Utolsó kommentek

Friss topixok

  • sztahanov: www.physorg.com/news/2011-07-ge-gb-holographic-disc-writer.html (2011.07.22. 23:51) 300 gigás DVD
  • sztahanov: @sajt: teszt (2011.01.25. 12:19) Web 2.0 Symposium live
  • xéni: sziasztok (2010.03.20. 20:07) Meebo - multi protokoll IM kliens 2.0
  • Nyaligátor: @litemininyuszikaa: És még a reagálás és a szín is azonos :) (2009.10.09. 17:12) Life on Vista
  • szöszkehölgy: Azért a wc papír feltalálása még síkra szállhat, hiszen a gugli olyan alapvető, mint az eü. papír. (2009.09.29. 13:34) Brékin

sztahanov

sokat túlórázik
későn vacsorázik

Tagek

1.0 (1) afrika (2) aggregátor (1) apple (7) béta (1) beta (3) biznisz (77) biztonságos (8) blog (40) blogok (123) blogtech (21) blogter (1) böngészők (29) budapest (1) celeb (1) cenzor (5) copyfight (25) csajok (1) dev (11) digg (3) dizájn (9) énblog (64) ergonómia (2) eudora (1) firefox (3) flash (1) fotó (1) fun (74) gawker (3) geek (17) gizmó (22) gmail (1) google (67) hetedhét (2) hw (3) index (4) keresők (47) kína (3) kommuna (28) kommunikáció (1) konzol (9) lifehack (2) linkblog (10) linkter (1) linux (6) mac (41) marketing (49) média (92) microsoft (30) mini (1) mobil (19) muzak (4) new york (1) nörd (26) notebook (1) open (2) opera (3) origo (1) pim (1) politika (4) pr (2) privacy (1) rant (8) rss (6) social (1) software (15) spam (9) szex (1) szocio (13) tagek (1) tech (40) torkosborz (16) trendek (91) ui (32) ultimate (11) vas (5) végtelen (1) vista (1) web2.0 (82) wiki (5) win (1) windows (12) wiw (3) yahoo! (12)

Feed

# 2005.11.21. 00:55 sztahanov

Azt szeretném, ha a Need For Speednek még életemben lenne olyan kiadása, amiben a fíling, a hangulat és a látvány felér ezzel régi, rosszminőségű, alulvilágított 8 perces párizsi száguldással. Letölthető itt, az útvonal Google Mapsben emitt, sebességelemzés pedig imhol.

A film egyébként a sztahanovhoz közelálló őrült francia rendező, Claude Lelouch műve, az a címe, hogy 'C’etait Un Rendez Vous'. Több verzió kering az interneten a mű születésével kapcsolatban, kb. az a sztori, hogy 1976 egyik augusztusi hajnalán Lelouch giroszkópos kamerát szerelt egy Ferrari 275 GTB orrára, ami trükkök és vágás nélkül száguldott keresztül a még szerencsére alvó francia fővároson, pont abban a stílusban, amiben az NFSUG2-ben mi is hasítunk. (Csak ez jobb.) A kocsit nem ő vezette, hanem egy profi autóversenyző, a hossz pedig azért csak 8 perc, mert nem lehetett menet közben filmet cserélni a kamerában. Lelouch megpróbálta elérni, hogy lezárhasson néhány utcát, de végül erre nem kapott engedélyt, így teljesen valós forgalomban kellett felvenni a száguldást - egyetlen segítője volt a Louvre-nál, de annak elromlott az adóvevője (mesélik az öregek).

A film első publikus bemutatója után Lelouchot letartóztatták - más források szerint csak büntetést kapott. A rendező soha nem fedte fel a sofőr kilétét, évekkel később már azt nyilatkozta, hogy ő ült a volánnál. Az autó sem biztos, hogy Ferrari volt, lehet, hogy Lelouch saját Mercedesét használta, a Ferrari hangját csak utólag keverték rá. Csak két éve jelent meg DVD-n, addig underground kultfilm volt, ami VHS-másolatokon terjedt. Szóval ilyen legenda ez, aminek a részletei ködbe vesznek, Lelouch pedig már nem nagyon akarja kiegyenesíteni a szálakat, de ez így szép.

(via subbacultcha [via kzamm.com])

Címkék: fun

A bejegyzés trackback címe:

https://sztahanov.blog.hu/api/trackback/id/tr201769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

human insect · http://filmbuzi.freeblog.hu 2005.11.21. 02:18:14

van egy olyan érzésem, hogy nem a gyárban készülő nfs fogja megadni ezt a feelinget

sztahanov 2005.11.21. 02:21:11

Jó, de miért, mi az, amit nem lehet ebből virtualizálni?

human insect · http://filmbuzi.freeblog.hu 2005.11.21. 02:35:03

nem azt mondtam, hogy nem lesz ilyen játék, csak azt, hogy szerintem nem az nfs-t készítő gyár fogja piacra dobni.

sztahanov 2005.11.21. 02:38:27

Értem, mondjuk én - sajnos! - nem ismerem az összes hasonló programot, de az én mintámból az NFS áll legközelebb ehhez.

Peter Orosz · http://www.kzamm.com/ 2005.11.21. 06:47:38

Úgy tudom egyébként, hogy a Ferrari Lelouch-é volt. Aki pedig csengőhangként szeretne [insert autós újságíró klisé] Ferrari motorhangot: http://kzamm.com/media/sounds/rendezvous_sample.mp3

Car nerds unite!

eszpee 2005.11.21. 08:53:27

De még mennyire szép, tegnap másfél órát küzdöttem (ebben benne volt egy szar crackben levő vírus kiirtása is), hogy át tudjam alakítani movból valami olyan aviba, amit visz a dvdlejátszóm, hogy hangfalakon és tévén élvezhessem, akár végtelenítve is, valaki tudna segíteni? Örök hálám.

bede · http://matula.hu 2005.11.21. 09:58:33

(via subbacultcha [via kzamm.com])

Peter Orosz · http://www.kzamm.com/ 2005.11.21. 10:08:59

eszpee: QuickTime Pro-val szinte mindenbe tudok exportálni, milyen hang/kép formátumot tud a dvdlejátszód?

sztahanov 2005.11.21. 10:31:59

Megjelent a cucc DVD-n is, az aztán igazán kúl lehet! És azt be tudod tenni a lejátszódba.

eszpee 2005.11.21. 13:15:37

Peter, írok, köszi!

gergoke · http://gergoke.hu/ 2005.11.22. 09:00:55

Megnéztem a videot. Vagyis csak félig, nem tudtam végignézni, mert annyi sebből vérzik szegény. Egyértelműen látszik, hogy ez nem egy 290 lóerős Ferrari. Valami más autó és csak a hangot keverték később alá.

Az autó lassan is megy és a hang is egyértelműen látszik hogy később van rákeverve, nem akkor váltanak a hangon, mint amikor látszik a képen egy apró bólintás, tehát nincs szinkronban a kép és a hang. A keresztbemenő buszok halál lassúak, valamint ha a Champ-Elysee-n meg ennyire lassan megy csak el az ott közlekedő autók mellett ahogy a videón, akkor azok is mennek 160-170et is. Ami szintén nem hihető. Ha meg valaki úgy nyomja a Ferrari 275-nek mint a hangon hallani, rég rákenődött volna a bogár vagy a busz hátára kicsit később. A féktávolságok is hihetetlenül rövidek a videón, akkora sebességről egy hatvanas évek beli technikával nem lehet szerintem ennyire rövid úton megállni. Manapság az F1-es autóknak van ekkora féktávjuk, mint ami a videón látszik.

Azért volt nagy csalódás, mert a fenti leírás szerint egy Ferrarit vártam, ami akár 280-at is megy, de nem ezt kaptam. Amúgy a film nem rossz, bár manapság amikor már van Ghostrider is, nem üt akkorát mint üthetett annak idején 76-ban.

sztahanov 2005.11.22. 13:00:29

gergoke, örülök, hogy okosabb vagy, mint az egész világháló egyben, öröm, hogy az ilyen agyak a sztahanovon gyülekeznek. Azért annyit segítenék, hogy 76 nem a hatvanas években volt, a sebességet pedig az idő és megtett út függvényében számolják, találsz is egy számítást ez alapján a cikkből linkelve.

ant 2005.11.22. 22:34:06

Nem kotekedni akarok, de sztem gergoke arra gondolt, hogy a nevezett Ferrari tipust a hatvanas evekben gyartottak ('64-68). Az persze valahol le is van irva, hogy lehet nem is Ferrari, hanem Merdzso, es csak utolagos a rakevert hang. Ez persze nem von le semmit az ertekebol. Azt viszont en is elkepzelhetonek tartom, hogy ez mondjuk egy 10 perces felvetel (amennyit a kamera allitolag birt) csak 8 perc alatt lejatszva. Ez kicsit hihetobbe teszi.

sztahanov 2005.11.22. 22:58:14

Az mondjuk az elején nagy betűkkel ki van írva, hogy a felvétel nincs felgyorsítva.

maz · http://maz.hu 2005.11.22. 23:10:19

most nem azert, de te miert hiszel el mindent, amit leirtak? vagy ennyire ismered a bejart teruletet, az adott ferrari modell lehetosegeit? meg az, hogy oda van irva, hogy nincs gyorsitva... hat jo. ettol meg akar lehet is... egyebkent onnan kezdve, hogy mas hangot kevertek ala, barmi mas is lehet benne 'csalas'...
btw, megneztem en is, szerintem sincs akkora utes benne, mint amit a beharangozo alapjan vartam. lattal te mar ghostridert? :)

gergoke · http://gergoke.hu/ 2005.11.23. 00:37:16

Sztahanov!

Igen, arra gondoltam a 275GTB-t már nem gyártották 1976-ban. Lehet, hogy ez csak nekem alap, mert rajongok a Ferrarikért. De én ezt is írtam, ezért hatvanas évek beli a technika. (Ferrari 275GTB - 1964 és 66 között és a 275GTB4 - 1966 és 68 között)
Az autók pedig 280 illetve 300 lóerősek (GTB4). 0-100-ra 6 (GTB4) és 6,2 alatt gyorsulnak fel, a végsebességük pedig 255 illetve 268 (GTB4) km/ó.
Pusztán ezekből a nyers adatokból indultam ki. Majd megnéztem/hallgattam hogy nyomja a videóban (a hang alapján) a söfőr az autónak. Az az érzésem (teljesen szubjektív), hogy ha egy közel vagy pont 300 lóerős autónak nyomják annyi ideig az egyenesben folyamatosan (a Champs-Elysees-n a Diadalívtől végig az Obeliszkig, a Place de la Concorde-ig, ami 6,5-7km), akkor szerintem igenis rövid a féktáv, amit a téren jobbos előtt vesznek az autóval. Könnyen lehet csak én várok el jobb dinamikát egy ilyen autótól (és hogy 6,5km alatt felgyorsulhat akár 210-230-ra is) és esetemben még mérésről sem beszélhetünk, mert szemre megy csak a dolog. De így érzem. Nem magyarázom tovább, szerintem érthető.

Más: ha itt nálad csak akkor lehet hozzászólni és csak olyat ami tetszik a szerzőnek vagy egyetért vele, akkor miért nyílt a hozzászólás? Zárd be és ezzel elejét vennéd, hogy tudálékos faszfejek, mint én is, bekiabáljanak a medence széléről, nem?

sztahanov 2005.11.23. 01:11:00

maz, azt írtam, ha elolvasod, hogy vannak olyan részletek, amik már valószínűleg soha nem fognak kiderülni, olyat biztosan nem írtam, hogy valami így vagy úgy van. Nem is venném a bátorságot, hogy magabiztosan állítsak valamit, amiről fogalmam sincs, viszont az zavar, amikor mások igen.

Gergőke, van rajta gondolkodva, igen, mármint a hozzászólások szűkítésén, egyszerűen nem az a célom, hogy sesblog-szerű aréna legyen a kommentekből.

sztahanov 2005.11.23. 01:33:00

Az meg, hogy elhiszek-e valamit, amit konkrétan Claude Lelouch állít a saját filmje elejére nagy betűkkel kiírva, vagy inkább különféle rizikómentes netes spekulációknak hiszek-e... szerinted?

naive 2005.11.23. 03:35:53

ha a hang keverve vot, akkor le a kalappal, olyan jok az elsuhano oszlopok thump thumpjai.

szerencse hogy csak a galamboknak kellett elugrani es nem mongyuk gyerekkocsiknak, toloszeknek, ozbaknak, skunknak, mosomedvenek, macskanak.

allat es kiraly egyben.
remelem Parizsba egyszer meg visszajutok.

kosz fiuk, szep volt

eszpee 2005.11.23. 08:16:33

sztahanov, kommentekről: átérezlek, de tudod, "a népet nem lehet leváltani" :)

Peter Orosz · http://www.kzamm.com/ 2005.11.23. 09:18:49

Autóbuzi toroktépés! Bring it on!

Egyébként teljesen lényegtelen, hogy milyen autóra volt ragasztva a kamera, mert nem látjuk, ugyanúgy, ahogy az is mindegy, hogy a szörnyek hátán milyen színű a cipzár. Ez egy film. Hatást akar vadászni, a diszbilífet akarja szuszpendálni, szórakoztatni akar.

Az egyetlen tudományos - és a saját nördizmusomon nagyságrendekkel túlmutató - megközelítés a térkép és az idő összevetése (feltételezve, hogy a film nincs felgyorsítva, és a galambokat elnézve nincs). Az, hogy mit gondolunk egy olyan autók menettulajdonságairól, amit nagy valószínűséggel a jelenlévők egyike sem vezetett, kevésbé releváns.

Egyébként a szórakoztatás az én esetemben - bár a valószínűleg kisebbséget alkotó és így nem különösebben reprezentatív "V12-es hangtól átázik az alsónadrágja" szubpopulációba tartozom - sikerült is.

sztahanov 2005.11.23. 09:56:41

Igen! Thx.

maz · http://maz.hu 2005.11.23. 11:34:27

sztahanov,
nem celom flame-elni, csak nem ertelek. ha leirod, hogy velemenyed szerint ez igy meg ugy, mas pedig leirja, hogy az o velemenye szerint meg nem ugy, akkor miert kell rogton atharapni a torkat? mert ezek csak velemenyek, hiszen te is irtad, senki sem tudja, mi az igazsag... nem?

sztahanov 2005.11.23. 12:06:04

maz, nem egészen, én posztoltam valamiről, megjegyezve a dolog körülményeit, mire valaki beugatott, hogy mindenki hülye, mert nem is így van és ő jobban tudja - nos ez egy olyan attitűd, amit én személyesen nem viselek el.

gergoke · http://gergoke.hu/ 2005.11.23. 17:39:32

Sztahanov!

Légyszíves emeld ki tőlem azt a részt amire ezt írod:
"...hogy mindenki hülye, mert nem is így van és ő jobban tudja..." !

Érdekelne, hol olvastál ilyet az én hozzászólásomban.

zape 2005.11.27. 16:07:04

>gergoke [látogató] · http://gergoke.hu/
>Sztahanov!
>
>Légyszíves emeld ki tőlem azt a részt
>amire ezt írod:
>"...hogy mindenki hülye, mert nem is így
>van és ő jobban tudja..." !
>
>Érdekelne, hol olvastál ilyet az én
>hozzászólásomban.
Szabad nekem?

>Megnéztem a videot. Vagyis csak félig,
>nem tudtam végignézni, mert annyi sebből
>vérzik szegény. Egyértelműen látszik,
>hogy ez nem egy 290 lóerős Ferrari.
>Valami más autó és csak a hangot
>keverték később alá.

Idezhettem volna mast is toled, az egesz beszolasod ilyen.

2005.12.06. 16:00:16

szar ez az oldal és kész.:)

saynomore 2005.12.11. 11:25:11

Hmmm, évek óta ismerem a videot, teljesen egyértelmü, hogy száguldásról szó sincs, 150 felett egy métert se megy az autó, de inkább 100 alatt van az átlagtempo, a hang utószinkron, csak attól tünik gyorsnak.

A ferrari ugy rázna a macskakövön, hogy értelmezhetetlen lenne a felvétel. A mercedeses feltételezés reális, én itt egy 100-120lóerős himbilimbi autót látok, 80-120 között menni néhány piroslámpán.

Vedd le a hangot és nézd meg ujra!!!
süti beállítások módosítása