Chris Pirillo - aki észrevétlenül felküzdötte magát a hivatalos antisplogger posztjára - tíz pontban foglalja össze, mit kellene - szerinte - a Google-nak a Blogspottal csinálnia a splogjárvány visszaszorítása érdekében, a fontosabbak:
- Próbaidőszak a bloggereknek. Az első X hónapban csak néhány blogot indíhasson egy blogger, később többet. (Egyáltalán nem értem, mire jó ez, miért akarna egy spammer egy accountról indítani több blogot?) Az első X hónapban a blogok kifelé mutató linkjei automatikusan rel="nofollow" típusúak legyenek (ezeket a keresőmotorok nem veszik figyelembe a PageRank számolásánál). (Ez jó lehet.)
- Csak egy létező blogger ajánlásával lehessen új accountot nyitni a Bloggeren. (És akkor felébredünk, hehe.) Ha egy bloger sploggernek bizonyul, nemcsak az ő accountját, hanem az ajánlójáét is törölni kell.
- A Google linkadatbázisa segítségével kell felderítani a linkfarmokat. (Hát valami ilyesminek ki kell esnie a Google agyából, igen.)
- Jutalmazni kell a feljelentőket (tehát akik használják a Flag-linket a Bloggeren), méghozzá valami kúl dologgal, pl. egy Google-pólóval (nekem van, tényleg kafa :-) vagy ilyesmivel. (Nem hiszem, hogy egy ekkora járvány ezzel megfékezhető lenne.)
- Véletlenszerű auditálás, váratlan elemek a posztolásnál, hogy a scriptek megzavarodjanak, pl. ellenőrző kérdések. (Igazoltat a rendőr, kb., elég rosszízű dolog szerintem.)
- Ne lehessen kötőjelet tenni a subdomainnevekbe! (Jajistenem, milyen ökörség ez, hát akkor a spammerek majd nem raknak.)
Ezek még a jobbak voltak... amikor egy splogger ezt a listát olvassa, szerintem a földön fetreng a röhögéstől.
A Google-t most már egyre több A-listás blogger kritizálja, érdemes pl. Mark Cuban kirohanását elolvasni. Mountain Viewban persze vadul dolgoznak a kulisszák mögött, de konkrét dolgokról még csak annyit lehet tudni, hogy első lépésként nyilvánosságra hozzák a törölt subdomainek listáját, hogy a blogkeresőkből is ki lehessen szűrni őket. (A Blogger saját blogján reagál egyébként itt.)
A splogjárvány közben jobban terjed, mint a madárinfluenza, Natalie Glance és Sundar Kadayam (ők az IntelliSeek agya) szerint most már eléri a 30%-ot az újonnan kreált blogok között a splogok aránya.
És amire már vártam: megjelentek azok a hirdetések - normál spam vagy hagyományos szájt formájában -, amik megpróbálják értékesíteni a sploggerek technológiáját és hálózatát. Ez pl. elég weird darab: www.rsstoblog.com (direkt nem linkelek rá).
Utolsó kommentek