC-s deal keretében terjesztett Lost és a Desperate Housewifes epizódokból állt.

Ezzel végleg eldőlt: a kereslet azt mutatja, hogy a fizetős videóknak van piacuk. Az emberek minden várakozással szemben mégiscsak szeretik bámulni azt a pici képernyőt.

(Ide kapcsolódó adalék: Jeff Jarvis írja, hogy a Diggnation hetente jelentkező podcastjának videós verziójából már többet töltenek le, mint az audiósból - és semmi vizuális fesztiválra nem kell gondolni, két fickó osztja az észt két laptop mögül.)

Címkék: mac gizmó média

# 2005.10.31. 13:13 sztahanov

A Google ünnepi ruhája kapcsán érdekes megfigyelni, milyen szép, töretlen fejlődési vonalat írnak le a halloweenes logók:


2000 - meglehetősen pórias, egyszerű darab.


2001 - nem biztos, hogy előrelépés 2001-hez képest. Mindenesetre a tök plasztikusabb lett, és ez, illetve a szellem finom transzparenciája a szebb vizuális jövő reményét hordozza magában.


2002 - a kohézió(?) éve. Ez már egy rajz, egy egység, nem pedig összedobált klipartok a betűk körül. Erőteljes romantikus hangulat a világító kastélyablakokkal és a telihold előtt repülő denevérekkel.


2003 - vissza Erdélyből az amerikai kisvárosba - ezt jelzi a gyerek és az amerikai horrorfilmes hagyományokra utaló köd illetve gonosz fa megjelenése. Figyeljük meg, milyen gyönyörű vizuális asszociáció keretében cserélődnek le a denevérek észrevétlenül a faágakra.


2004 - megjelenik valami stílus az egészben, viszont az eddigi romantikusabb vonal helyett a boszorkányoké a főszerep - ez egyértelműen Harry Potter Influencia. A telihold - aminek itt udvara van(!) - előtt is boszi repül.


2005 - komorabb (halál-vonal!) és artisztikusabb, mint valaha. Nyilvánvaló filmes utalás Murnau Nosferatujára (ld. jobboldali kép). Erősebb, mint a szintén filmes hatású 2003-as változat, az ott csak egy jelenet, itt viszont egy egész történet benne van a képben.

Update: nemcsak azért szúrom ide ezt a képet, mert nekem is pont ilyen pólóm van (:-p), hanem mert ő Dennis Hwang, aki a Google logókat tervezi, beleértve az ünnepi logókat is. Itt van egy 2002-es interjú vele, vagy egy frissebb itt.

A logók nagyrésze pedig megtekinthető a Google gyűjtőoldalán: Google Holiday Logos.

 

 

Címkék: geek

# 2005.10.31. 00:22 sztahanov

Kovács Kálmán A finn kormány még 2004 januárjában elfogadott egy 50 pontból álló szélessávú internetes stratégiát. Három célt tűztek ki 2005 végéig:

  • all technologies included, there are 1,000,000 broadband subscriptions in Finland, of which the most have a connection speed of at least 2 Mbit/s
  • high-speed telecommunications connections with regional coverage and reasonable end-user prices are available to everyone; and
  • Finland's status as one of the European leaders in the use and availability of telecommunications connections is stabilised;

Már most szeptemberben elérték/túlszárnyalták az összes célt. Finnnek lenni jó (leszámítva Helsinkit és az időjárást).

(via Smart Mobs)

Címkék: trendek tech

süti beállítások módosítása