Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) béta (1) beta (3) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2005.12.21. 22:46 sztahanov

Mivel van rá igény, hogy egy központi helyen anyázzátok az ünnepi logót, ezért posztolok egyet, ide kommentáljátok, amit ki akartok adni magatokból.

Mindent az olvasókért!

(Forrás: mazaika.com [via Boing Boing])

Címkék: énblog

A bejegyzés trackback címe:

https://sztahanov.blog.hu/api/trackback/id/tr281605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

audiophil 2005.12.21. 23:18:45

nem a logó a leggyengébb pontja ennek a blognak, de már volt erről szó. Viszont kihasználva a karácsony közeledte által indukált szentimentalitást, mégegyszer és utoljára: REVAMP PLEASE! nem szép ez az oldal, zsúfolt és fapados, Jézuska, ha olvasod a levelem karácsonyra hozz a sztahanov crewnak esztétikai érzéket, angeldaynek, meg lelkiismeretet, a plastik(R.I.P.) szép volt.

de hogy a logóhoz is: a Mikulás üt, nekem tetszik.

sztahanov 2005.12.21. 23:28:05

Miért, mi a leggyengébb pontja?
Sajnos az összes eddigi fikázást nem tudtam megjegyezni, szorri.

Birka · http://birka.freeblog.hu 2005.12.21. 23:35:48

Ez nem fikázás kérdése. Kicsit zsúfolt a a kinézet. Olyan sok.

yves 2005.12.21. 23:42:32

Az oldalsávok fele fölösleges. (Majd úgyis kijavítanak, ha nincs igazam, de szerintem) a linkeket senki nem nézi, a kikvagyunkmi nem aktuális (angelday is posztol már ide), Sztahanov életrajzát elég lenne egy külön statikus oldalról linkelni. A többi blogok friss posztjainak megjelenítése szép technika, de fölösleges. Túl sok dilisösz-link, túl sok elemű a hálószemparádé, túl apróak a betűk. A kopott dizájn nagyon kétezerkettes, a háttérlila pedig ronda.

A dolgok jó oldala, hogy a látogatók ezek szerint mégiscsak a blog fő tartalma miatt járnak ide. ;)

audiophil 2005.12.21. 23:46:05

yves: egyetértek. + nekem kicsit "széles" az oldal.

Birka · http://birka.freeblog.hu 2005.12.22. 00:02:45

Ja, kék betű + kék háttér... Nem sok a kontraszt. Angeldaynek külön: na ezért igazán jó a Mac UI. Minden szürke, csak az "világít", ami aktív(kontraszt! kontraszt!). Mondjuk ahogy elnézem a Vista screenshotokat, kezedenek valamit kapisgálni a srácok Redmondban is...

sztahanov 2005.12.22. 00:06:42

Értem, de nem értek egyet. Az oldalon sok infó van, ebből nem engedek, jobb elrendezési módszert pedig nem tudok per pill.

A kopott dizájnt lehet, h egyszerűsítem, nem érdemlitek meg, a lila hátteret viszont nem értem, hol látsz olyat?

kelt 2005.12.22. 00:15:39

Ha nem engedsz, nem engedsz, de egy kérdést (nem írom, hogy poll-t, mert az ugye 1.0) mindenképpen megér, hogy az oldalsávban fent levő infót mennyire használják a látogatók.

sztahanov 2005.12.22. 00:20:44

Én rendkívüli módon tisztelem a látogatókat, de hogy mit hova rakok, azt én döntöm el, mert ez az én blogom. A véleményeket nyilván figyelem, de csak azt veszem figyelembe, amivel egyetértek, vagy megértek.

A manifesztókat pl. mindenki utálja, én viszont tudom, hogy fontosak, ezért maradnak. Viszont most sokkal kevesebb helyet foglalnak, mint eddig, ezt persze senki nem tette lelkendezve szóvá :-)

yves 2005.12.22. 00:36:04

Mert csak az előző kommentem után vettem észre. :) Nem lehetne ezt megcsinálni néhány más panellel is? ;)

A "lila" alatt a #f4f4ff-re gondoltam, szerintem leginkább lilás (Esetleg áfonyásjoghurtfagyi-színű), de mindegy is.

sztahanov 2005.12.22. 00:45:22

Ah, szóval a kéket hívod lilának :-)

Miért is zavar az téged egyébként, ha a szélső hasábok hosszúak? Úgy értem, mi elől veszik el a helyet?

veszig · http://things.done.hu 2005.12.22. 01:16:08

Sracok, nem teljesen mindegy, milyen a desing?

Idealis vilagban a "blogod" egy nagy feher oldal lenne, amin kozepre igazitva lenne x darab naracssarga png, ami a kulonbozo RSS/Atom feedekre mutat: blog postok, kepek, linkek, podcast, stb.
Igy rogton megszurned a usereket (anyu nem fog feedeket olvasni) es mivel nem lenne hagyomanyos (HTML) interface a tartalomhoz, mindenkit csak a content befolyasolna, a design kerdes nem is letezne. :]

yves 2005.12.22. 01:25:08

A csodás háttérszíntől. :) De komolyan, ahogy Birka rámutatott a harmadik kommentben: túl sok minden van. Ilyenkor az ember szinte bepánikol, mint Buridan szamara, és egyiket sem nézi meg. Indulása óta olvasom a Sztahanovot, és ma vettem csak a fáradságot, hogy tényleg végignézzem az oldalsávokat. Nem mondom, találtam érdekes, meg hasznos dolgokat, de elég sokat elmond a tény, hogy három hónapig hanyagoltam őket, és most is csak e beszélgetés miatt szántam rá magam.

A másik, ami miatt a kevesebb több lenne az az, hogy elvonja a figyelmet a fő tartalomtól. Képzelj el egy aprólékos, részletgazdag festményt cirádás keretben, egy apró virágmintás tapétával borított falre akasztva. Szemügyre tudnád venni alaposan a lényeget, azaz a képet magát? (Nem.)

sztahanov 2005.12.22. 01:31:38

Az engem nem zavar annyira, ha az oldalsávokat a novice user nem használja, a lényeg középen van, nagy betűkkel.

A szélső hasábok jobb elválasztása a középső hasábtól persze cél, csak még nem jöttem rá hogyan. Ugye a középső a lényeg, annak kéne kontrasztosnak lennie, a szélsőknek kevésbé, de pont a szélsőknél kisebb a betű, tehát nem szürkíthetem össze őket nagyon.

Az alapszín fehérré tételével már sokat kísérleteztem, egyszerűen nem jön be a látvány, nem értem, hogy miért, mert különben fehérmán vagyok.

shadowrider · http://judapest.org 2005.12.22. 01:32:29

ha már festmény-hasonlat: viszont mindig van újabb élmény az oldalt böngészve :) mondjuk a betűméret az tényleg ölég molyolós.

sztahanov 2005.12.22. 02:01:18

Fogalmazzunk úgy, hogy a szájt erősen exploratív :-) (A betűk olvashatósága jól beállított Cleartype mellett nem hagy kívánnivalót maga után, állítom én, nagyon kis DPIvel nézve.)

problemdog · http://rumore.redeunder.hu 2005.12.22. 02:59:30

Azért van egy igazán megfontolandó megoldás a hely-felszabadításra, vagyis a zsúfoltság-érzet megszűntetésére - a "more" linkkel kettévágott posztokhoz (excerpt-body, vagy mittudomén hogy hívják) nyilván túl rövidkék a bejegyzések - de a tab-os megoldás (egy tab a blog, egy mondjuk az "ajánlat" ("testvérvárosok" beaggregálása, a "hálószemparádé" simán egy külön tabnyi tartalom) szépen működne. Erre vannak csudás CSS megoldások, azonkívül súlyosan menő is. (vö. binary bonsai) (És plusz 1 szavazat arra, hogy ez a háttérszín a LILÁNAK egy a természetben elő nem forduló esete).

sztahanov 2005.12.22. 03:18:55

Sajnos aki a háttérszínt lilának látja, az színvak :-), hiszen a lilában több pirosnak kéne lennie, mint zöldnek, itt ugyanannyi van, ez tehát tiszta, telített kék. Világoskék. Állítsátok be a monitoraitokat!

ee · http://messze.net 2005.12.22. 09:24:17

Tényleg, elolvastam újra:
Természetesen válaszolok majd a pontokra, addig is, ...

birka · http://birka.freeblog.hu 2005.12.22. 15:15:16

Szerintem is kék, márpedig nekem papírom van arról, hogy nem vagyok színvak! No de ez mindegy is, a lényeg, hogy különböző színű háttér kéne a sidebaroknak, így olvashatóbb lenne. De pl az, hogy Mr. Sztahanov kikerült középről, az egy nagyon jó húzás volt, maradjon is így.

sztahanov 2005.12.22. 16:07:04

ee, fogok róla posztolni, határidő nem volt beígérve!

sztahanov 2005.12.22. 16:15:38

A sidebaroknak egyébént különböző színű hátterük van. Pontosabban jó lenne, ha különböző színűek lennének, az elkülönülés miatt, ugyanakkor meg ne legyenek más színűek, hogy ne lógjanak le az oldalról. Ezt próbálja megvalósítani a háttérszínűő alapon kicsit sötétebb textúra. Tény, hogy talán nem elég sikeresen :-)

Attila 2005.12.22. 18:02:19

Nálam notebookon képernyőn kék, CRT-n lilás. Tudja valaki hogy kell beállítani a monitor színeket? Az ok, hogy a monitor menüben lehet állítani a 3 színt külön-külön, de honnan tudom mikor mutatja azt amit kell?

sztahanov 2005.12.22. 18:35:35

Ez egyszerű. Behívod a sztahanovot és addig tekered, amíg kék nem lesz. :-)

kelt 2005.12.22. 18:41:48

Pár kalibráló ábra: http://mysticmac.freeblog.hu/files/kalibralas.html
süti beállítások módosítása