Disztribúciós megállapodást kötött egymással a Gawker és a Yahoo!. A deal nem pénzről (felvásárlós) szól, a lényeg az, hogy a Gawker tartalma megjelenik a Yahoo! különböző hír- és tematikus oldalain. A Yahoo! tehát blogszerű tartalmat kap, a Gawker pedig látogatókat, de főleg a brand ismertségének növelését - mindenki jól jár. (A Gawkernek a tartalom minőségéhez képest meglepően kicsi, napi 1-2 millió PI nézettsége van.)
A Yahoo!-nak nem ez az első ilyen megállapodása, a The Huffington Posttal van már hasonló. Az elv kb. az, hogy a Yahoo! nem száll be közvetlenül a blogtartalomiparba (Nick Denton amúgy sem adná el magát), hanem minél több bloggal próbál ilyen együtrtműködési megállapodást kötni, így turbózva fel tartalmát.
Calacanis is örül, és olyan szót használ, amit azonnal felírok magamnak, coopetition. Pedig milyen régi szó, a novelles Ray Noorda találta ki.
(A Yahoo! részvényei 6%-ot emelkedtek a tőzsdén a hír után!)
Utolsó kommentek